Tuinmeubelen
Tuinmeubelen
Ik ben even benieuwd of jullie ook luxe tuinsets hebben of juist een loungeset. We hebben een keer een nieuw Hartman setje gehad, maar die braken steeds bij de zitting. Daarna hebben wij het gedaan met oude Hartman verstelbare stoelen van plastic. En als ze versleten waren, gewoon andere halen bij de kringloop. Maar vorig jaar begonnen we er steeds door te zakken. Opeens zit je dan op de grond en je stoel is in allemaal stukjes gebroken. Dus nu lijkt het ons beter om een nieuwe set te kopen. Hebben jullie tips?
-
Re: Tuinmeubelen
Wij hebben een lounge dining set.
Erg fijn, niet goedkoop
Erg fijn, niet goedkoop
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik heb een stoel, een gewone, op mijn balkonnetje... 

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Luxe stoelen met tafel en 2x een grote loungebank. En het mooiste, niets gekocht, maar alles gekregen van allemaal mensen die alweer toe waren aan iets anders.
Doet me denken aan een verjaardag van vrienden van ons. Daar zitten nogal wat zwaarlijvigen bij en het is dan een hele stoelendans omdat die niet op elke stoel kunnen zitten.
Als ze op een normale tuinstoel gaan zitten gaat het niet goed en is het net bambi op het ijs.
Al weet een beetje refo natuurlijk niet wat ik daarmee bedoel..
Als ze op een normale tuinstoel gaan zitten gaat het niet goed en is het net bambi op het ijs.
Wij hebben een stevige metalen loungeset buiten (beetje dit, maar dan in het wit: https://www.exterioo.nl/nl/catalogus/lo ... hoek-69527). In een uitverkoop voor de helft van de helft. 2 van die grote witte kuipstoelen van IKEA en een fijne picknicktafel met van die inklapbare bankjes eraan om te zitten.Hendrien schreef: ↑24 jul 2024, 19:21 Ik ben even benieuwd of jullie ook luxe tuinsets hebben of juist een loungeset. We hebben een keer een nieuw Hartman setje gehad, maar die braken steeds bij de zitting. Daarna hebben wij het gedaan met oude Hartman verstelbare stoelen van plastic. En als ze versleten waren, gewoon andere halen bij de kringloop. Maar vorig jaar begonnen we er steeds door te zakken. Opeens zit je dan op de grond en je stoel is in allemaal stukjes gebroken. Dus nu lijkt het ons beter om een nieuwe set te kopen. Hebben jullie tips?
- Maanenschijn
Ik heb zelf een grote lounchebank getimmerd, op de maat van kussens bij de Kwantum. En een grote mooie houten tuinbank met kussens van Talen, een paar jaar geleden gewonnen bij een verloting
Verder nog twee tafels en acht van die gevlochten kunststof kuipstoelen, 20 jaar geleden gekocht die toen 2e keus waren. Ze houden het tot nu toe goed vol.
Allemaal op ‘de stoep’ onder de veranda.
Verder verspreid over het perceel op mooie plekjes onder bomen een bankje, of een klein zitje in een nisje in de avondzon.
Dus geen dure of luxe stoelen en sets.
Vorige RF-meeting hebben we heerlijk onder de veranda gezeten, niemand was te zwaar voor de stoelen…..
.
Verder nog twee tafels en acht van die gevlochten kunststof kuipstoelen, 20 jaar geleden gekocht die toen 2e keus waren. Ze houden het tot nu toe goed vol.
Verder verspreid over het perceel op mooie plekjes onder bomen een bankje, of een klein zitje in een nisje in de avondzon.
Vorige RF-meeting hebben we heerlijk onder de veranda gezeten, niemand was te zwaar voor de stoelen…..

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat ging prima inderdaad. Het was zelfs mogelijk om aan te liggen.Maanenschijn schreef: ↑24 jul 2024, 20:27 Ik heb zelf een grote lounchebank getimmerd, op de maat van kussens bij de Kwantum. En een grote mooie houten tuinbank met kussens van Talen, een paar jaar geleden gewonnen bij een verloting
Vorige RF-meeting hebben we heerlijk onder de veranda gezeten, niemand was te zwaar voor de stoelen…...
Ik had de uitdrukking nooit gehoordBourdon16 schreef: ↑24 jul 2024, 19:52 Doet me denken aan een verjaardag van vrienden van ons. Daar zitten nogal wat zwaarlijvigen bij en het is dan een hele stoelendans omdat die niet op elke stoel kunnen zitten.
Maar even zoeken levert het antwoord wel op, als ik me niet vergis
https://www.youtube.com/watch?v=aHrOnNP0Yhk
We hebben tegenwoordig een bioscoop onder handbereik.... een kamerbioscoop...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik ben zo bang dat ik helemaal statisch word in die stoelen van IKEA. Heb je daar geen last van?Zeeuw schreef:Wij hebben een stevige metalen loungeset buiten (beetje dit, maar dan in het wit: https://www.exterioo.nl/nl/catalogus/lo ... hoek-69527). In een uitverkoop voor de helft van de helft. 2 van die grote witte kuipstoelen van IKEA en een fijne picknicktafel met van die inklapbare bankjes eraan om te zitten.Hendrien schreef: ↑24 jul 2024, 19:21 Ik ben even benieuwd of jullie ook luxe tuinsets hebben of juist een loungeset. We hebben een keer een nieuw Hartman setje gehad, maar die braken steeds bij de zitting. Daarna hebben wij het gedaan met oude Hartman verstelbare stoelen van plastic. En als ze versleten waren, gewoon andere halen bij de kringloop. Maar vorig jaar begonnen we er steeds door te zakken. Opeens zit je dan op de grond en je stoel is in allemaal stukjes gebroken. Dus nu lijkt het ons beter om een nieuwe set te kopen. Hebben jullie tips?
Wow! Voor de helft van de helft heb ik ook wel interesseZeeuw schreef:Wij hebben een stevige metalen loungeset buiten (beetje dit, maar dan in het wit: https://www.exterioo.nl/nl/catalogus/lo ... hoek-69527). In een uitverkoop voor de helft van de helft. 2 van die grote witte kuipstoelen van IKEA en een fijne picknicktafel met van die inklapbare bankjes eraan om te zitten.Hendrien schreef: ↑24 jul 2024, 19:21 Ik ben even benieuwd of jullie ook luxe tuinsets hebben of juist een loungeset. We hebben een keer een nieuw Hartman setje gehad, maar die braken steeds bij de zitting. Daarna hebben wij het gedaan met oude Hartman verstelbare stoelen van plastic. En als ze versleten waren, gewoon andere halen bij de kringloop. Maar vorig jaar begonnen we er steeds door te zakken. Opeens zit je dan op de grond en je stoel is in allemaal stukjes gebroken. Dus nu lijkt het ons beter om een nieuwe set te kopen. Hebben jullie tips?

30 jaar geleden begonnen met een degelijk Hartmanset wat na 15 jaar toch wel op was.
Toen een Royal Garden set gekocht, hebben we nog steeds maar zit niet lekker.
Meestal zitten we op 4 heerlijke Anwb klapstoelen die we ook al zeker 10 jaar intensief gebruiken, ook voor dagje uit of als 'meeneemstoel'.
Heb ook nog een metalen tafel met glazen blad.
Vind het eerlijk gezegd een beetje bar en boos wat er tegenwoordig aan tuinmeubilair word uitgegeven en hoe snel het ook weer word vervangen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mee eens orchidee.
In ons vorige huis had mijn man zelf een lounge set getimmerd en ook zelf kussens gemaakt. Helaas konden we die niet meenemen.
Voor ons huidige huis heeft hij een tafel getimmerd. Een loungeset moet nog komen , maar zeker niet voor de bedragen die ik overal zie staan. Verschrikkelijk wat een prijzen.
In ons vorige huis had mijn man zelf een lounge set getimmerd en ook zelf kussens gemaakt. Helaas konden we die niet meenemen.
Voor ons huidige huis heeft hij een tafel getimmerd. Een loungeset moet nog komen , maar zeker niet voor de bedragen die ik overal zie staan. Verschrikkelijk wat een prijzen.
- Maanenschijn
Juist. En wat je zelf maakt geeft ook nog eens een goed gevoelmerel schreef:Mee eens orchidee.

-
als ik het zelf zou maken dan geeft het geen goed gevoel, dan zit het voor geen meter.
Ik ben altijd wel wat jaloers op mensen die van alles zelf kunnen maken
De vorige tuinset hebben wij 10 jaar mee gedaan, was van allibert, valt nog niks tegen dat het zo lang mee ging
De vorige tuinset hebben wij 10 jaar mee gedaan, was van allibert, valt nog niks tegen dat het zo lang mee ging
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
- Maanenschijn
Bertiel schreef:als ik het zelf zou maken dan geeft het geen goed gevoel, dan zit het voor geen meter.

Ik ben best handig gelukkig. En van lieverlee ook een behoorlijke uitrusting in gereedschap. Het enige wat ik niet kan en doe is schilderen. Mijn tuinbank is dan ook niet geschilderd.