Verkiezingen Tweede Kamer 2023

MGG
Berichten: 3659
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door MGG »

Herman schreef: 08 mei 2024, 11:41
Philip schreef: 08 mei 2024, 11:30 De partij Forum voor Democratie met daarbij een aantal losse elementen als Eva Vlaardingerbroek, Raisa Blommestijn en Tom de Nooijer.

Ik zou trouwens nazi-sympathieën willen vervangen door fascistische sympathieën
Dat is dus niet wat ik bedoel. Dit zijn politieke fascisten, schreeuwen wel veel en vaak en ook wel met een dronken kop, maar die hebben geen vlindermes in hun broekzak.

Je hebt er ook nog die ondergronds zijn. Die ergens een zolderkamer vol met nazi-emblemata hebben hangen. En die op de verjaardag van Adolf Hitler een taartje eten. Een paar van die figuren lijken ook rond te lopen bij FvD, maar die zijn dan niet de personen die ook bij willekeurige demonstraties lopen te rellen.
Volgens welke definitie is Tom de Nooijer een politieke fascist?
Philip
Berichten: 369
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Philip »

Dat laatste gebeurt vooral via degenen die ik noemden. Het kleine groepje gewelddadige fascisten heeft nauwelijks invloed, omdat ze ondergronds blijven.
MGG
Berichten: 3659
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door MGG »

Herman schreef: 08 mei 2024, 11:57
MGG schreef: 08 mei 2024, 11:55 Het is maar een klein groepje. Net als dat extreemlinks een aantal extremistische aanhangers heeft. De moord op Pim Fortuyn en aanval op Baudet zijn gelukkig uitzonderingen.
Dat klopt. Maar het lukt ze wel om de publieke opinie te beïnvloeden via de socials.
Een van de keerzijde van de vrijheid van meningsuiting is dat extremisten meer mensen bereiken. Vaak omdat zij beter in staat zijn om aansprekende berichten en filmpjes te maken. Hoe groot het effect is, zal de tijd leren. Vooralsnog valt de groei van deze extreme groepjes (zover ik weet) mee.
HersteldHervormd
Berichten: 6228
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 08 mei 2024, 11:57
MGG schreef: 08 mei 2024, 11:55 Het is maar een klein groepje. Net als dat extreemlinks een aantal extremistische aanhangers heeft. De moord op Pim Fortuyn en aanval op Baudet zijn gelukkig uitzonderingen.
Dat klopt. Maar het lukt ze wel om de publieke opinie te beïnvloeden via de socials.
Kom dan eens met namen, ik geloof hier namelijk niks van. Ik ben het eens met MGG, volgens mij is dit een relatief klein clubje. Uiteraard wel groot genoeg.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 12:07
Herman schreef: 08 mei 2024, 11:57
MGG schreef: 08 mei 2024, 11:55 Het is maar een klein groepje. Net als dat extreemlinks een aantal extremistische aanhangers heeft. De moord op Pim Fortuyn en aanval op Baudet zijn gelukkig uitzonderingen.
Dat klopt. Maar het lukt ze wel om de publieke opinie te beïnvloeden via de socials.
Kom dan eens met namen, ik geloof hier namelijk niks van. Ik ben het eens met MGG, volgens mij is dit een relatief klein clubje. Uiteraard wel groot genoeg.
Natuurlijk geloof jij daar niets van. Hier verdiep je in het twitterprofiel van sumaya raisi

https://twitter.com/jsdaalder/status/17 ... 2563460207
HersteldHervormd
Berichten: 6228
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 08 mei 2024, 13:28
HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 12:07
Herman schreef: 08 mei 2024, 11:57
MGG schreef: 08 mei 2024, 11:55 Het is maar een klein groepje. Net als dat extreemlinks een aantal extremistische aanhangers heeft. De moord op Pim Fortuyn en aanval op Baudet zijn gelukkig uitzonderingen.
Dat klopt. Maar het lukt ze wel om de publieke opinie te beïnvloeden via de socials.
Kom dan eens met namen, ik geloof hier namelijk niks van. Ik ben het eens met MGG, volgens mij is dit een relatief klein clubje. Uiteraard wel groot genoeg.
Natuurlijk geloof jij daar niets van. Hier verdiep je in het twitterprofiel van sumaya raisi

https://twitter.com/jsdaalder/status/17 ... 2563460207
Waarom zeg je dat ik het natuurlijk niet geloof?
Maar dit is toch geen extreem rechts Herman? Dit is een moslim extremist.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 08 mei 2024, 13:51 Waarom zeg je dat ik het natuurlijk niet geloof?
Maar dit is toch geen extreem rechts Herman? Dit is een moslim extremist.
Ik bevestig wat je zelf zegt. Dat is op sommige momenten heel vervelend.

Maar misschien moet je dat draadje even doorlezen van onderzoeksjournalist Jan Daalder. Het gaat om iemand die nergens anders op internet is te vinden. Waarschijnlijk content deelt van filmpjes die niet zelf door 'haarzelf' gemaakt zijn. Gevolgd wordt door rechtse fvd-leden, profielfoto's gebruikt van andere mensen etc. En (vermoedelijk) dus een gewone nederlandse rechts-extremist is.
MGG
Berichten: 3659
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door MGG »

MGG schreef: 08 mei 2024, 11:58
Herman schreef: 08 mei 2024, 11:41
Philip schreef: 08 mei 2024, 11:30 De partij Forum voor Democratie met daarbij een aantal losse elementen als Eva Vlaardingerbroek, Raisa Blommestijn en Tom de Nooijer.

Ik zou trouwens nazi-sympathieën willen vervangen door fascistische sympathieën
Dat is dus niet wat ik bedoel. Dit zijn politieke fascisten, schreeuwen wel veel en vaak en ook wel met een dronken kop, maar die hebben geen vlindermes in hun broekzak.

Je hebt er ook nog die ondergronds zijn. Die ergens een zolderkamer vol met nazi-emblemata hebben hangen. En die op de verjaardag van Adolf Hitler een taartje eten. Een paar van die figuren lijken ook rond te lopen bij FvD, maar die zijn dan niet de personen die ook bij willekeurige demonstraties lopen te rellen.
Volgens welke definitie is Tom de Nooijer een politieke fascist?
Ik wacht in spanning het antwoord af.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17493
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door huisman »

Als dit studenten doen met hun gebouwen zou ik ze onmiddellijk verwijderen van de opleiding en ze de rekening sturen om deze troep op te ruimen. Dit is tuig die nog gesteund wordt door sommige docenten. Gelukkig hebben wij een M.E. die er stevig ingaat.

https://nos.nl/l/2519773#UPDATE-container-77366013
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

MGG schreef: 08 mei 2024, 15:16 Ik wacht in spanning het antwoord af.
Politieke fascisten zijn in mijn ogen rechts-nationalistisch georiënteerde politici die een conservatief beleid voeren en economisch protectionistisch zijn ingesteld en nogal stevige militaristische taal uitslaan in hun kritiek op het huidige maatschappelijke bestel. Vlaardingerbroek is dat gezien haar speech onlangs zeker. De Nooijer afficheert zich daarmee.
MGG
Berichten: 3659
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door MGG »

Herman schreef: 08 mei 2024, 20:34
MGG schreef: 08 mei 2024, 15:16 Ik wacht in spanning het antwoord af.
Politieke fascisten zijn in mijn ogen rechts-nationalistisch georiënteerde politici die een conservatief beleid voeren en economisch protectionistisch zijn ingesteld en nogal stevige militaristische taal uitslaan in hun kritiek op het huidige maatschappelijke bestel. Vlaardingerbroek is dat gezien haar speech onlangs zeker. De Nooijer afficheert zich daarmee.
Klinkt als een uitholling van het woord fascist. Op het laatste punt na zijn het prima punten. Vooral conservatief beleid spreekt mij aan. Zeker als dit beleid op de Bijbel gebaseerd is.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9289
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Fascisme is wel meer dan conservatisme en militarisme, maar het zijn belangrijke onderdelen. Ook focus op leider en verregaande ondergeschiktheid van individu aan staat horen erbij en vaak een sterk afzetten tegen "de ander". Baudet lijkt erg ver heen in die richting ook met zijn omarmen van Nietzsche (voor dummies) Vlaardingerbroek heeft zeker ook ideeën in die richting.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hoopvol
Berichten: 1317
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Hoopvol »

huisman schreef: 08 mei 2024, 20:12 Als dit studenten doen met hun gebouwen zou ik ze onmiddellijk verwijderen van de opleiding en ze de rekening sturen om deze troep op te ruimen. Dit is tuig die nog gesteund wordt door sommige docenten. Gelukkig hebben wij een M.E. die er stevig ingaat.

https://nos.nl/l/2519773#UPDATE-container-77366013
Dit is wel de toekomstige "elite" van Nederland.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door helma »

Hoopvol schreef:
huisman schreef: 08 mei 2024, 20:12 Als dit studenten doen met hun gebouwen zou ik ze onmiddellijk verwijderen van de opleiding en ze de rekening sturen om deze troep op te ruimen. Dit is tuig die nog gesteund wordt door sommige docenten. Gelukkig hebben wij een M.E. die er stevig ingaat.

https://nos.nl/l/2519773#UPDATE-container-77366013
Dit is wel de toekomstige "elite" van Nederland.
Vreselijk. Geen woorden voor. Aangrijpend ook.
Mijn vader zou zeggen: ik voel het tot in het klokhuis van mijn ziel.
Philip
Berichten: 369
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Philip »

De politie staat volledig in zijn recht om zo op te treden. Toch vraag ik me af of het verstandig is om ook demonstranten die enkel steun betuigen zo hardhandig te verdrijven. Je wilt niet dat er nog veel meer demonstranten komen die zich keren tegen het politiegeweld.
Plaats reactie