Computergames

Plaats reactie
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Computergames

Bericht door secret boy »

Ik zat ff te twijfelen waarbij ik deze topic moest plaatsen. PC&Internet vond ik wat aan de ""zakelijke"" kant, wat dit betreft. Dus heb ik hem maar bij vrije tijd&ontspanning geplaatst.

Maar nu de vraag: Wie speelt hier computergames?
Wat zijn eventuele bezwaren tegen (bepaalde) games?
Wat voor soort games speel je?
Waar hou je van? (bouwspelen, geweldspelen, sport)
Wat vind je kunnen, wat niet?
Wat voor uitwerking kunnen games op jou hebben? (toenemende agressie, chachereinig)

Zomaar ff nieuwschierig of ouderen ook nog spelletjes spelen....:,

[Veranderd op 25/7/02 door secret boy]
Jelle

Bericht door Jelle »

Helaas secret boy deze oudere speelt geen spelletje op de PC. Ik kan je zelfs vertellen dat er in mijn pc geen spelletje te vinden is. Het enige vermaak wat er in mijn pc te vinden is, het inloggen op het forum van OSW en daar stopt het bij en dat is als ik het zo lees ok niet altijd spel.
Gelukkig komen mijn kleinkinderen nog niet aanzetten dat ze spelletjes op mijn pc willen doen, maar als ze er om vragen kan opa op den duur natuurlijk niet achterblijven en zal ik hun vader wel vragen om wat spellejes op mijn pc te zetten.
Niet alles is verantwoord natuurlijk, ik wil beslist gene gewelds spelletjes op mijn pc. Daar wordt ik misschien dan zelf ook al door aangestokken en dat is nu zonder spel al veel te vaak. Dus dat maar niet.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Spelletjes op pc vind ik niets aan en is iets voor kleine kinderen.
Wat ik wel een poosje gedaan heb is Flight simulator..

Geweld spellen???? Nee toch.. Verschrikkelijk dat iemand dat mooi kan vinden..
Het is ook zeer verkeerd voor de kids.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Toen ik de eerste PERSONAL computer kreeg op m'n werk stonden daar standaard op: Patience (is om slepen te leren), Mijnenveger (om strategieën op te leren bouwen) en Hartenjagen.
Dit laatste spel snap ik niet. Patience heb ik wel gedaan, maar ik vraag of het verantwoord is (heeft dezelfde bezwaren als kaarten).
Mijnenveger is net zo verantwoord als Stratego en dit deed ik vaak in de lunchpauze.
Nu doe ik die spellen niet meer. Is eigenlijk zonde van de tijd. Je kunt beter naar buiten gaan en je wat vertreden, dan achter zo'n ding blijven hangen!!:+
Leendert

Bericht door Leendert »

KOM OP is hier nieman in de leeftijdcatogorie van 15 t/m 18 jaar , die spelen wel games neem ik aan en het is echt niet voor kleine kinderen.

Ik speel zelf veel Rainbow Six , driver , Operation Flashpoint , F1 2002 , SOF 2

die vindt ik leuk om te spelen , gta3 heb ik ook maar dat word weer wat minder , voor degene die het ken weet wat ik bedoel.

Spellen hebben veel invloed op je leven , als je schietspellen speel ben je geneigd om een bugs ofzo te kopen , alleen maar om te voelen hoe zoiets in het echt gebeurt , of met racen dan denk je mmmmm laat ik eens 220 gaan rijden dan BOEM !!!!!! :stu oeps en dan ben je dood .

Dus speel ze alleen voor ontspanning en niet als verslaving.

SPEEL NIET MET JE LEVEN :#
Leendert

Bericht door Leendert »

KOM OP is hier nieman in de leeftijdcatogorie van 15 t/m 18 jaar , die spelen wel games neem ik aan en het is echt niet voor kleine kinderen.

Ik speel zelf veel Rainbow Six , driver , Operation Flashpoint , F1 2002 , SOF 2

die vindt ik leuk om te spelen , gta3 heb ik ook maar dat word weer wat minder , voor degene die het ken weet wat ik bedoel.

Spellen hebben veel invloed op je leven , als je schietspellen speel ben je geneigd om een bugs ofzo te kopen , alleen maar om te voelen hoe zoiets in het echt gebeurt , of met racen dan denk je mmmmm laat ik eens 220 gaan rijden dan BOEM !!!!!! :stu oeps en dan ben je dood .

