Nederland Zingtdag

Plaats reactie
Daphne

Nederland Zingtdag

Bericht door Daphne »

Hallow,

even een topic openen over de Nederlandzingtdag die morgen wordt gehouden! Het is in Utrecht in de Jaarbeurs (die wij als echte refobeurs/wegwijsbeurs bezoekers wel weten te vinden toch?!)

Ik ga er heen morgen en heb er ook echt zin in! Fijn met elkaar zingen, luisteren en bidden! Toppie als je dat met zo veel christenen mag doen!

Nu was ik benieuwd, gaan jullie ook?!

Dagdag,

Daphne
Jelle

Bericht door Jelle »

Neeehheeee, want jelle houdt meer van de mannenzang in Katwijk:D:D

Dat het toch een fijne dag mag worden voor je.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Neeehheeee, want jelle houdt meer van de mannenzang in Katwijk:D:D

Dat het toch een fijne dag mag worden voor je.
:,:,:,:,:,:, Valt dat me effe tegen zeg :,:,:,:,:,:,

Maar bedankt! :thu Ik zal wel effe iets harder zingen... dan missen ze u niet!
england

Bericht door england »

Mijn kleine zus hoopt te gaan! Ben ik wel blij om op zich, denk ik...
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door england
Ben ik wel blij om op zich, denk ik...
Hmmm.... klinkt niet al te positief England... ik vraag me werkelijk af waarom! (Neej... ga geen hele betogen houden waarom niet want dan komt er weer onrust enzo)
england

Bericht door england »

Hahah, nee, je weet vast wel waarom...

Ik ben erg blij dat van zich af te zetten tege God en de kerk ze nu erg geintereseerd is, en heel erg serieus geworden is. Ze bestudeert haar Bijbel, en laat geen gelegenheid onbenut om naar de kerk te gaan...

Maar ik weet niet hoe zo'n dag er aan toegaat, en het laatste dat ik wil is dat iemand komt met een goedkoop evangelie waar zonden gezien worden als vergissingen, en je alleen maar moet geloven en blijzijn... Ik zeg niet dat dat gebeurt, ik zeg alleen dat ik hoop dat het niet gebeurt...

Wel denk ik dat ze er niet vatbaar voor zou zijn, maar toch, een druppel die constant valt kan een rots uitslijten...en het kan allemaal heel erg vertrouwd gaan klinken. Maar ik hoop oprecht dta ze een fijne dag heeft gehad, en jij ook!
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door england
Hahah, nee, je weet vast wel waarom...
Hey England, ooit naar NederlandZingt gekeken? (vraag ik me terplekke af....) Vind je me heel erg dom als ik je zeg dat ik het wel (denk) te weten maar dat ik jullie mening helemaal niet begrijp....? WAT is er nou mooier dan 13000 mensen allemaal tot eer van God zingen? Ik kan er niet bij. Schande die EO die mensen wil berijken door middel van de televisie en de radio, schande dat men het evangelie wil verkondigen, Schande dat ze mensen doormiddel van de Nazorg proberen te helpen en doorverwijzen naar Alpha cursussen, Schande....

Is er in de Reformatorische kringen ook n baken/team/organisatie die mensen wil bereiken?! Zijn jullie ook zo bezig met evangeliseren?!
Zo ja, GEWELDIG! Zo nee...
denk dan maar eens na, zou God het echt zo verschrikkelijk vinden het werk wat de EO doet?! Of zou Hij het erger vinden dat mensen onderuit gezakt in de kerkbanken zitten, alles aannemen en lekker voor zichzelf houden....

Sorry, moest dit effe kwijt en nee.... hoeft geen hele discussie over te ontstaan... maar als je jeuk hebt... moet je effe krabben toch?

