De kerk en de gekleurde medemens

HersteldHervormd
Berichten: 6152
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door HersteldHervormd »

deschpin schreef:
DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.
Het aantal mensen dat bereid is om op basis van religieuze motieven terreur te zaaien is nihil. Je punt is daarmee een farce.
Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.
Klopt nihil op 8 miljard mensen zijn nog steeds duizenden
Ik denk eerder aan miljoenen, ik denk dat duizenden zacht is uitgedrukt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9294
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.
Dat zou kunnen. Ik vind het wel stigmatiserend dat wordt gewezen naar moslims, maar dat we voor het gemak even Anders Breivik, Brenton Tarrant, Timothy McVeigh, etc. vergeten. Dat zijn alle mensen uit rechtse kringen die verantwoordelijk zijn voor terreur.
HersteldHervormd
Berichten: 6152
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef: Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.
Dat zou kunnen. Ik vind het wel stigmatiserend dat wordt gewezen naar moslims, maar dat we voor het gemak even Anders Breivik, Brenton Tarrant, Timothy McVeigh, etc. vergeten. Dat zijn alle mensen uit rechtse kringen die verantwoordelijk zijn voor terreur.
Net zo erg, net zo gevaarlijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9294
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Net zo erg, net zo gevaarlijk.
Het zijn de mensen die putten uit dezelfde ideeën als jijzelf.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8999
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef: Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.
Dat zou kunnen. Ik vind het wel stigmatiserend dat wordt gewezen naar moslims, maar dat we voor het gemak even Anders Breivik, Brenton Tarrant, Timothy McVeigh, etc. vergeten. Dat zijn alle mensen uit rechtse kringen die verantwoordelijk zijn voor terreur.
Als Timothy McVeigh (of andere personen met Neo-Nazi gedachtengoed) naar Nederland zouden willen immigreren, zou ik daar net zo goed op tegen zijn. Ook al is het aantal mensen dat bereid is om op basis van dat gedachtengoed terreur te zaaien nihil.

Mijn punt is en blijft dat in mijn opinie noodopvang lokaal plaats dient te vinden, dat immigratie en vermening goed zijn, maar wel op basis van de vraag vanuit Nederland. Wat heeft onze arbeidsmarkt nodig, en welke immigratie heeft een toegevoegde waarde voor onze samenleving? Ook het fenomeen internationale studenten in Nederland juich ik toe.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9294
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Als Timothy McVeigh naar Nederland zouden willen immigreren, zou ik daar net zo goed op tegen zijn. Mijn punt is dat in mijn opinie noodopvang lokaal plaats dient te vinden, dat immigratie en vermening goed zijn, maar wel op basis van de vraag vanuit Nederland. Wat heeft onze arbeidsmarkt nodig, en wie kan er een toegevoegde waarde hebben aan onze samenleving? Ook het fenomeen internationale studenten in Nederland juich ik toe.
Je scheert iedereen, in dit geval de groep moslims, over één kam omdat mogelijkerwijs enkele individuen bereid zijn om geweld te gebruiken. De vraag is bovendien of deze bereidheid wordt ingegeven door religieuze overtuigingen of dat andere zaken een rol spelen. Voor het gemak ga jij er maar van uit dat de bereidheid louter op religieuze motieven is gegrond.

En migratie van mensen zal enkel maar toenemen als gevolg van o.a. de klimaatverandering en de huidige verdeling van welvaart in de wereld. Wie moet bovendien later jouw billen wassen in het verzorgingstehuis?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8999
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:De vraag is bovendien of deze bereidheid wordt ingegeven door religieuze overtuigingen of dat andere zaken een rol spelen. Voor het gemak ga jij er maar van uit dat de bereidheid louter op religieuze motieven is gegrond.
Het is duidelijk dat groepen als al Quaida (en vele andere groepen) hun daden motiveren vanuit de Quran. Er is geen serieuze deskundige die dat ontkent. En uiteraard zijn er daarnaast ook andere motieven. De handelswijze van het westen (denk aan de oorlogen en politiek die o.a. met olie te maken hebben) heeft ook weerzin opgeroepen.

Zoals je ziet is je stelling dat ik "voor het gemak er vanuit ga dat de bereidheid louter op religieuze motieven is gegrond" dus onjuist. Waar het mij om gaat is dat opvang lokaal moet plaatsvinden, en immigratie naar Nederland vraaggestuurd moet zijn. Wat heeft onze arbeidsmarkt nodig, en welke immigraten kunnen het beste iets betekenen voor onze maatschappij. En dan maakt het mij niet uit of het Chinezen, Nigerianen of Eskimo's zijn. Zuid-Amerikanen zou ook leuk zijn, aangezien er daar niet zoveel van zijn in Nederland.
Ambtenaar schreef:En migratie van mensen zal enkel maar toenemen als gevolg van o.a. de klimaatverandering en de huidige verdeling van welvaart in de wereld. Wie moet bovendien later jouw billen wassen in het verzorgingstehuis?
Zoals ik aangaf ben ik een groot voorstander van immigratie (en vermening, wat integratie bevonderd) naar Nederland. Als er in onze maatschappij een tekort is aan billenwassers, dan zijn die van harte welkom.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 6152
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Net zo erg, net zo gevaarlijk.
Het zijn de mensen die putten uit dezelfde ideeën als jijzelf.
Gelukkig is het maar een forum. Ik vraag me wel af of je in het echte leven ook zo praat tegen andere. En dan gaat het er niet om wat je nu specifiek zegt, maar meer wat je tegen een ander blijkbaar durft te zeggen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9294
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Het is duidelijk dat groepen als al Quaida (en vele andere groepen) hun daden motiveren vanuit de Quran. Er is geen serieuze deskundige die dat ontkent. En uiteraard zijn er ook andere motieven. De handelswijze van het westen (denk aan de oorlogen en politiek die o.a. met olie te maken hebben) heeft ook weerzin opgeroepen.
Het woord deskundige is aan inflatie onderhevig, maar dat terzijde. Ik ontken natuurlijk niet dat er moslims zijn die vanwege religieuze motieven bereid zijn geweld te gebruiken. De vraag is of je op basis van deze individuen je handelen ten opzichte van een hele groep moet baseren.
Zoals je ziet is je stelling dat ik "voor het gemak er vanuit ga dat de bereidheid louter op religieuze motieven is gegrond" dus onjuist.
Okay, fair enough.
Waar het mij om gaat is dat opvang lokaal moet plaatsvinden, en immigratie naar Nederland vraaggestuurd moet zijn. Wat heeft onze arbeidsmarkt nodig, en welke immigraten kunnen het beste iets betekenen voor onze maatschappij. En dan maakt het mij niet uit of het Chinezen, Nigerianen of Eskimo's zijn.
Dus in Nederland moeten we enkel mensen toelaten die iets toevoegen? Ik vind dat voor een christen een onbegrijpelijk standpunt, omdat ik in dit standpunt geen enkele barmhartigheid kan ontdekken.
Ambtenaar
Berichten: 9294
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Gelukkig is het maar een forum. Ik vraag me wel af of je in het echte leven ook zo praat tegen andere. En dan gaat het er niet om wat je nu specifiek zegt, maar meer wat je tegen een ander blijkbaar durft te zeggen.
Mijn halve familie bestaat uit aanhangers van Thierry. En ze delen o.a. zijn ideeën over rassenvermenging, of eigenlijk het tegengaan hiervan. Ik heb hen regelmatig uitgelegd dat ze hiermee heel dichtbij de nazi's staan, maar dat kunnen ze niet geloven omdat ze tegelijkertijd erg begaan zijn met Joden en Israël. Dus ja, als je hier voor mij zou hebben gestaan had ik ook gezegd dat je een latente nazi bent.
HersteldHervormd
Berichten: 6152
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Gelukkig is het maar een forum. Ik vraag me wel af of je in het echte leven ook zo praat tegen andere. En dan gaat het er niet om wat je nu specifiek zegt, maar meer wat je tegen een ander blijkbaar durft te zeggen.
Mijn halve familie bestaat uit aanhangers van Thierry. En ze delen o.a. zijn ideeën over rassenvermenging, of eigenlijk het tegengaan hiervan. Ik heb hen regelmatig uitgelegd dat ze hiermee heel dichtbij de nazi's staan, maar dat kunnen ze niet geloven omdat ze tegelijkertijd erg begaan zijn met Joden en Israël. Dus ja, als je hier voor mij zou hebben gestaan had ik ook gezegd dat je een latente nazi bent.
Ik denk dat ik geen familie ben, maar zeg nooit nooit.
Heb je ook uitgelegd waarom het vermengen wel goed is? Ik heb het namelijk nog steeds niet vernomen van je.

