dronken zijn is gaaf
dronken zijn is gaaf
Deze discussie is vast al eens eerder gevoerd maar ik ben wel erg benieuwd hoe jullie erover denken.
Wat denken jullie van aalcohol gebruik door christenen. Jezelf vol laten lopen en dan naar huis toe rollen kan dat?
Moet af en toe flink dronken zijn kunnne, of mag je niet eens aangeschoten zijn?
Erg benieuwd hoe jullie er over denken.
Wat denken jullie van aalcohol gebruik door christenen. Jezelf vol laten lopen en dan naar huis toe rollen kan dat?
Moet af en toe flink dronken zijn kunnne, of mag je niet eens aangeschoten zijn?
Drank maakt meer kapot dan je denkt.
Deze slogan gaat nog steeds op voor iedereen.
Drink met mate, dan kan je er van genieten, maar teveel wordt een ramp. Overal waar TE voorstaat deugd niet (behalve dan bij TEvreden).
Nee drank heeft al heel veel allende in de wereld gebracht, menigeen is door drankmisbruik van andere om het leven gekomen of voor het hele leven verminkt en gehandicapt geraakt.
Vooral ook drank in het verkeer, waravan ik zeg het zou helemaal verboden moeten worden.
En een mens die geheel bezopen is (ik noem het maar zo) is een walgelijk mens om te zien.
Ik zou zeggen zorg zelfs dat je niet aangeschoten raakt want zelfs dan kan je al heel vervelend gaan doen en zeker in het verkeer, maar ik zelf walg van dergelijke mensen.
En dan altijd maar weer die smoes: het overkwam me ineens. Nou er overkomt je helemaal niets, je voelt zelf heel goed aan tot waartoe je kunt gaan.
Deze slogan gaat nog steeds op voor iedereen.
Drink met mate, dan kan je er van genieten, maar teveel wordt een ramp. Overal waar TE voorstaat deugd niet (behalve dan bij TEvreden).
Nee drank heeft al heel veel allende in de wereld gebracht, menigeen is door drankmisbruik van andere om het leven gekomen of voor het hele leven verminkt en gehandicapt geraakt.
Vooral ook drank in het verkeer, waravan ik zeg het zou helemaal verboden moeten worden.
En een mens die geheel bezopen is (ik noem het maar zo) is een walgelijk mens om te zien.
Ik zou zeggen zorg zelfs dat je niet aangeschoten raakt want zelfs dan kan je al heel vervelend gaan doen en zeker in het verkeer, maar ik zelf walg van dergelijke mensen.
En dan altijd maar weer die smoes: het overkwam me ineens. Nou er overkomt je helemaal niets, je voelt zelf heel goed aan tot waartoe je kunt gaan.
het is niet zo belangrijk wat ik van dronkenschap vind. De bijbel is er volledig duidelijk in. In voorbeelden en in waarschuwingen
bijv. Noach
Genesis 9:21 En hij dronk van dien wijn, en werd dronken; en hij ontblootte zich in het midden zijner tent.
Efeze 5:18 En wordt niet dronken in wijn, waarin overdaad is, maar wordt vervuld met den Geest;
Het in dronkenschap begeven zal de remmen in een mens doen verminderen. Dat betekent dat de stap naar zonden doen veel kleiner wordt. Daarom is het beter niet te veel te drinken.
verder ben ik het eens met Jelle, dronken mensen zijn walgelijk om te zien.
bijv. Noach
Genesis 9:21 En hij dronk van dien wijn, en werd dronken; en hij ontblootte zich in het midden zijner tent.
Efeze 5:18 En wordt niet dronken in wijn, waarin overdaad is, maar wordt vervuld met den Geest;
Het in dronkenschap begeven zal de remmen in een mens doen verminderen. Dat betekent dat de stap naar zonden doen veel kleiner wordt. Daarom is het beter niet te veel te drinken.
verder ben ik het eens met Jelle, dronken mensen zijn walgelijk om te zien.
Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven. (1 Korinthe 6:10)
Ook flink aangeschoten zijn reken ik daartoe. Een christen moet laten zien dat hij God dient en volgt en matig en voorzichtig en eerbaar leeft, heilig leeft. Flink aangeschoten zijn of dronken is het tegenbeeld!
Ook flink aangeschoten zijn reken ik daartoe. Een christen moet laten zien dat hij God dient en volgt en matig en voorzichtig en eerbaar leeft, heilig leeft. Flink aangeschoten zijn of dronken is het tegenbeeld!
Wat is de grens?
Lamlendig over straat zwalken of een beetje lichtjes in je hoofd zijn voor mij twee heel verschillende dingen.
Het eerste staat mij niet aan; je voelt je dan zo rot, maar het tweede is, op z'n tijd, best leuk!
'T is wel stoer om zo met die bijbelteksten te smijten, maar ik denk dat wanneer je een keer een glaasje teveel op hebt niet gelijk tot die dronkaard gerekend hoeft te worden.... :stu
Lamlendig over straat zwalken of een beetje lichtjes in je hoofd zijn voor mij twee heel verschillende dingen.
