Nederland Zingt in de bovenkerk in Kampen

Olli

Nederland Zingt in de bovenkerk in Kampen

Bericht door Olli »

Gisteren ben ik naar een opname geweest van Nederland Zingt in de bovenkerk in Kampen.
Was echt schitterend. Cor de Haan had de leiding en het orgel werd bespeeld door Harry Hamer.
Verder waren er verschillende gemengde koren en een groot mannenkoor.

Ik vind het een goed evangelisatiemiddel. Er zijn toch best veel mensen die naar de uitzendingen kijken die niet naar de kerk gaan. En als dan op deze manier toch Gods woord bij de mensen thuis komt vind ik het een hele goede zaak.
de Paus

Bericht door de Paus »

Hallo,
Afgelopen donderdagavond was ik ook in de Bovenkerk. Ruim 50 minuten voor aanvang (19.10 uur dus...) komen we de kerk binnen... en ja hoor: vol.
Het was die avond echt bijzonder druk, maar op zich viel het me een beetje tegen. Zo'n opname heeft totaal niet de charmes dat een mooi concert in de Bovenkerk normaal wel heeft. En het was natuurlijk een lange zit ( :pu ) tot 22.50 uur !!
Maar al met al wel de moeite waard om een keer mee te maken. Ik kijk uit naar de uitzendingen op TV.
Olli

Bericht door Olli »

Ow wij kwamen 19:45 uur binnen. Het was inderdaad wel vol, maar ik heb best gezeten. Ja, niet zo'n mooie plek, maar ik kon alles precies een beetje zien.

Het is natuurlijk net wat je ervan verwacht. Als je inderdaad echt een concert verwacht waar alles ordelijk en netjes achter elkaar verloopt, kan het wel tegenvallen.

Ik had bij het laatste lied echt zoiets van:
:$ Nu al??:$
Maar dat verschilt per persoon en per keer denk ik.

Maar het was wel een mooie avond.
de Paus

Bericht door de Paus »

De uitzending was gistermorgen... videobandje er in gedrukt en opgenomen. En het is best een mooie opname geworden. Alleen was er niet echt een mooi orgelspel in opgenomen....
29 december is de volgende uitzending vanuit Kampen.
Olli

Bericht door Olli »

Ja, ik heb het ook opgenomen. En van dat orgelspel ben ik met je eens ja.
Maar het ziet er heel leuk uit. Toch vind ik de beleving van de opname veel groter dan die van de uitzending, maar dat is toch altijd zo.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik zal eens kijken of ik D.V. Kampen ook kan vinden. Lijkt me erg mooi.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Was erg mooi ja. Wisten jullie trouwens dat die donkere mannen playbackten???????

Was duidelijk te zien. Welk nummer van het mannenkoor vonden jullie het mooist???????

tukkertje( lid Rijssens Mannenkoor)
Olli

Bericht door Olli »

Origineel geplaatst door tukkertje
Was erg mooi ja. Wisten jullie trouwens dat die donkere mannen playbackten???????

Was duidelijk te zien. Welk nummer van het mannenkoor vonden jullie het mooist???????

tukkertje( lid Rijssens Mannenkoor)
Meen je dat van die zwarte mannen????:$:$:$

Ik vond Heer wees mijn gids wel erg mooi!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ja, die vier stonden heftig te playbacken.

29 december komt de tweede helft op televisie.
Olli

Bericht door Olli »

Ja dat weet ik

Maaruh ben je in beeld geweest??
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Yep, jij dan?
Olli

Bericht door Olli »

Nee, ik stond op het hoekje achteraf, aan de rechterkant van het mannenkoor.

Maar het ging me er ook niet om hoor.
Ik vind zo'n opname gewoon super.

Die lekker stekende opmerkingen naar de alten vond ik wel grappig!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

hahaha. moest er ook wel om lachen. Was ook de eerste opname voor mij. vond het erg leuk om te doen. Keertje wat anders he.
Had je het Rijssens Mannenkoor wel eens eerder gehoord???
Olli

Bericht door Olli »

Nee, maar ik vond het wel heel goed!

Echt wel mooi.
Klomp

Bericht door Klomp »

Ik ben er ook geweest. 't Viel me ook al tegen dat het zo druk was toen ik binnenkwam. Volgens mij was ik ik er ook al om 1915 uur.
Maar wij konden of in een hoekje zitten waar je weinig tot niks zag, of aan de zijkant achter de rijdbare camera. Maar toch nog onherkenbaar in beeld geweest...

Maar ja het was mooi en ik ben na jaaaaaaaaaren (15 of zo) weer eens in de bovenkerk geweest.
Plaats reactie