Doeg,

Daphne
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Is er in de Reformatorische kringen ook n baken/team/organisatie die mensen wil bereiken?! Zijn jullie ook zo bezig met evangeliseren?!
WWW.PREKENWEB.NL

We doen ons best!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Pim
WWW.PREKENWEB.NL

We doen ons best!
Toppie Pim! Heel erg goed! Maar hoe wordt deze site gepromoot (buiten dat jij het bij je naam hebt staan).
Daarbij... zou een buitenstaander die niets van het geloof weet... "effe snel" n preek gaan lezen?! Weet nie hoor... denk van niet.... maar wel mooi Pim dat t bestaat!:thu
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Toppie Pim! Heel erg goed! Maar hoe wordt deze site gepromoot (buiten dat jij het bij je naam hebt staan).
Daarbij... zou een buitenstaander die niets van het geloof weet... "effe snel" n preek gaan lezen?! Weet nie hoor... denk van niet.... maar wel mooi Pim dat t bestaat!:thu
We zijn aan het werk om er 'evangeliserende elementen' aan toe te voegen, zodat de site naast intern (voor mensen die al naar de kerk gaan) ook extern gericht is!

Het gaat trouwens om het beluisteren van preken! Dus een (hoop ik) wat lagere drempel dan het lezen van een preek.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Pim
We zijn aan het werk om er 'evangeliserende elementen' aan toe te voegen, zodat de site naast intern (voor mensen die al naar de kerk gaan) ook extern gericht is!

Het gaat trouwens om het beluisteren van preken! Dus een (hoop ik) wat lagere drempel dan het lezen van een preek.
super, k ben benieuwd hou je ons op de hoogte?!
england

Bericht door england »

daphne...Wij doen heel veel aan evangelisren, zijn er bijna elke dag wel druk mee! En dat door een kerk van maar 12 mensen...afschuifpolitiek wrerkt dus bij ons niet...!

En natuurlijk is het prachtig als er 13000 of hoeveel ook mensen tot eer van God zingen...als het tenmniste tot eer van God is...

Ik heb een hele egoeie vriendin die dta ook altijd zei, ze zong vol ijver mee, stak als een van de eerste de hand op om voor Jezus te kiezen...Heerlijk! Om de volgende dag weer verder te leven alsof er geen God bestond...
Glukkig zijn ze niet allemaal zo, dat weet ik ook wel. Maar toch, ik wil niet dat mijn zusje of wie dan ook, ergens heen gaat, en groepskeuze maakt etc, waar uiteindelijk niets vanwaar blijkt te zijn!

Ik weet zeker dta de EO heel veel goeds doet, maar een halve waarheid is nog steeds een hele leugen...En tijdens ons evangelisatie werk komen wij heel wat mensen tegen die niks met God te doen willen hebben. Dat hebben ze al geprobeerd zeggen ze dan, ze hebben ooit een keuze voor Jezus gemaakt, en dta blek niet te werken, dus nu hoeven ze er niets meer over te horen...En kijk, dat vind ik nog het moeilijkste! Want deze emnsen willen niet horen over het feit dta ze gezondigt hebben tegen enheilig God! dat ze verloren zijn, dat alleen een waar geloof in Christus hun redden kan! En dat doordat er een kerk of cluppie geweest is die zegt: kies nou maar gewoon voor Jezus, dan ben je in een keer vanal je problemen af...Dan ben je voortaan altijd blij, en je hoeft alleen maar te bidden, zeg mij maar gewoon na, dan ben je bekeerd.

Ik snap best wat jij bedoelt, het is erg makkelijk om van de zijlijn te roepen wat er allemaal fout gaat, maar dat doen wij niet. Wel zien wij waar bij velen het schip standt!
En de Alphacursus heeft veel goede dingen gedaan, maar spreekt het overduidelijk en expliciet over God als de Schepper van hemel en aarde, die alles geschapen heeft in 6 dagen, en rustte op de zevende? Over het feit dta wij dood zijn in zonden en misdaden? Over het feit dta er maar twee wegen zijn? Dat als je buiten Christus blijft je naar de hel gaat? Over het feit dat God heilig is, en geen zonden door de vingers kan zien? Over het feit dta Christen worden betekend een hele nieuwe richting ingaan? Oude dingen zijn voorbij, ziet, het is alles nieuw...
Over het feit dat Christus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het leven..
Dat mis ik erg bij de Alphacursus hier, ik weet niet of dat in Nederland beter is?
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Plaats reactie