Kleding en stereotypen

HersteldHervormd
Berichten: 6132
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door HersteldHervormd »

Sorry merel, maar nette slippers, hoe zien die er uit? 🤣🤣🤣
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9900
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 22 apr 2024, 15:54 Sorry merel, maar nette slippers, hoe zien die er uit? 🤣🤣🤣
Zoals ik al aangaf Birkenstocks sandalen of slippers. Die vind ikvoor kinderen beduidend netter dan flipflop slippers.

https://www.birkenstock.com/nl/gizeh-bi ... gJ_g_D_BwE

Zoiets had mijn dochter voorheen wel eens aan.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4793
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Strandkleding, hoort echt niet in de kerk.
Slippers zijn voor op het strand en in het zwembad.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
HersteldHervormd
Berichten: 6132
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 22 apr 2024, 15:57
HersteldHervormd schreef: 22 apr 2024, 15:54 Sorry merel, maar nette slippers, hoe zien die er uit? 🤣🤣🤣
Zoals ik al aangaf Birkenstocks sandalen of slippers. Die vind ikvoor kinderen beduidend netter dan flipflop slippers.

https://www.birkenstock.com/nl/gizeh-bi ... gJ_g_D_BwE

Zoiets had mijn dochter voorheen wel eens aan.
Oké. Ja ik snap dat je dit netter vind dan flipflop slippers, maar heb je ook ooit gewoon normale schoenen overwogen? Wat hebben ze dan in de winter aan?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9900
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 22 apr 2024, 16:01
merel schreef: 22 apr 2024, 15:57
HersteldHervormd schreef: 22 apr 2024, 15:54 Sorry merel, maar nette slippers, hoe zien die er uit? 🤣🤣🤣
Zoals ik al aangaf Birkenstocks sandalen of slippers. Die vind ikvoor kinderen beduidend netter dan flipflop slippers.

https://www.birkenstock.com/nl/gizeh-bi ... gJ_g_D_BwE

Zoiets had mijn dochter voorheen wel eens aan.
Oké. Ja ik snap dat je dit netter vind dan flipflop slippers, maar heb je ook ooit gewoon normale schoenen overwogen? Wat hebben ze dan in de winter aan?
Inmiddels alle 4 sneakers. Momenteel zijn de pubers dol op de adidas samba en dat vind ik ook een nette schoen voor de kerk. Ook in sneakers zit namelijk een groot verschil.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10443
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Orchidee »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef: 22 apr 2024, 15:57
HersteldHervormd schreef: 22 apr 2024, 15:54 Sorry merel, maar nette slippers, hoe zien die er uit? AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zoals ik al aangaf Birkenstocks sandalen of slippers. Die vind ikvoor kinderen beduidend netter dan flipflop slippers.

https://www.birkenstock.com/nl/gizeh-bi ... gJ_g_D_BwE

Zoiets had mijn dochter voorheen wel eens aan.
Oké. Ja ik snap dat je dit netter vind dan flipflop slippers, maar heb je ook ooit gewoon normale schoenen overwogen? Wat hebben ze dan in de winter aan?
Sneakers of laarsjes denk ik.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10443
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Orchidee »

Echt waar wat vind ik het toch véél 'gezever' over kleding.
Ik ben ook opgevoed met veel kledingregels dus weet er alles van.
Wijsheid komt meestal met de jaren
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1516
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Bourdon16 »

Onze oudste heeft wat kleding issues. Hij draagt het liefst korte broeken en shirts zoals sportkleding. Prikkelarme kleding dus.

Ik heb er niet zo'n moeite mee dat hij dat ook naar de kerk aanheeft. Ik let wel op de prints.
merel
Berichten: 9900
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: 22 apr 2024, 16:29 Onze oudste heeft wat kleding issues. Hij draagt het liefst korte broeken en shirts zoals sportkleding. Prikkelarme kleding dus.

Ik heb er niet zo'n moeite mee dat hij dat ook naar de kerk aanheeft. Ik let wel op de prints.
Onze jongste draagt inmiddels ook al een maand een korte broek. Hij heeft besloten dat het voorjaar/zomer is. Op de korte vroeg draagt hij vrijwel altijd een hoodie en sneakers eronder.

Met het dragen van sportkleding zijn wij dan weer lastiger . Buiten het sporten om willen wij geen sportkleding zien.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1805
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Ararat »

Orchidee schreef: 22 apr 2024, 16:09 Echt waar wat vind ik het toch véél 'gezever' over kleding.
Ik ben ook opgevoed met veel kledingregels dus weet er alles van.
Wijsheid komt meestal met de jarenAfbeelding
Precies. Meestal :)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Philip
Berichten: 319
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Philip »

Je ziet het op het kantoor waar ik werk ook in hoog tempo verschuiven. Ik hoor het vooral van oudere collega's. Leidinggevenden lopen nu soms in kleding waar jongeren tien jaar geleden op werden aangesproken.

Vorige week bij een rechtszaak kwam de tegenpartij ook in een vale spijkerbroek met een tasje van een supermarkt als dossiertas. Tja, dat kan.

Als man vind ik veel informele kleding niet per se mooi. De gemiddelde man ziet er in een jasje toch echt beter uit dan in een hoodie.

Voor vrouwen heb ik dan weer minder moeite met een nette broek in de kerk. Ik vind veel vrouwen alleen expert in het dragen van kledingstukken die voor zedig moeten doorgaan, maar dat niet zijn. De meeste kleding is gericht op het zo goed mogelijk laten uitkomen van het lichaam. Als dat geen probleem is, zie ik ook niet per se waarom een wat diepere halslijn dan wel direct een drama is.
merel
Berichten: 9900
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door merel »

Dat herken ik niet. Bij ons is vrijwel iedereen netjes gekleed op de afdeling. Vorige week hadden wij overleg met de CEO en ik vond hem slecht gekleed voor zijn functie. Een collega omschreef zijn stijl als ' een oudere docent maatschappijleer '
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4110
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Maanenschijn »

Naar de kerk trek ik een pak aan. Naar de rechtbank trouwens ook. Vaak zonder stropdas.

Als ik ‘onderweg’ ben, meestal een combinatie. Chino of spijkerbroek. Met nette schoenen.

Als ik naar kantoor ga meestal een spijkerbroek met overhemd of colletje. En witte sneakers. Of blauwe. Wel van Floris.

Ik heb meestal geen discussie over de kleding met mijn zoons. Ze dragen vrijwel zonder uitzondering een spijkerbroek met overhemd. En witte sneakers. Bij de ene is de broek wat strakker dan bij de andere. Dat zal wel met de mode te maken hebben, denk ik. Heel eigenlijk…vind ik het een non-discussie. Mijn zoons zijn allemaal 20 plus. Dan vind er niet zo veel meer van, maar ben intens dankbaar dat ze meegaan, er een aantal belijdenis hebben gedaan en zich bij en aan de kerk (en de God van de kerk) willen verbinden of er zijn.

In huize Maanenschijn komt geen broek-met-scheuren. Want een broek met scheuren gaat bij de vodden. Je moet ergens een streep trekken he :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG
Berichten: 3582
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door MGG »

Ik kreeg ooit de tip om hetzelfde te dragen als wat ik op een werkdag draag. De tip werd direct ingetrokken toen ik mijn werkkleding beschreef.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3995
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleding en stereotypen

Bericht door Terri »

Tja als je de luxe hebt om je kinderen kleding voor te schrijven, prima natuurlijk.
Maar wat zou ik graag zien dat ze meegingen.......
Pijnlijk onderwerp.
Plaats reactie