Dus speel ze alleen voor ontspanning en niet als verslaving.

SPEEL NIET MET JE LEVEN :#
appie21

Bericht door appie21 »

ik speel zelf graag games mijn toppers zijn Flight simulator pro 2002 iss2 (voetbal) ralli championchip, f1 2002
nba inside drive 2002 verder heb ik 2 spel computers staan?
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Hey Albert,

IK ben ook een poosje helemaal weg geweest van Flight Simulator... Wat ook monster mooi is dat je met z'n 2-en kunt vliegen als je een netwerk heb... Volgens mij kun je ook via internet met onbekenden vliegen maar dat heb ik nog nooit uitgezocht... Ik had altijd moeite met landen in een boeing... Lukt jou dat wel goed??
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Origineel geplaatst door Leendert

Spellen hebben veel invloed op je leven , als je schietspellen speel ben je geneigd om een bugs ofzo te kopen , alleen maar om te voelen hoe zoiets in het echt gebeurt , of met racen dan denk je mmmmm laat ik eens 220 gaan rijden dan BOEM !!!!!! :stu oeps en dan ben je dood .
Mensen met een beetje realiteitszin die hebben hier niet zo'n last van moet ik zeggen. Dat je er enigszins agressiever van wordt dat wil ik toegeven, maar sinds de invoering van computerspelletjes zie ik niet iets wat er op wijst dat kinderen (want dat zijn dan degene die het vaak aan realiteitszin kan ontbreken, en daar ben ik serieus jaloers op) ongelooflijk beinvloed zijn door PC games, in ieder geval niet meer dan dat ook veroorzaakt kan zijn door laksere opvoeding en de welbekende inkopper 'verharding van de maatschappij'.
En als het wel zo zou zijn, dat spellen je dus zoveel beinvloeden: dan heb jij al aardig wat geweren in je huis hangen (en gebruikt?) en gestolen auto's in de garage en af en toe dwangmatig mee rijdt in een F1 race, toch? Valt wel mee, dacht ik zo :)

Verslaving, daar heb je gelijk in, dat is natuurlijk nooit goed, waar dan ook aan.
appie21

Bericht door appie21 »

Nee hoor ik kan aardig vliegen ik heb heel wat uren gemaakt ik vloog en doe het nog van amsterdam naar londen en land dan weer op de instrumenten en ik heb ook een orgineel vliegstuur ? en ik speelde / vloog heelveel online? erg echt en mooi alemaal...

Origineel geplaatst door matthijs019
Hey Albert,

IK ben ook een poosje helemaal weg geweest van Flight Simulator... Wat ook monster mooi is dat je met z'n 2-en kunt vliegen als je een netwerk heb... Volgens mij kun je ook via internet met onbekenden vliegen maar dat heb ik nog nooit uitgezocht... Ik had altijd moeite met landen in een boeing... Lukt jou dat wel goed??
wpv

Bericht door wpv »

Er is 1 spel waar ik echt verslaafd aan ben. Het heet Anno 1602. Het speelt in de tijd vn columbus, ongeveer. Je vaart door een eilandenrijk en moet proberen een eiland te exploiteren en je bevolking op een zo hoog mogelijk niveu zien te brengen. Er zijn ook 3 copmputerspelers, waarmee je kunt handelen of vechten.
appie21

Bericht door appie21 »

heb ik ook een tijdje gedaan maar wert temoeilijk (ahum)

Origineel geplaatst door wpv
Er is 1 spel waar ik echt verslaafd aan ben. Het heet Anno 1602. Het speelt in de tijd vn columbus, ongeveer. Je vaart door een eilandenrijk en moet proberen een eiland te exploiteren en je bevolking op een zo hoog mogelijk niveu zien te brengen. Er zijn ook 3 copmputerspelers, waarmee je kunt handelen of vechten.
peentje

Bericht door peentje »

Ik speel wel spelletjes, de bouwspelen vind ik het mooist, op schietspellen ben ik tegen, en dan bedoel ik de spellen waarin mensen worden doodgeschoten, dat is tch niet nodig.:-
peentje

Bericht door peentje »

He Madtice,
Hoezo realiteitszin?
Als je geen realiteitszin hebt, is dat niet zo best, want dan leef je volgens mij in een trance.:ki

[Veranderd op 12/2/03 door peentje]
Plaats reactie