JONGEREN en MEDIA DEBAT 16-10-03

Billy

JONGEREN en MEDIA DEBAT 16-10-03

Bericht door Billy »

Pak jij wel ’s een film? Zet jij voor één vloek de video uit? Vind jij radio 538 ook vet cool? En dat je de Yes af en toe pakt, moeten ouders zich daar nu echt druk om maken? Game of chat jij ook graag? Of heb je er juist een afschuwelijke hekel aan?

Thema

Moet kunnen!...?

Geef jouw mening op de debatavond "jongeren en moderne media" van het Reformatorisch Dagblad

- Jan van den Bosch, oud-presentator EO-jongerendag, Ds. J. van Amstel
- en oud-popmuzikant Johan Vreugdenhil gaan met jullie in discussie
- o.l.v. RD-journalist Evert van Dijkhuizen.
- Videobeelden en geluidsfragmenten.
- Afsluiting door W. Visser, vader van drie kinderen.

Datum:

D.V. donderdag 16 oktober 2003

Educatorium, Universiteitscentrum De Uithof, Leuvenlaan 19, Utrecht
Aanvang:
19:30 uur, zaal open 19:00 uur

Het Educatorium ligt aan de A27/A28 en is ook per openbaar vervoer gemakkelijk te bereiken.

Dit debat mag je niet missen!

Ook ouders, docenten, jeugdwerkleiders en ambtsdragers zijn van harte welkom!

Vraag gratis toegangsbewijzen aan:
bel naar (055) 539 04 98 (tussen 08:00 en 16:30 uur)
sms naar (06) 13 89 30 03
of klik hier

Geef in ieder geval je naam, adresgegevens, telefoonnummer en het aantal personen door. Bij het toegangsbewijs ontvang je een routebeschrijving. Zonder toegangsbewijs heb je geen toegang tot de zaal!

Aanmelding mogelijk tot en met D.V. maandag 13 oktober 2003.
Maar vol is vol. Wees er dus snel bij!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

anna

Bericht door anna »

ik ga er misschien heen. Ff kijken of er nog meer luitjes heen gaan.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik heb 2 kaarten besteld. Even kijken of ik ze binnen krijg en dan kijken of het die avond uit komt. Ik ga het wel proberen.

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Matthijs is ook actief binnen het Reformatorisch Dagblad lees ik?!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vergif
Ik ben erg geschrokken toen ik las dat er zo veel refojeugd meegevoerd wordt met deze wereld, en dat gewillig. Ik was ook zo’n jongere. Totdat de Heere mij tegenkwam op mijn weg. Hoe onschuldig sommige flims ook lijken, het is duivels vergif! Het houdt je verre van het enige nodige! En wat dat is? Dat is het bloed van Jezus Christus, en dat reinigt van alle zonden! We moeten met God verzoend worden! In de jeugd!
.
Maar waarom is het dan nu zo ontzettend erg gesteld met de jeugd? Als ik mijn mening mag zeggen, dan denk ik dat kerk en ouders hier schuld aan hebben. Wat hebben de ouders met hun kinderen gedaan in de opvoeding, toen ze 6, 7 jaar waren? We hoeven de jeugd niet de schuld te geven.
.
De invloeden van radio, dvd, films, tv en wereldse lectuur zijn zo ongekend groot. Zelfs de onschuldigste film! De duivel laat je eraan denken, als je in de kerk zit, als je bidt, als je Bijbel leest. En de duivel kan je er nog vaak mee plagen, als je er geen lust meer in hebt. Als je in de supermarkt wandelt, dan moet je daar weer de muziek horen die je vroeger zo mooi vond. En als je thuiskomt, dan speelt de melodie nog in je hoofd. Dus niet meer doen, maar zoek Hem! En wie Hem vroeg zoekt, zal Hem zekerlijk vinden (Spr. 8:17).
.
Ik ken gelukkig nog jongeren die er ook zo over denken. Ik hoop en bid dat er nog een wederkeer, een opwekking, zal komen in Nederland. En misschien is daar wel verdrukking voor nodig. En dat is verdiend!?
.
Matthijs Prakken (21 jaar)
Hartelijke groet,

Pim.

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Jaja :D

Ik zie dat ze wel wat weggelaten hebben. Gelukkig maar. Ik zie dat ze ook dingen geplaatst hebben, wat ik eigenlijk alleen voor hun geschreven heb. Maar dat geeft niets. IK zal wel veel commentaar krijgen denk ik.. Ik zie wel!
Liever Turks dan Paaps
Billy

Bericht door Billy »

toegangsbewijzen zijn binnen.

ps sneller als soms de krant:sne:sne;)

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik heb er nu 2, maar ik heb er nog ff 3 besteld. Als er toch een auto rijdt kan ik maar beter zoveel mogelijk jeugd meenemen! ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Matthijs

Bericht door Matthijs »

'k heb de kaarten ook besteld.
Liever Turks dan Paaps
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik hoop er ook naar toe te gaan! Maar niet op donderdag maar op vrijdag. De belangstelling is zo groot dat op vrijdag nogmaals deze avond wordt gehouden. Een goed teken!
SGpeetje

Bericht door SGpeetje »

Ben donderdagavond ook van de partij!

de stukken in het Rd eens doornemend heb ik voor de internettende jeugd de volgende alternative websites; waar ze zeker eens op moeten kijken:
http://www.sgpj.nl

en

http://www.sgp.nl

als alternatieve tijdschriften:

Ons Contact

Zicht

De Banier

en voor de jeugd van 12 - 16 : KLIK

ps welke OSW-ers kan ik gaan ontmoeten in Utrecht?
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik hoop te gaan. Ik denk op vrijdag. Vandaag probeerden ze van het RD mij te bereiken. Neemt een huisgenote van me de telefoon op. Krijgt ze de vraag: Spreek ik met mevrouw parsifal? Helaas zei ze niet: "Nee we zijn niet getrouwd, we wonen samen."
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door SGpeetje
ps welke OSW-ers kan ik gaan ontmoeten in Utrecht?
Mij en tante Sjaan.
Hartelijke groet,

Pim.

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Oorspronkelijk gepost door parsifal
Ik hoop te gaan. Ik denk op vrijdag. Vandaag probeerden ze van het RD mij te bereiken. Neemt een huisgenote van me de telefoon op. Krijgt ze de vraag: Spreek ik met mevrouw parsifal? Helaas zei ze niet: "Nee we zijn niet getrouwd, we wonen samen."
Hela, mag ik vrijdag wel mee dan? Blijf ik gelijk slapen!
Je kan ook gewoon even bellen Leb!
Voor zoiets hoef je het forum toch niet te misbruiken hè!!?? :D
Weet je wat dat weer aan bandbreedte kost voor Admin???

Een 'breekje' van Breekijzertje
parsifal

Bericht door parsifal »

Hebben degenen die vrijdag gaan hun kaartjes al? Ik zit vol smart te wachten. Ik wil er wel heen eigenlijk.

Wat ik me wel afvraag waarom ze Jan van de Bosch uitnodigen voor zoiets. Die kerel zit nu bij RTL5 om Hour of Power aan te kondigen. En als er iets fout Christendom is dan is het wel dat van Schuller en zijn maatjes. Bah :( :i :sne. Konden ze niet iemand vinden die nu bij de EO zit?

[Aangepast op 15/10/03 door parsifal]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie