Autoracen
Autoracen
Ik heb het hier zelf al eerder aangegeven autoracen kan dit, mag dit hoe denken jullie daar over.
Ik moet zeggen dat het mij bijzonder trekt en lijkt me heerlijk om met zo´n enorme snelheid over het circuit te jagen.
Helaas is het altijd op zondag en kan ik het nooit zien. Hoogstwaarschijnlijk maar goed ook voor mij.
En ik ben ervan overtuigt dat je als christen je leven niet op zodanige wijze op het spel mag zetten.
En toch blijft mijn hart er naar uitgaan.
Ik ben er nooit geweest, maar toch, waarom die aantrekkingskracht, terwijl ik er verder ook niets mee doe, omdat dit gewoon niet kan.
P.S. ik lees er wel over en wil wel weten wie er gewonnen heeft. dat is het enige wat ik er mee doe.
[Veranderd op 18/4/02 door Jelle]
Ik moet zeggen dat het mij bijzonder trekt en lijkt me heerlijk om met zo´n enorme snelheid over het circuit te jagen.
Helaas is het altijd op zondag en kan ik het nooit zien. Hoogstwaarschijnlijk maar goed ook voor mij.
En ik ben ervan overtuigt dat je als christen je leven niet op zodanige wijze op het spel mag zetten.
En toch blijft mijn hart er naar uitgaan.
Ik ben er nooit geweest, maar toch, waarom die aantrekkingskracht, terwijl ik er verder ook niets mee doe, omdat dit gewoon niet kan.
P.S. ik lees er wel over en wil wel weten wie er gewonnen heeft. dat is het enige wat ik er mee doe.
't Is allemaal een beetje dubbel.
De zondagkwestie lijkt me duidelijk. Daar gaan we niet naartoe.
Maar is het deelnemen aan het verkeer al niet ontzettend gevaarlijk. Kundige rijders als de coureurs zijn, zijn misschien wel minder risicovol bezig dan de jongen die net z'n rijbewijs heeft en niet weet dat hij de auto niet echt in z'n macht heeft.
Bovendien worden er door die races ook steeds weer dingen uitgevonden om het 'normale' autorijden te verbeteren, veiliger te maken.
De zondagkwestie lijkt me duidelijk. Daar gaan we niet naartoe.
Maar is het deelnemen aan het verkeer al niet ontzettend gevaarlijk. Kundige rijders als de coureurs zijn, zijn misschien wel minder risicovol bezig dan de jongen die net z'n rijbewijs heeft en niet weet dat hij de auto niet echt in z'n macht heeft.
Bovendien worden er door die races ook steeds weer dingen uitgevonden om het 'normale' autorijden te verbeteren, veiliger te maken.
Het zou goed zijn voor iedereen die zijn of haar rijbewijs heeft, als hij een slipcursus neemt, en daar mag van mij dan ook wel een cursus bij die heet: hoe beheers ik mijn auto bij hoge snelheden.
Veel jonge chauffeurs weten wel het gaspedaal te vinden, en kunnen ook wel hard rijden, maar ze hebben eigenlijk de auto nog niet volledig onder controle. En daar mag mijns inziens wel wat aan gedaan worden.
Veel jonge chauffeurs weten wel het gaspedaal te vinden, en kunnen ook wel hard rijden, maar ze hebben eigenlijk de auto nog niet volledig onder controle. En daar mag mijns inziens wel wat aan gedaan worden.
Lijkt me heeeerlijk om eens ff lekker hard over zo'n circuit te jagen.
jelle ik denk dat iedereen wel eens behoefte heeft aan een adrenaline shot!
ik heb zelf altijd zo'n adrenaline shot asl ik aan het Power-kiten of buggyen ben ( met vliegers) op het strand.
Kite-surfen is de nieuwe ultieme uitdaging!
verantwoord de F1 sport? ik denk zeker van niet!
maarrreee... kunnen we eens niet gezellig met een aantal gasten ( niet onder de vlag van OSW dan) gaan KARTEN????
In Huizen hebben ze echt een SUPER GAVE Kartbaan!!!
jelle ik denk dat iedereen wel eens behoefte heeft aan een adrenaline shot!
ik heb zelf altijd zo'n adrenaline shot asl ik aan het Power-kiten of buggyen ben ( met vliegers) op het strand.
Kite-surfen is de nieuwe ultieme uitdaging!
verantwoord de F1 sport? ik denk zeker van niet!
maarrreee... kunnen we eens niet gezellig met een aantal gasten ( niet onder de vlag van OSW dan) gaan KARTEN????
In Huizen hebben ze echt een SUPER GAVE Kartbaan!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Lijkt me gezellig om te gaan karten. Ik heb het wel eens gedaan in Rotterdam. Nou je krijgt het er behoorlijk van in je armen, maar het geeft wel een kick, al driftend lekker door die bochten scheuren.
We kunnen allicht wel eens afspreken met een groepje en ik denk dat Admin daar ook wel zin in heeft.
Nadeel van karten is wel dat als je daarna naar huis gaat, met de auto, dat die wegen allemaal zo recht zijn.
:,:,
Laten we maar eens proberen.
Bij de uithof in den Haag hebben ze tegenwoordig ook een mooie Kartbaan.
In Huizen ken ik de baan niet maar lijkt me ook goed.
We kunnen allicht wel eens afspreken met een groepje en ik denk dat Admin daar ook wel zin in heeft.
Nadeel van karten is wel dat als je daarna naar huis gaat, met de auto, dat die wegen allemaal zo recht zijn.
:,:,
Laten we maar eens proberen.
Bij de uithof in den Haag hebben ze tegenwoordig ook een mooie Kartbaan.

In Huizen ken ik de baan niet maar lijkt me ook goed.
OK ff tussendoortje
wie zin heeft om binnekort een keertje te karten moet ff naar BILLY mailen.
ik organiseer ff snel wat
NB ( dit is buiten OSW om) !!!!!!!
zie ook nieuwe topic.
[Veranderd op 18/4/02 door Billy]
wie zin heeft om binnekort een keertje te karten moet ff naar BILLY mailen.
ik organiseer ff snel wat
NB ( dit is buiten OSW om) !!!!!!!
zie ook nieuwe topic.
[Veranderd op 18/4/02 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Veel jonge chauffeurs weten wel het gaspedaal te vinden, en kunnen ook wel hard rijden, maar ze hebben eigenlijk de auto nog niet volledig onder controle. En daar mag mijns inziens wel wat aan gedaan worden. [/quote]
Hallo Paus,
Waarom niet bij oudere mensen vanaf 65 jaar. Die maken ook veel ongelukken. Ik heb ook nog maar een een paar maand mijn rijbewijs sinds vorig jaar augustus. maar heb inmiddels er al wel zo'n beetje 30a40.000 kilometer er op zitten. En ik vindt dat ik behoorlijk goed mijn auto onder controle heb. Het ligt denk ik meer aan het aantal kilometers die je maakt per jaar. Als iemand die maar 1000 kilomter per kwartaal maakt en 1 van 5000 kilometer dan vindt ik dat het meer ligt aan het ervaring.
Hallo Paus,
Waarom niet bij oudere mensen vanaf 65 jaar. Die maken ook veel ongelukken. Ik heb ook nog maar een een paar maand mijn rijbewijs sinds vorig jaar augustus. maar heb inmiddels er al wel zo'n beetje 30a40.000 kilometer er op zitten. En ik vindt dat ik behoorlijk goed mijn auto onder controle heb. Het ligt denk ik meer aan het aantal kilometers die je maakt per jaar. Als iemand die maar 1000 kilomter per kwartaal maakt en 1 van 5000 kilometer dan vindt ik dat het meer ligt aan het ervaring.
Als je 18 bent of 19 heb je veel minder inzicht in het verkeer (over het algemeen) dan wanneer je wat ouder bent. Toen ik 18 was scheurde ik ook met de motor met hoge snelheid door de smalste straatjes. Dat zal ik nu zeker niet meer doen.Origineel geplaatst door matthijs019
Hallo Paus,
Afgelopen zondag is er nog een ventje van 12 omgekomen omdat zijn broer van 19 hard door de bocht moest. Dat kan iedereen gebeuren, maar als je jong bent, neem je meer en grotere risico's.
Jelle, hard rijden heeft wat! Door bochten scheuren ook. Met de auto is het nogal onverantwoord, maar op de computer en met karten niet.
Naast de F1-wedstrijden zijn de `boeren` wedstrijden ook leuk. Daar hangt een andere sfeer. Alleen of het verantwoord is? Zeker de crazy-cross niet! Maar je ziet wel aardig wat refo`s op sommige cross`Ook doen er refo`s mee. En het is gewoon `kicken` als je met je eigen auto waar je zoveel aan hebt gedaan mee doet. En het is maar een `boerenwedstrijd`.(?)
Naast de F1-wedstrijden zijn de `boeren` wedstrijden ook leuk. Daar hangt een andere sfeer. Alleen of het verantwoord is? Zeker de crazy-cross niet! Maar je ziet wel aardig wat refo`s op sommige cross`Ook doen er refo`s mee. En het is gewoon `kicken` als je met je eigen auto waar je zoveel aan hebt gedaan mee doet. En het is maar een `boerenwedstrijd`.(?)