Ik vergeef je je aantijgingen als je gewoon op de inhoud een discussie voert, en niet op de persoon. Als je niet inhoudelijk wil doorgaan is dat ook goed, en vergeef ik het je alsnog hoor. ;)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8999
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
Waar het mij om gaat is dat opvang lokaal moet plaatsvinden, en immigratie naar Nederland vraaggestuurd moet zijn. Wat heeft onze arbeidsmarkt nodig, en welke immigraten kunnen het beste iets betekenen voor onze maatschappij. En dan maakt het mij niet uit of het Chinezen, Nigerianen of Eskimo's zijn.
Dus in Nederland moeten we enkel mensen toelaten die iets toevoegen? Ik vind dat voor een christen een onbegrijpelijk standpunt, omdat ik in dit standpunt geen enkele barmhartigheid kan ontdekken.
Ik vind het juist een heel barmhartig standpunt om mensen lokaal op te vangen.
  • In de eerste plaats is het opvangen in Nederland van potentiele vluchtelingen uit andere werelddelen onrealistisch. Er zijn miljarden mensen die in doffe ellende verkeren, en die passen niet allemaal in Nederland. Je zult hoe dan ook keuzes moeten maken.
  • Degenen die kunnen vluchten zijn vaak de rijkere klasse en hoger opgeleiden. Het is onbamhartig voor een land om deze groep mensen te onttrekken aan een samenleving. Dit bemoeilijkt de wederopbouw van een land.
  • Lokale opvang zorgt er voor dat men minder een cultuurschok ervaart. In de omliggende landen is de cultuur en taal vaak beter vergelijkbaar met de cultuur en taal van het land waar men vandaan komt. Dit is dus goed voor de mensen zelf. En zo kunnen ze ook makkelijk hun eigen land weer gaan opbouwen als de oorlog voorbij is.
  • Ik vind juist de ellenlange procedures in Nederland, en het na 10 jaar wegsturen van kinderen die volledig in Nederland zijn opgegroeid onbarmhartig. Dat is te voorkomen door lokale opvang, waardoor de kinderen in een vergelijkbaar land opgroeien.
Uiteraard moet lokale opvang niet dienen om makkelijk met dit probleem klaar te zijn, en niets te hoeven doen (dan is het wel onbarmhartig). Het is goed als we als westen vanuit onze welvaart hier een bijdrage aan leveren. En daarnaast ook helpen met wederopbouw.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9294
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: [*]In de eerste plaats is het opvangen in Nederland van potentiele vluchtelingen uit andere werelddelen onrealistisch. Er zijn miljarden mensen die in doffe ellende verkeren, en die passen niet allemaal in Nederland. Je zult hoe dan ook keuzes moeten maken.
Natuurlijk moeten we keuzes maken, maar een rijk land als Nederland kan gemakkelijk mensen opvangen.
Degenen die kunnen vluchten zijn vaak de rijkere klasse en hoger opgeleiden. Het is onbamhartig voor een land om deze groep mensen te onttrekken aan een samenleving. Dit bemoeilijkt de wederopbouw van een land.
Ik weet niet of dit zo is. Dat daargelaten, we kunnen de arme en kansloze mensen uit die landen uitnodigen en hen per KLM hier naartoe vliegen. Simpelweg een kwestie van politieke wil.
Lokale opvang zorgt er voor dat men minder een cultuurschok ervaart. In de omliggende landen is de cultuur vaak vergelijkbaar met de cultuur van het land waar men vandaan komt. Dit is dus goed voor de mensen zelf.
Misschien in cultureel opzicht. Als je het hebt over welzijn en noodzakelijke voorzieningen dan valt nogal wat af te dingen op je standpunt. Sterker nog, zelfs in Europa worden mensen als beesten behandeld.
Ik vind juist de ellenlange procedures in Nederland, en het na 10 jaar wegsturen van kinderen die volledig in Nederland zijn opgegroeid onbarmhartig. Dat is te voorkomen door lokale opvang, waardoor de kinderen in een vergelijkbaar land opgroeien.
Dat is ook simpelweg een kwestie van politieke wil. We kunnen mensen veel sneller een paspoort geven. Bij binnenkomst al.
Uiteraard moet lokale opvang niet dienen om makkelijk met dit probleem klaar te zijn, en niets te hoeven doen (dan is het wel onbarmhartig). Het is goed als we als westen vanuit onze welvaart hier een bijdrage aan leveren. En daarnaast ook helpen met wederopbouw.
Ik stel mij met barmhartigheid iets anders voor dan enig financieel ongemak.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door Erik1960 »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef: Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.
Dat zou kunnen. Ik vind het wel stigmatiserend dat wordt gewezen naar moslims, maar dat we voor het gemak even Anders Breivik, Brenton Tarrant, Timothy McVeigh, etc. vergeten. Dat zijn alle mensen uit rechtse kringen die verantwoordelijk zijn voor terreur.
Als Timothy McVeigh (of andere personen met Neo-Nazi gedachtengoed) naar Nederland zouden willen immigreren, zou ik daar net zo goed op tegen zijn. Ook al is het aantal mensen dat bereid is om op basis van dat gedachtengoed terreur te zaaien nihil.

Mijn punt is en blijft dat in mijn opinie noodopvang lokaal plaats dient te vinden, dat immigratie en vermening goed zijn, maar wel op basis van de vraag vanuit Nederland. Wat heeft onze arbeidsmarkt nodig, en welke immigratie heeft een toegevoegde waarde voor onze samenleving? Ook het fenomeen internationale studenten in Nederland juich ik toe.
wat is onze verdienste dat wij de mazzel hadden in dit vlekje op de wereldbol geboren te zijn ?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8999
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door J.C. Philpot »

Erik1960 schreef:wat is onze verdienste dat wij de mazzel hadden in dit vlekje op de wereldbol geboren te zijn ?
Dat lijkt mij een retorische vraag. Geen enkele. Maar dat doet niets af van het feit dat we goed voor dit vlekje op de wereldbol moeten zorgen, en daarnaast vluchtelingen het beste kunnen helpen door lokale opvang.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie