Hoe zien jullie de zondag?

Olli

Hoe zien jullie de zondag?

Bericht door Olli »

Wat vinden jullie nou van de zondag?

Ik vind het samen met de zaterdag echt de mooiste dag van de week!!

Eerst de dag goed beginnen door naar de kerk te gaan en daar Gods woord te horen en zingen.
Daarna uit de kerk heerlijk thuis op de bank lekker een bakkie doen met een mooi muziekje.
Dan een biertje, borreltje of frisje en daarna eten.
En 's middags een stevige wandeling en 's avonds naar de kerk.

Heerlijk zo'n dag. Echt een rustdag, waarin de aandacht voor God ook centraal staat.

Maar hoe beleven jullie de zondag?
england

Bericht door england »

Hangt er vanaf! Als mijn man moet preken is het meestal een drukke dag...
Hier is het de gewoonte dat je bij mensen de dag doorbrengt of mensen bij jou. Dus dat geeft aan de ene kant een goede mogelijkheid om elkaar te leren kennen, en dan vooral op geestelijk gebied. Maar het brengt ook weer een gehaast met zich mee...

Toch kijk ik uit naar de zondag!
Doortje

Bericht door Doortje »

Mijn zondag: smorgens naar de kerk, daarna even wat drinken, slapen, smiddags weer naar de kerk, daarna eten, vervolgens beetje tv kijken/internetten en dan weer naar bedje.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Doortje, is de zondag voor jou al een dag geworden waar je naar uitkijkt omdat het de dag van de Heere God is, die Hij apart heeft gezet tot Zijn dienst, ja apart gezet zodat wij deze dag zouden heiligen door Hem te zoeken en gemeenschap met Hem te hebben, waar we doordeweeks zo weinig aan toekomen? Is die dienst je al een echte liefdedienst geworden? Alleen zo kan de sabbat (zondag) ook voor jou een voorsmaak zijn van de eeuwige sabbat.

We hebben ons nauw te onderzoeken. Wie de Heere liefheeft zal Zijn Naam en Dag heiligen.
anna

Bericht door anna »

(bijna) Elke keer verlang ik weer naar de zondag, om het Woord van God te mogen ontvangen (door de weeks soms ook).

Meestal begint bij ons de kerk s'ochtends (standaard) dan gezellig met familieleden koffie drinken. Tussen de middag meestal eten. En dan heerlijk op mijn kamer zijn ff terug trekken. En soms hebben we s'middags dienst of s'avonds......

Heerlijk een dag van geen verplichtingen voor school ect...
anna

Bericht door anna »

Ow ja en ook niet te vergeten. Om tot rust te komen..

God kwam toch ook tot rust?? (zie Genisis 2 )
Haags_meisje

Bericht door Haags_meisje »

's Ochtends naar de kerk. Ehm tussen de middag zijn meestal m'n broer en schoonzus met de kinderen er. En dan is het meestal praten over de kerkdienst, eten, drinken etc. Of even naar buiten toe als het lekker weer is. Ja je hebt hier in Den Haag ook nog wel stukken natuur waar je kan wandelen. Nou meestal blijven ze ook avondeten dus ze gaan laat weg. En ja dan is het meestal nog ff tv kijken ofzow of gelijk al naar bed.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Zondag is wel één van mijn favoriete dagen... Hoewel ik vaak huiswerk doe...
Lekker uitslapen, lekkere koek bij de koffie, wat lezen of tv kijken en huiswerk doen... dat is mijn dag... Vorige zondag ben ik naar buiten gaan fietsen. Maar ik werd gek van de drukte, overal fietsten en liepen mensen, toen ben ik maar van de dijk de uiterwaarden ingegaan en heb op een krib naar het water gekeken... heerlijk..:)
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Voor mij is de zondag een dag van onspanning. Eerst naar de kerk, dan gezellig samen zijn met familie, vrienden of onbekenden, en dan gaan wandelen, fietsen, basketballen of voetballen met m'n broertjes of een boek lezen. Als ik bij mijn vriendin ben kijken we om 1900 Studio Sport voor de voe'bal en dan 's avonds filmpje huren of tv kijken. Dan ben ik voldoende uitgerust om de week weer opnieuw te beginnen.
Haags_meisje

Bericht door Haags_meisje »

Ow ja 19.00 studio sport dat kijken wij ook altijd me ze allen!!
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Voor mij is de zondag een dag van onspanning. Eerst naar de kerk, dan gezellig samen zijn met familie, vrienden of onbekenden, en dan gaan wandelen, fietsen, basketballen of voetballen met m'n broertjes of een boek lezen. Als ik bij mijn vriendin ben kijken we om 1900 Studio Sport voor de voe'bal en dan 's avonds filmpje huren of tv kijken. Dan ben ik voldoende uitgerust om de week weer opnieuw te beginnen.
's Avonds geen kerkdienst Mad?


Een 'breekje' van Breekijzertje
ZWP
Berichten: 1679
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Bericht door ZWP »

Oorspronkelijk gepost door Haags_meisje
Ow ja 19.00 studio sport dat kijken wij ook altijd me ze allen!!
Één dag in de week kijken we geen tv, zondag dus, is ook wel eens rustig. :) Een spelletje blijkt dan ook wel leuk te zijn, op deze manier toch ook een 'aparte' dag.
Doortje

Bericht door Doortje »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Doortje, is de zondag voor jou al een dag geworden waar je naar uitkijkt omdat het de dag van de Heere God is, die Hij apart heeft gezet tot Zijn dienst, ja apart gezet zodat wij deze dag zouden heiligen door Hem te zoeken en gemeenschap met Hem te hebben, waar we doordeweeks zo weinig aan toekomen? Is die dienst je al een echte liefdedienst geworden? Alleen zo kan de sabbat (zondag) ook voor jou een voorsmaak zijn van de eeuwige sabbat.

We hebben ons nauw te onderzoeken. Wie de Heere liefheeft zal Zijn Naam en Dag heiligen.
In de eerste plaats: zondag is voor mij een bijzondere dag, ik ga smorgens met liefde naar de kerk om daar God te loven en te prijzen en doe smiddags hetzelfde. Smiddags slaap ik aangezien ik snel moe ben :sleep: (zo is mijn lichamelijke gesteldheid nu eenmaal, kan ik verder weinig aan doen), zodat ik tevens smiddags met mijn volle (wakkere) verstand de dienst ook kan bijwonen. Ik geniet ten volste van de liederen die er gezongen worden en tevens van de preek. Verder gebruik ik de zondag ook voor mijn eigen ontspanning...... Ik heb mn rust namelijk ook hard nodig. En omdat ik nu toevallig op zondag tv kijk en internet betekent niet dat ik minder met God bezig ben dan ieder ander. Dat doe ik namelijk ook gewoon doordeweeks d.m.v. bijbelstudie, preekvoorbereiding e.d. Dat hangt bij mij niet per definitie van de zondag af, zou namelijk een slechte zaak zijn.
En verder kan je mij niet wijs maken dat er mensen zijn die er de HELE zondag mee bezig zijn... (of is dat omdat ze wat van doordeweeks in te halen hebben???) :t

[Aangepast op 14/3/03 door Doortje]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Wat vinden jullie van:

Zelf op zondag niet sporten, maar wel graag naar (betaalde) sport kijken op televisie?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie