Astonomie en telescoop
Astonomie en telescoop
zijn er ook mensen hier te vinden die telescopen hebben staan?
en die als hobby astronomie hebben (of er mee bezig zijn?
Ik heb een verrekijker en een zoomlens op mijn camera en zie regelmatig sterren mag dat ook?
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Of ben ik nu flauw bezig? [het is ook al zo laat]
Ik heb die apparaten in ieder geval niet in huis. Wel interessant. Als het helder is probeer ik altijd de sterrebeelden te vinden.Oorspronkelijk gepost door appie21
Heb jij die apparaten wel? En wat doe je ermee dan?
Als ik een draai om m'n oren krijg van de opperkip, zie ik dan sterren of planeten? That's the questionOorspronkelijk gepost door appie21waarom flauw?Oorspronkelijk gepost door Egbert
Of ben ik nu flauw bezig? [het is ook al zo laat]
maar je hebt dus geen idee of je nu steeren of planeten ziet. of weet je dat wel?
ik heb voor weinig een telescoop kunnen kopen maar ik wil nu een gevorderede kopen? (meerlicht inval enz enzOorspronkelijk gepost door limosaIk heb die apparaten in ieder geval niet in huis. Wel interessant. Als het helder is probeer ik altijd de sterrebeelden te vinden.Oorspronkelijk gepost door appie21
Heb jij die apparaten wel? En wat doe je ermee dan?
ik vind het mooi om de sterren en maan en planeten te kunnen fotograferen.
ook vind ik het prachtig om te zien dingen die je met het blote oog niet ziet. waar te nemen (denk aan sterren hopen planeten )
het bijzondere is dat hoe verder je de ruimte in kijkt hoe mooiere dingen je tegen komt.
En het bijzondre er aan is dat dan juist de "wetenschappers" steeds meer over evolutie theorien enz enz gaan praten terwijl ik juist zie dat er een Schepper bezig (moet geweest) zijn. en dat wij (en de aarde ) enorm kleinn zijn.
maar ik dacht kijken of er nog meer (ervaren ) hobbyisten rond lopen hier :p
p.s taal en typ fouten onder voorbehoud.. t is al erg laat..

Nee, het is wel heel mooi, maar toen ik nog in zeeland woonde ben ik, 1 keer naar de sterrewacht geweest. Op zich wel leuk, alleen komen die mensen samen op vrijdagavond, laat dat nou net het eind van de werkweek zijn, waardoor ik weinig energie had om daar nog vaker naar toe te gaan.... Maar wel heel mooi, die mooie foto's. Ik zou nog wel eens een telescoop willen hebben, maar dan moet ik eerst weg verhuizen uit de Randstad.
Hier zie je savonds amper sterren.... Kun je wat foto's laten zien van wat je met een kleine telescoop kan fotograferen? Dan heb ik een beeld bij de mogelijkheden van zo'n telescoop.
Hier zie je savonds amper sterren.... Kun je wat foto's laten zien van wat je met een kleine telescoop kan fotograferen? Dan heb ik een beeld bij de mogelijkheden van zo'n telescoop.
ik ken wel iemand, die ook heel veel verstand heeft van lenzen, en telescopen. Die is er nog wel behoorlijk actief mee. Hij had het binnenste uit een videocamera gesloopt. Een ccd-chip. Die aangesloten op een telescoop, en zo konden we via een tv-tje naar de sterren kijken, da's best interessant. Maar om het nou elke week te doen :t weet ik zo niet...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Die types ken ik, als het eindelijk werkt beginnen ze weer aan een nieuw project. Maar wel leuk!Oorspronkelijk gepost door marsm104
ik ken wel iemand, die ook heel veel verstand heeft van lenzen, en telescopen. Die is er nog wel behoorlijk actief mee. Hij had het binnenste uit een videocamera gesloopt. Een ccd-chip. Die aangesloten op een telescoop, en zo konden we via een tv-tje naar de sterren kijken, da's best interessant. Maar om het nou elke week te doen :t weet ik zo niet...
Mijn broertje is weg van het kijken naar sterren en planeten. Hij heeft ook een goeie telescoop die hij normaal gesproken gebruikt voor het vogelen.
Ik vind het zelf ook interessant, pas konden we 4 manen tellen rond Jupiter. Die er overigens 16 heeft...
Pas is er trouwens de 10e planeet ontdekt in ons zonnenstelsel, Sedna... hij is nog iets kleiner dan Pluto.
Ik vind het zelf ook interessant, pas konden we 4 manen tellen rond Jupiter. Die er overigens 16 heeft...
Pas is er trouwens de 10e planeet ontdekt in ons zonnenstelsel, Sedna... hij is nog iets kleiner dan Pluto.
Dan vliegen die vogels toch niet op de kop, hoop ik? Gezien een standaard telescoop het beeld op z'n "kop" zet.Oorspronkelijk gepost door Zeckie
Mijn broertje is weg van het kijken naar sterren en planeten. Hij heeft ook een goeie telescoop die hij normaal gesproken gebruikt voor het vogelen.
Jupiter heeft er toch weer maantjes bij gekregen? of was dat Saturnus?
En die nieuwe planeet, waarom is dat een nieuwe planeet, er zijn wel meer grote objecten gevonden achter pluto... Maar goed, daar kan jij ook niets aan doen...
Maar het is zeker leuk...