Jongerenavonden Wierden

anne

Bericht door anne »

Sorry, momenteel weinig tijd, is het goed dat ik dat doe als ik tijd heb deze week?
Ik moet het namelijk overtypen en het is een hele lap...

Bedankt...
:(
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Origineel geplaatst door anne
Saambinder gelezen?
Hier kan ik me in vinden en daarom zul je me niet meer in Wierden ontmoeten...
Ik hoop dat jullie een goede avond hebben!
Tsja Anne,

Met alle respect hoor maar het is natuurlijk wel makkelijk om je achter De Saambinder te verstoppen. Dan hoef je tenminste zelf niet meer te denken.

Ik kom ook nog wel eens van die jongeren tegen die hun afschuw uitspreken over de geschriften van Blaauwendraad en Harinck. Als je dan vraagt of ze het gelezen hebben is het anwoord: "nee!, geen denken aan." :$ :bu

Niet om iemand te kwetsen maar volgens mij is dit gewoon angst.

Krijg bij veel reacties van jou het idee dat naar de kerk gaan, bidden, bijbellezen allemaal prima is. Zolang het allemaal maar niet dichterbij komt (reformatorisch trekje). Feit is in ieder geval dat Christus ook aan de deur van jouw hart staat te kloppen en wil dat jij open doet. Ongeacht wat je daar nu zelf van vindt.

Hoe meer ik zie wat de mens is in zichzelf hoe en wat voor een rijkdom er in Christus is voor zo`n één hoe minder ik begrijp dat mensen rustig onbekeerd verder kunnen leven. En wel elke ochtend een bijbelverhaal vertellen en tegen de kinderen zeggen dat ze maar veel om een nieuw hartje moeten vragen. ("Juf, als ik het nu niet krijg?"......)




[Veranderd op 10/9/02 door Kislev]
Leo

Bericht door Leo »

http://www.jongerenavonden.com/

[Veranderd op 1/10/2002 door Leo]
Leo

Bericht door Leo »

Op DV a.s. woensdag 4 december hoopt in Wierden voor ons te spreken ev. C.A. van den Boogaart over het thema:

"Jezus zet mensen die hem volgen op het spoor van het kruisdragen".

Hartelijk welkom!
peentje

Bericht door peentje »

He leo dat i bij ons in de buurt wij komen namelijk uit rijssen wij tukkers he.:ki
Leo

Bericht door Leo »

klopt :)
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Kom je uit de buurt? Ik zou zeggen: dan is er geen reden om niet te gaan!!
anne

Bericht door anne »

Er blijkt een gemeente te zijn, die haar leden bezoekt, omdat ze de avonden in Wierden bezoeken...

Bijzonder..., maar wel moedig en vooral vasthoudend...
england

Bericht door england »

Wat erg! En wat triest! Weet je, als deze gemeente Gods Woord zou bedienen zoals Gods Woord is, dan zou er geen reden zijn om alle huizen langs te gaan! Immers, als we op God vertrouwen dan hoeven we niet zo bang te zijn dat ons kerkvolk ons zal verlaten! Als men zou weten wat men gelooft dan zou men ook weten hoe de juiste keuzes gemaakt worden!

Maar het is me al meer opgevallen in de veel gemeenten in Nederland dat men niet echt gelooft in de Heilige Geest, die in alle Waarheid zal leiden... Men wil het zelf doen, en denkt zelf de touwtjes in handen te moeten houden...
Hoe wil men deze mensen dwingen om niet naar de avonden te gaan? Onder censuur stellen? Da's met twee maten meten, het is immers algemeen bekend waar een groot deel van de jeugd in die buurt de zaterdagavonden doorbrengt... Blijkbaar heeft men daar geen bezwaar tegen? Maar wee degene die gaat naar een avond waar Gods Woord open gaat... Die wordt in de ban gedaan... Maar goed dat de brandstapels afgedaan hebben...

Bovendien, als men het Ware kent, zal men in staat zijn al het verkeerde te toetsen aan het Woord van God. Is dat niet de taak van de kerk? Om het volk te onderwijzen uit Gods Woord? Inplaats van mensen te verketteren?
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Origineel geplaatst door anne
Er blijkt een gemeente te zijn, die haar leden bezoekt, omdat ze de avonden in Wierden bezoeken...

