CGO

limosa

Bericht door limosa »

Dus ja, hoeveel uur; ik kan het niet precies zeggen omdat het sterk persoonlijk is.

Logisch maar ik heb nu een indruk, bedankt.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Petje af hoor! Heb jij tijd over?
Nu dus niet meer! ;)

Ff zonder dollen. Geen tijd hebben hangt vaak samen met geen prioriteiten stellen. Ik denk dat als ik mijn OSW/internet tijd wat reduceer en daarnaast wat efficienter met mijn tijd omga dat het dan makkelijk moet kunnen.

Verder is voor mij de stof tot op heden zo boeiend, dat ik me net zo lief hier in verdiep dan dat ik een romannetje of zo ga lezen, waar ik voorheen nog tijd voor had. Maar de tijd zal leren of een gezin, werk, 2 studies en een beetje ontspannen/sporten met elkaar te combineren zijn!

Voor de inhoud zou je eens kunnen kijken op deze website

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

Die link kende ik nog niet, bedankt Pim!
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door limosa
CGO-E

ff googlen
Precies 1 hit... :bou: :D dat schiet al op over een boek over CGO-e. Ik zal wel eens op het forum zoeken.

De link van Pim is meer waard.

[Aangepast op 31/10/03 door Vortigern]
limosa

Bericht door limosa »

Tja, ik heb zoektermen gegeven zodat je bij dat boek uitkwam en geen andere toch niet relevante sites zou zien. Die link van Pim kende ik nog niet, is inderdaad veel beter.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Heb je dit soort cursussen ook voor "hervormden"? Ik heb alleen deze opleiding gevonden: Theologische school Johannis Calvijn

[Aangepast op 31/10/03 door Vortigern]
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Hé wat jammer nou waarom geen [goedgekeurd] uittreksel van 'hoofdlijnen der theologie van het O.T.' van Vriezen?
Verder een aardige site. Wat ik nog mis is de officiële informatie zoals het de studie gids e.d. Wat misschien ook wel aardig zou zijn op de site [ik zal het ook doormailen aan de initiatiefnemer] is ervaringen van godsdienst stagelopers en beginnende docenten en evt. kerkenwerkens of pastorale medewerkers cq. evangelisten.

Pim nog bedankt voor de datum, ik zal mij gelijk laten inschrijven.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
limosa

Bericht door limosa »

wanneer worden die CGO cursussen gehouden? ik bedoel, wanneer zou je kunnen instappen?
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Limosa,

Normaliter loopt dit parallel met de schooljaren, maar je kan uiteraard tussentijds instromen, heb ik dus ook gedaan!

De E-cursus (HBO) is ongeveer wekelijks op woensdagavond in Gouda. Je zou eens kunnen bellen met de conrector.

Ik mail je de contactgegevens wel ff.

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Heb je dit soort cursussen ook voor "hervormden"? Ik heb alleen deze opleiding gevonden: Theologische school Johannis Calvijn

[Aangepast op 31/10/03 door Vortigern]
De 'hervormde' variant is in Ede. Hier heb je de link

Een andere optie is de NBI
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Hé wat jammer nou waarom geen [goedgekeurd] uittreksel van 'hoofdlijnen der theologie van het O.T.' van Vriezen?
Egbert is 'Vriezen' de docent OT en Hebreeuws van de UU?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Hé wat jammer nou waarom geen [goedgekeurd] uittreksel van 'hoofdlijnen der theologie van het O.T.' van Vriezen?

Egbert is 'Vriezen' de docent OT en Hebreeuws van de UU?
Misschien wel, maar het moet zijn 'was', de man is al reeds in 1981 overleden en is in Utrecht met een symposium geëerd vanwege zijn 100ste geboortedag, dus neem ik aan dat z'n laatste leerstoel in Utrecht was.

[Aangepast op 1/11/03 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Heb je dit soort cursussen ook voor "hervormden"? Ik heb alleen deze opleiding gevonden: Theologische school Johannis Calvijn

[Aangepast op 31/10/03 door Vortigern]
De 'hervormde' variant is in Ede. Hier heb je de link

Een andere optie is de NBI
Je heb toch ook een soortje vormingszaterdagen voor hervormden? die zijn dan in Middelharnis of in Gouda? Misschien is het wel wat anders. Ik weet ook niet precies dus wat CGO inhoud.

De CGO opleiding is die nu vormend bedoeld of bedoelt om er wat mee te gaan doen?

[Aangepast op 10/11/03 door Vortigern]
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern

De CGO opleiding is die nu vormend bedoeld of bedoelt om er wat mee te gaan doen?

[Aangepast op 10/11/03 door Vortigern]
Net wat je wilt. De zwaarste variant is HBO-niveau. Dan kan je dus leraar, pastoraalwerker, evangelist, zendeling o.i.d. worden.

Er zijn ook vormende (inclusief een pedagogische vorm) varianten.

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie