Hobbykippen
Hobbykippen
Billy's nieuwe hobby
[Aangepast op 15/4/04 door Billy]
[Aangepast op 15/4/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Een van de redenen waarom ik wat minder op osw ben.
het is mooi weer, dus lekker in de tuin klussen en rommelen.
nu een kippenhok gebouwd en sinds vorige week 3 kippen erin. 2 cochins en 1 wyandotte
gisteren het eerste ei!!!!!!!!!!!!

het is mooi weer, dus lekker in de tuin klussen en rommelen.
nu een kippenhok gebouwd en sinds vorige week 3 kippen erin. 2 cochins en 1 wyandotte
gisteren het eerste ei!!!!!!!!!!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Oorspronkelijk gepost door nicname
Gaaf, dat vinden je kids zeker wel wat. Heb je daar veel werk aan? Niet dat ik er ook interesse in heb hoor! Er staat bij ons nu net een zandbak en daar heb ik werk genoeg aan!! Haha...
Groetjes Nic..
Onwijs gaaf vinden de meiden het. En Willem jr. kijkt zijn ogen uit!
Het is veel leuker dan konijnen vind ik. Ze zijn handtam, eten uit je hand en zijn gewoon lekker dotten, vooral die cohins.
enne nic; ze kunnen dan ook lekker in je zandbak wroeten en scharrelen!
Oorspronkelijk gepost door Daphne
Niet vetmesten voor de kerst he?! :thu
:sne:sne:sne:sne:sne:sne
kijk zo'n opmerking verwacht ik van iedereen maar als laatste toch wel van jou!!:sne:sne:$:$:$:mad2::mad2:
-
- Contacteer:
Scharrelen en wroeten doet Roeland wel...:+ of de katten van de buren, blehh:(Oorspronkelijk gepost door Billy
enne nic; ze kunnen dan ook lekker in je zandbak wroeten en scharrelen!
We hebben er geen plek voor en Pim ook geen tijd meer denk ik....

Maar het lijkt mij ook leuker dan zo'n suf konijn. (sorry konijn- hobbyisten)
Zowieso moet ik er niet aan denken dat hok regelmatig schoon te maken (ook niet bij kippen).
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eHeeft deze kip door de kunstmest gelopen, of is dat het model?Oorspronkelijk gepost door Billy
![]()
:,
why?
Cochins zijn vrij bol en hebben voetbevedering. Mooi toch?
Leuk Billy! Dieren houden in en om het huis is altijd leuk, vooral ook voor kinderen.
Ik zou die kippen niet voor het kerstdiner uitnodigen. Uit ervaring kan ik zeggen dat ze tegen die tijd nauwelijk nog te eten zijn, taaie dingen. Kun je beter een paar kuikens op het laatste moment met goed voer panklaar maken. Maarre, da's allemaal zielig natuurlijk, dat begrijp ik. Ik zou daar thuis ook niet aan hoeven te beginnen. Nog afgezien van dat ik nu even geen beesten heb. Ze zijn door natuurlijk verloop allemaal vertrokken.
Ik zou die kippen niet voor het kerstdiner uitnodigen. Uit ervaring kan ik zeggen dat ze tegen die tijd nauwelijk nog te eten zijn, taaie dingen. Kun je beter een paar kuikens op het laatste moment met goed voer panklaar maken. Maarre, da's allemaal zielig natuurlijk, dat begrijp ik. Ik zou daar thuis ook niet aan hoeven te beginnen. Nog afgezien van dat ik nu even geen beesten heb. Ze zijn door natuurlijk verloop allemaal vertrokken.