De Britse formatie Steve is de laatste ontdekking van het Amerikaanse label ForeFront. (Tait, dc Talk, Rebecca St.James) De band bestaat uit vier leden en maakt deel uit van NGM, een organisatie die op relevante wijze het Evangelie onder jongeren uit wil dragen. Steve mixt pop, rock en worship elementen in een krachtige, gepassioneerde sound, waarin de band Gods hart wil laten doorklinken. ‘Falling Down’ is hun debuutalbum met nummers van hoge kwaliteit. Van deze band gaan we de komende jaren nog veel meer horen. Een enorme aanwinst voor Flevo!
"Als mensen zeggen dat wij ze dichter bij God gebracht hebben, is dat wel het beste wat ons gezegd kan worden. Nou ja,"giechelt Neil van de britpop band Steve, "mensen die zeggen dat ik er 'damn sexy' uit zie, staan ook behoorlijk hoog op mijn 'leuk' lijstje." Steve wil jongeren bemoedigen om God te volgen en doet dat met hart, ziel en lichaam.
Als ultieme worship lijkt hij met zijn kont te moeten zwaaien. "Het staat misschien nergens in de bijbel hoor, maar wie zegt dat ik God niet met mijn kont mag aanbidden?" Neil kijkt uitdagend van het podium het veld op en wiegt zijn heupen. "Schudden met die handel! Help elkaar waar nodig. Shake your asses." Net als je denkt dat je rustig kunt kijken, rent leadzanger en sexy Neil weer achter zijn microfoon vandaan om er toch wel heel zeker van te zijn dat iedereen met zijn kont schudt.
Steve laat ze wiebelen, springen, schreeuwen, zingen en waarschijnlijk toch vooral genieten. Waar een tijdje geleden de rare roddel wereldkundig was gemaakt dat de band zou stoppen, moet dit optreden toch wel een duidelijk bewijs zijn dat ze voorlopig nog niet klaar zijn met harten veroveren. Ze maken heerlijke muziek dat het midden houdt tussen gewone pop en buitengewone lekkere britpop, zoals ze zichzelf graag omschrijven.
Dit is nog maar het topje van de ijsberg. (
http://www.flevofestival.nl/2002/splash.htm).
't Is vast niet leuk om te lezen, het bovenstaande, maar het moet nu eenmaal om te waarschuwen.