Het eerste staat mij niet aan; je voelt je dan zo rot, maar het tweede is, op z'n tijd, best leuk!
'T is wel stoer om zo met die bijbelteksten te smijten, maar ik denk dat wanneer je een keer een glaasje teveel op hebt niet gelijk tot die dronkaard gerekend hoeft te worden.... :stu
Ruim eerst je speelgoed maar eens op! :thuOorspronkelijk gepost door nursje
Deze discussie is vast al eens eerder gevoerd maar ik ben wel erg benieuwd hoe jullie erover denken.
Af en toe een pilsje of een wijntje (en in de winter is wat sterkers ook wel lekker ;-) ) is niks mis mee. Een weinig wijn is lekker en gezond. Maar aangeschoten, of zelfs dronken is nooit goed te keuren.
Ennuh Muse, 'T is wel stoer om zo met die bijbelteksten te smijten, maar ik denk dat wanneer je een keer een glaasje teveel op hebt niet gelijk tot die dronkaard gerekend hoeft te worden.... , was je helder toen je dit postte? Want dit is in ieder geval niet zo stoer.
Ennuh Muse, 'T is wel stoer om zo met die bijbelteksten te smijten, maar ik denk dat wanneer je een keer een glaasje teveel op hebt niet gelijk tot die dronkaard gerekend hoeft te worden.... , was je helder toen je dit postte? Want dit is in ieder geval niet zo stoer.
zucht...sommige mensen.... :thu .....(Jacob)
En als je dat stoer vind??????
Hier laten we ons leiden door de Bijbel. Waarschijnlijk jij door die waardeloze muziek. Zo zullen we nooit bij elkaar komen. denk je ook niet?
natuurlijk laat ik me niet leiden door een band......ben nu wel oud en wijs genoeg om geen identificatiefiguur nodig te hebben....
ohja, jij durft te beweren dat ik het stoer vind om dronken rond te lopen.....
Jmmr voor je......maar ik kan dat toch echt niet uit mijn post halen....
ik 'skip' even naar Jelle, daar valt beter mee te praten:
ik deel jouw mening; alcohol heeft veel kapot gemaakt en zal dat blijven doen.(Jelle) Muse, door stoer te doen of te willen zijn, zijn velen al uiteindelijk op het verkeerde pad terecht gekomen.
wederom: mee eens, als je er bewust op uit bent, dan is dat een kwalijke zaak. Het maakt dan nog niet eens zoveel uit of het om alcohol gaat of een ander soort gelijk middel, je houding is dan al verkeerd.Ook het proberen is al teveel en waarom zouden we dit moeten proberen e waarom is het dan stoer?
Zien we dagelijks niet de ellende die veroorzaakt is en wordt door teveel alcohol!!!
Wat ik wilde zeggen is dat er wel een onderscheidt gemaakt moet worden in het alcohol(mis)gebruik.
Het is heel wat anders als je alcoholist, 'weekenddronken' of andere veel gebruiker bent óf je zit gezellig wat te drinken en je word wat vrolijker dan normaal, want dan ben jij echt die dronkaard uit 1 Korinthe 6:10 niet.
Ik denk dat de hoogmoed van bepaalde personen veel erger is dan dat ene glaasje meer.....
ach.....moet ik daar echt op in gaan? :t(Limosa) Ennuh Muse................ was je helder toen je dit postte? Want dit is in ieder geval niet zo stoer.
Ik zou je hetzelfde kunnen vragen.....maar wil me niet tot jouw niveau verlagen
Als jij, Muse, het citeren van God (die tot ons spreekt in Zijn Woord de Bijbel) als stoer en daarmee afkeurenswaardig wil betitelen en in dezelfde zin verdedigd dat een glaasje teveel geen kwaad kan zitten we inderdaad op een verschillend niveau. En dat wil ik graag zo houden dan.
[Aangepast op 30/9/03 door limosa]
[Aangepast op 30/9/03 door limosa]
Het lijkt mij dat er in dit topic beter te praten valt met Muse als met Jacob.
Jacob begint weer eens lekker te zeuren over muziek (ik heb wat topics doorgelezen die over dit onderwerp gaan) en dit bevalt me niet. Om bij een discussie over alcohol te gaan zeuren over de nickname van een member. Om lekker af te gaan geven op die 'duvelse' muziek. Kinderachtig hoor. (En dan nog gaan smeken om het weghalen van postings e.d. ook, beetje jammer hoor jacob)
Jacob begint weer eens lekker te zeuren over muziek (ik heb wat topics doorgelezen die over dit onderwerp gaan) en dit bevalt me niet. Om bij een discussie over alcohol te gaan zeuren over de nickname van een member. Om lekker af te gaan geven op die 'duvelse' muziek. Kinderachtig hoor. (En dan nog gaan smeken om het weghalen van postings e.d. ook, beetje jammer hoor jacob)