Bijzonder..., maar wel moedig en vooral vasthoudend...
Lijkt me een goede zaak dat de leiding van de gemeente met de jongeren praat. Hopelijk is het een positief gesprek, waarin er naar elkaar wordt geluisterd en niet zo als England schetst.
Leo

Bericht door Leo »

Origineel geplaatst door england
Wat erg! En wat triest! Weet je, als deze gemeente Gods Woord zou bedienen zoals Gods Woord is, dan zou er geen reden zijn om alle huizen langs te gaan! Immers, als we op God vertrouwen dan hoeven we niet zo bang te zijn dat ons kerkvolk ons zal verlaten! Als men zou weten wat men gelooft dan zou men ook weten hoe de juiste keuzes gemaakt worden!

Maar het is me al meer opgevallen in de veel gemeenten in Nederland dat men niet echt gelooft in de Heilige Geest, die in alle Waarheid zal leiden... Men wil het zelf doen, en denkt zelf de touwtjes in handen te moeten houden...
Hoe wil men deze mensen dwingen om niet naar de avonden te gaan? Onder censuur stellen? Da's met twee maten meten, het is immers algemeen bekend waar een groot deel van de jeugd in die buurt de zaterdagavonden doorbrengt... Blijkbaar heeft men daar geen bezwaar tegen? Maar wee degene die gaat naar een avond waar Gods Woord open gaat... Die wordt in de ban gedaan... Maar goed dat de brandstapels afgedaan hebben...

Bovendien, als men het Ware kent, zal men in staat zijn al het verkeerde te toetsen aan het Woord van God. Is dat niet de taak van de kerk? Om het volk te onderwijzen uit Gods Woord? Inplaats van mensen te verketteren?
Heb jij niet wat tijd om onze woordvoerster te worden England?

M.a.w. 'k ben het eens met wat je schrijft, niets aan toe te voegen

vrgr.
Leo

[Veranderd op 11/1/2003 door Leo]
england

Bericht door england »

:thu Je hebt mijn adres, dus dan hoor ik het wel... Voorlopig heb ik heel wat tijd, als huisvrouw zijnde... :%
anne

Bericht door anne »

Ben ik niet met je eens, Leo!

England reageert zonder de situatie te kennen. Ik ken de situatie wel!! Beter dan jou zelfs. Ik weet wat er gehoord is en weet wat er hier in de omgeving speelt, in tegenstelling van jou. Als England het met een dooddoener wil afdoen, waar de jeugd hier dan uithangt, ben ik het niet met haar eens. Ook daar zijn allang duidelijkheden over. De uitgaansgelegenheden worden niet meer geaccepteerd voor aankomende leden, als zijnde leden. Dus haar zegwijze is achterhaald. De jeugd wordt zeker vanuit die gemeente met liefde toegesproken, ook daar hoeft men zich geen zorgen om te maken. Ik ben het absoluut niet met haar eens. Ik ben ook zeker blij dat in die gemeente nog zo gehandeld kan worden op grond van Gods onfeilbaar Woord.
Maar hier gaan onze meningen uit één...
En dat zei zo...
Leo

Bericht door Leo »

Sorry Anne, het was niet mijn bedoeling je boos te maken.

Het viel mij alleen zo op dat England precies dat schreef wat ik ook zou hebben kunnen schrijven dat ik haar al een baan aangeboden had voor ik me realiseerde dat ik helemaal geen baantjes te vergeven heb.

Ook heb ik het idee dat England niet specifiek de jeugd van Rijssen e.o. bedoelde. Helaas is het op veel meer plaatsen zo dat de jeugd op zoek gaat naar surrogaat-vertier.

Ik acht het niet onmogelijk dat jij er inderdaad veel meer zicht op hebt dan ik.
Maar ja, jij woont er dan ook (in de buurt) ...

Uit de laatste zin maak ik op dat de kerken geen mensen meer accepteren als lid die dergelijke gelegenheden bezoeken? Dat laatste is op zichzelf genomen echt heel fijn, maar de wortel van het probleem ligt natuurlijk dieper. Gaat er wervingskracht uit van de Gemeente? Van ons? Van mij?
Plaats reactie