Relishoppen

Mart01

Bericht door Mart01 »

Ik vind het erg goed, om zo af en toe even ergens anders te gaan kijken dan je eigen kerk. Als je op vakantie bent is dat m.i. een uitstekende gelegenheid om dat te doen. Het is ook wel eens goed om een willekeurige kerk binnen te stappen, dus zonder dat je weet wat je te wachten staat. Soms heel verrassend, maar wel goed denk ik. Je leert je eigen vormen wat relativeren, maar ook waarderen.

Aanbevolen,

Ik zou het trouwens geen relishoppn willen noemen, maar kerkshoppen, dat lijkt mij correcter.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

In het buitenland zou ik toch wel de voorkeur aan een reformatorische kerk geven boven een rooms-katholieke. Of laat ik zo zeggen: liever nog een bandje dan een rooms-katholieke dienst.

In Nederland weet ik niet of ik zo gauw naar een ander kerkverband zou gaan op zondag.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

In mijn vakantieland nr. Schotland kerk ik altijd bij de FP.

Als ik ergens anders ben, ligt het geheel aan de plaats, maar op de Veluwe is de keus vrijwel altijd NH.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
limosa

Bericht door limosa »

Een keer eens ergens anders kerken is op zich niet erg, zeker in de vakantie niet. Ik doe dat eerlijk gezegd wel graag, je ziet en je hoort weer eens wat. Maar voor de "normale" zondagen ben ik van mening dat het beter is het bij de eigen kerk te houden. Zeker kinderen moeten niet de indruk krijgen dat het allemaal net zo werkt als de patatboer: niet lekker - dan nemen we wat anders . . .
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik kerk regelmatig ergens anders. Als ze bij de ger. gem. een dominee hebben, dan ga ik daar wel es heen. Meestal kerk ik minimaal 2x per maand ergens anders. Meestal bij ds. P. de Vries en ds. C. Stelwagen in Vierhouten en Elspeet. Ik ga die zondag naar mijn broer toe die daar in de buurt woont.

Aankomende zondag hoop ik in Doornspijk te kerken. Ds. L. Schaafsma uit Malawi hoopt daar te preken.. En daar zie ik echt naar uit!

[Aangepast op 27/8/03 door Matthijs]
Liever Turks dan Paaps
Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door Admin
ik zelf voel me vrij (niet alleen op vakantie)
om op vakantie is andere predikanten te beluisten dan de eigen predikanten uit mijn kerkverband...

In Rijssen (mijn vakantie plek dit jaar en vorig jaar)heb je te kust en te keur aan kerken en predikanten.

Was het vorig jaar een GGIN BV en Oud Gereformeerd in Ned ! die ik beluisterd heb

dit jaar de GER Gem (noorderkerk, komt volgens mij een behoorlijk groot nieuw orgel in de Kerk) en OGG Bevervoorde.

Heb ze nu toch wel zo beetje alles gehad in Rijssen ???

[Aangepast op 25/8/03 door Admin]
Je bent inderdaad flink uit je dak gegaan zie ik! Je hebt de kerk waarlijk over de volle breedte bewandeld ;)
Carpe Diem tamen Memento Mori
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Admin
ik zelf voel me vrij (niet alleen op vakantie)
om op vakantie is andere predikanten te beluisten dan de eigen predikanten uit mijn kerkverband...

In Rijssen (mijn vakantie plek dit jaar en vorig jaar)heb je te kust en te keur aan kerken en predikanten.

Was het vorig jaar een GGIN BV en Oud Gereformeerd in Ned ! die ik beluisterd heb

dit jaar de GER Gem (noorderkerk, komt volgens mij een behoorlijk groot nieuw orgel in de Kerk) en OGG Bevervoorde.

Heb ze nu toch wel zo beetje alles gehad in Rijssen ???

[Aangepast op 25/8/03 door Admin]
Kom op, Cor, je wilt toch niet zeggen dat de NHK niet bij 'alles' zit? Als er één bolwerk is van de NHK dan is dat Rijssen wel. Jij zou beter moeten weten...... (ouwe OSW'er!)
Tijn

Bericht door Tijn »

Ik ben zoekende dus kerk vrij vaak in andere gemeenten. Ben dooplid van de gereformeerde gemeenten, maar kom overal varierend van de Volle Evangeliegemeente tot de Christelijk Gereformeerde Kerk en de Hervormde Bond e.d.
Ik weet niet waar ik ooit terecht zal komen, maar ik vrees dat dit geen ger.gem zal zijn.

Ook op vakantie in Italie ben ik bij een Nederlandse dienst geweest... Een soort mengelmoes, maar zeker niet echt reformatorisch :) Was erg inspirerend.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Tijn, zoek het alsjeblieft niet in de eerste plaats bij een gemeente waar je je lekker bij voelt, of waar je jezelf kan zijn. Zoek een gemeente waar God op het hoogst verheerlijkt wordt en de zondaar op zijn diepst vernederd wordt. Vandaag de dag zijn er zovele kerken die uitroepen: Des Heeren tempel is deze, des Heeren tempel is deze! Zoek daar waar de eerlijke waarheid van de verlorenheid van de zondaar nog wordt uitgetekend en toegepast wordt op jouw leven, hoe christelijk je ook bent, van jezelf blijf je een zondaar. Zoek het daar waar daar een rijke Christus wordt gepredikt voor verloren mensen. Waar Christus in al Zijn heerlijkheid centraal staat.

God geve je licht over je pad, bidt of Hij je mag leiden door Zijn Heilige Geest in de waarheid.
Robert

Bericht door Robert »

Tijn, mijn advies is: blijf in de kerk waar God je gesteld heeft!
Soms is dat moeilijk, maar dan kun je een licht zijn.

Veel gemeenten zijn 'afgegleden' juist omdat iedereen die de waarheid geloofde weg is gegaan.
Carpe Diem tamen Memento Mori
MirjamS

Bericht door MirjamS »

Ik begrijp niet alle afkortingen die op het forum worden gebruikt!
Kan iemand misschien een overzicht geven? Alvast bedankt!
Plaats reactie