Oorlog in Oekraine

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Delftenaar »

Rusland heeft een verleden met islamitisch extremisme. Dat was een van de redenen waarom Rusland begin deze eeuw hun eigen deelrepubliek Tsjetsjenie met de grond gelijk gemaakt hebben.
Dus IS kan achter de aanslag zitten, maar door de oorlog in Oekraïne is het moeilijk te zeggen of andere zaken meespelen.

Volgens sommige berichten ging het trouwens om christenen die in de bewuste zaal zaten.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Edelweiss »

Delftenaar schreef: 25 mar 2024, 12:18 (...)
Volgens sommige berichten ging het trouwens om christenen die in de bewuste zaal zaten.
IS zelf noemde dat letterlijk in hun statement inderdaad.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Maanenschijn »

Het is koren op de molen van de interne Russische propagandamachine.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 25 mar 2024, 11:07 Welnee, het Westen heeft deze aanslag gepland om Putin kort na de klinkende verkiezingen in een kwaad daglicht te stellen. IS is door Amerika betaald om de aanslag op te eisen.
Dit zijn natuurlijk niet mijn woorden, maar van mijn schoon-oma, die gisteren ongelukkigerwijs op visite was. Zij is altijd welkom natuurlijk maar de gebeurtenis maakte het er niet makkelijker op qua gesprekken.
Tja daar is moeilijk mee te praten, maar ik hoop dat de mensen in het Westen, die niet door Poetin betaald worden en toch nog pro-Putin zijn, een beetje gaan twijfelen aan hun standpunt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Edelweiss »

Gezien het kantelende sentiment bij de Russische stemmers in Europa deel ik je hoop.
Voor het eerst in haar leven heeft de tante van mijn man, die overigens wel op Putin gestemd heeft, later haar twijfels uitgesproken of de verkiezingen eerlijk zijn verlopen. Dat lijkt misschien klein, maar betekent voor ons heel veel.
HersteldHervormd schreef: 25 mar 2024, 11:34 Dat kun je ook wel van de Israelische veiligheidsdienst zeggen.
Ik vergat hier nog op te reageren, excuses. Men kan dit zeker zeggen, maar laten we deze draad niet vertroebelen met de situatie in Israel.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door MGG »

Edelweiss schreef: 25 mar 2024, 11:07
MGG schreef: 23 mar 2024, 21:29 Bizar hoe onprofessioneel de Russische veiligheidsdiensten optreden. In het openbaar een verdachte martelen en de beelden delen. Bij martelingen tijdens een verhoor kan je nog beargumenteren dat het een doel heeft. Voor je lol of uit woede een verdachte martelen is sadistisch. Dit blijkt ook uit het delen van de beelden.
Het is nodig om te coveren dat er een gigantische inschattingsfout is gemaakt. Men heeft de terreurwaarschuwing in de wind geslagen maar maakt dat goed door te laten zien hoe stevig de verdachten worden aangepakt, in de hoop dat het eerste vergeten wordt.

parsifal schreef: 25 mar 2024, 08:22 Het verhaal dat "het Westen" alleen een bedreiging is voor Rusland kan nu ook weer even opgeborgen worden. De waarschuwingen waren er gewoon.
Welnee, het Westen heeft deze aanslag gepland om Putin kort na de klinkende verkiezingen in een kwaad daglicht te stellen. IS is door Amerika betaald om de aanslag op te eisen.
Dit zijn natuurlijk niet mijn woorden, maar van mijn schoon-oma, die gisteren ongelukkigerwijs op visite was. Zij is altijd welkom natuurlijk maar de gebeurtenis maakte het er niet makkelijker op qua gesprekken.t
Ik denk eerder dat het sadisme van de uitvoerende troepen is dan een opdracht van hoger hand.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 25 mar 2024, 12:42
Delftenaar schreef: 25 mar 2024, 12:18 (...)
Volgens sommige berichten ging het trouwens om christenen die in de bewuste zaal zaten.
IS zelf noemde dat letterlijk in hun statement inderdaad.
Ik weet niet of Picnic een Christelijke band is (ik heb het idee van niet), maar zo niet denk ik dat het met de nuance van IS te maken heeft, waarbij iedereen in het Westen/Orthodox gebied een kruistocht Christen is. Een beetje zoals voor sommige van ons elke Palestijn een moslim is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Edelweiss »

parsifal schreef: 25 mar 2024, 14:22
Edelweiss schreef: 25 mar 2024, 12:42
Delftenaar schreef: 25 mar 2024, 12:18 (...)
Volgens sommige berichten ging het trouwens om christenen die in de bewuste zaal zaten.
IS zelf noemde dat letterlijk in hun statement inderdaad.
Ik weet niet of Picnic een Christelijke band is (ik heb het idee van niet), maar zo niet denk ik dat het met de nuance van IS te maken heeft, waarbij iedereen in het Westen/Orthodox gebied een kruistocht Christen is. Een beetje zoals voor sommige van ons elke Palestijn een moslim is.
Dat is zeer zeker mogelijk.
En ach, uiteindelijk bedrijven we hier ook maar Stammtischpolitik. Feit blijft dat er een hoop onschuldige mensen gedood zijn, vreselijk.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door elbert »

Delftenaar schreef: 25 mar 2024, 12:18 Rusland heeft een verleden met islamitisch extremisme. Dat was een van de redenen waarom Rusland begin deze eeuw hun eigen deelrepubliek Tsjetsjenie met de grond gelijk gemaakt hebben.
Dus IS kan achter de aanslag zitten, maar door de oorlog in Oekraïne is het moeilijk te zeggen of andere zaken meespelen.
IS zit achter de aanslag, zelfs Poetin erkent dat nu ook. Tsjetsjenie is niet de enige reden waarom moslimextremisten het op Rusland voorzien hebben. Denk ook aan de oorlog in Syrie waar de Russische luchtmacht hele steden met de grond gelijk heeft gebombardeerd, zoals Aleppo. Poetin verklaarde in 2017 dat IS verslagen was (door Rusland). Dat is mogelijk ook 1 van de (vele) redenen waarom hij moeite heeft om te erkennen dat de aanslag door IS is gepleegd.
Plaats reactie