Doelgericht leven
-
- Contacteer:
Doelgericht leven
Wie o wie kent dit boek/ deze theorie??
Doelgericht Leven
Het geheim van het succes
Doelgericht Leven. Het boek van Rick Warren loopt als een trein. In Nederland gaan in september 26 kerken aan de slag met de bijbehorende actie ’40 Doelgerichte Dagen’. Ieder gemeentelid leest veertig dagen een hoofdstuk uit het boek. Zeven weken lang gaat de bezem door de kerkelijke agenda. ’s Zondags en ook in de huiskamer moeten extra stoelen klaarstaan voor alle gasten.
In zijn boek Doelgericht Leven stimuleert Rick Warren mensen om Gods doel met hun leven te vinden. Hij helpt ze ontdekken hoe alle stukjes van hun leven een groter geheel vormen. Wanneer elk gemeentelid dit boek gedurende veertig dagen leest en er op bijeenkomsten mee bezig gaat, is de impact op de gemeente groot. “Het gaat er in de eerste plaats om dat een gemeente gezond is, pas dan dat een gemeente groeit,â€
Doelgericht Leven
Het geheim van het succes
Doelgericht Leven. Het boek van Rick Warren loopt als een trein. In Nederland gaan in september 26 kerken aan de slag met de bijbehorende actie ’40 Doelgerichte Dagen’. Ieder gemeentelid leest veertig dagen een hoofdstuk uit het boek. Zeven weken lang gaat de bezem door de kerkelijke agenda. ’s Zondags en ook in de huiskamer moeten extra stoelen klaarstaan voor alle gasten.
In zijn boek Doelgericht Leven stimuleert Rick Warren mensen om Gods doel met hun leven te vinden. Hij helpt ze ontdekken hoe alle stukjes van hun leven een groter geheel vormen. Wanneer elk gemeentelid dit boek gedurende veertig dagen leest en er op bijeenkomsten mee bezig gaat, is de impact op de gemeente groot. “Het gaat er in de eerste plaats om dat een gemeente gezond is, pas dan dat een gemeente groeit,â€
Doelgericht leven, van Rick Warren.. 'k Ben er juist in begonnen, maar m'n zus heeft het meegenomen naar haar kamer. 't Was ook van haar. Een duidelijk en praktisch boek, zo nu en dan wat modern uitgedrukt, wat ik er tot nu toe van gelezen heb. Ik zou het graag willen hebben, als ik weer wat geld over heb..
Rhode,Oorspronkelijk gepost door RhodéSjonge, wat een vooroordeel. Dat hebben alle niet-kerkelijke mensen ook. Die denken ook: zal wel niks wezen. Het spreekt mij erg aan. Zoiets droom ik nou van: 40% groei vanuit de wereld.Oorspronkelijk gepost door Unionist
'k Heb er advertenties voor gezien, o.a. in publicaties van de ChristenUnie. Zal dus wel niks wezen...
Ehm... Jan Baan... dat is toch niet...?
[Aangepast op 14/9/04 door Unionist]
Het lijkt me wel een voorwaarde dat je een geestelijk gezonde gemeente bent.
voor meer info: http://www.doelgerichtleven.nl
[Aangepast op 14/9/04 door Rhodé]
Snap jij waar de naam Unionist op duidt? Misschien zit er wel wat cynisme in de opmerking van Unionist?
O.K. Rhodé, als je mijn nieuwe Awafar ziet, begrijp je dat ik het niet echt meende. Ik ben con amore lid van de ChristenUnie.Oorspronkelijk gepost door PimRhode,Oorspronkelijk gepost door RhodéSjonge, wat een vooroordeel. Dat hebben alle niet-kerkelijke mensen ook. Die denken ook: zal wel niks wezen. Het spreekt mij erg aan. Zoiets droom ik nou van: 40% groei vanuit de wereld.Oorspronkelijk gepost door Unionist
'k Heb er advertenties voor gezien, o.a. in publicaties van de ChristenUnie. Zal dus wel niks wezen...
Het lijkt me wel een voorwaarde dat je een geestelijk gezonde gemeente bent.
voor meer info: http://www.doelgerichtleven.nl
[Aangepast op 14/9/04 door Rhodé]
Snap jij waar de naam Unionist op duidt? Misschien zit er wel wat cynisme in de opmerking van Unionist?
Nee, niet die Jan Baan. Deze Jan Baan werkt bij de stichting Agape (evangelisatie).Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ik heb het boek al enkele maanden in de kast liggen, maar ben er nog niet aan begonnen. Ik sta er zowel een beetje skeptisch als gematigd positief tegenover. Aan de ene kant weer zo'n andere Amerikaanse succes-methode, aan de ander kant schijnt het toch wel een goed boek te zijn. De reacties die ik hoor zijn positief.
heb het boek al sinds 1997..maar was toen alleen in het engels verkrijgbaar. Inderdaad Amerikaans...maar dat is nog geen oordeel...integendeel...ik vind de insteek van het boek erg goed en de uitwerkingen zijn vaak gezegend. Ik bedoel....we leven toch doelgericht mag ik hopen? Groei, heiligheid, Christusmensen.... een kerk vol van zulke mensen....wow zou dat zijn
Tja, wij hebben dat hier verleden jaar gedaan en ik moet zeggen dat ik een van de weinige met kritiek was..
Het liet mij niet genoeg "ruimte"
En het heeft me dan ook niets gebracht,
Ik vind de kwaliteit van al die boeken die hier verschijnen vaak tegenvallen.
Er word hier nog al wat afgeschreven, maar naar kwaliteit moet je echt zoeken
Ze zijn er natuurlijk wel
Max Lucado is mijn favoriet..
Het liet mij niet genoeg "ruimte"
En het heeft me dan ook niets gebracht,
Ik vind de kwaliteit van al die boeken die hier verschijnen vaak tegenvallen.
Er word hier nog al wat afgeschreven, maar naar kwaliteit moet je echt zoeken
Ze zijn er natuurlijk wel
Max Lucado is mijn favoriet..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Rick Warren, de man die met een soort van 'sociale evangelie' 16.000 mensen naar zn kerk weet te trekken elke zondag. Enorm boeiende spreker, enorm praktische boodschap. Alleen, is de bekering zoals hij die preekt méér dan alleen een uiterlijke verandering naar een leven waar we allemaal elkaars 'lieve christennaasten' zijn? Ik heb er mn twijfels bij. En wat heeft de nadruk en oproep tot praktische heiligmaking voor zin, zónder dat je de mens eerst oproept tot waarachtige bekering. Want zonder dat ontbreekt de wortel der heiligmaking...
Hoewel je het niet in alles met deze kritiek eens hoeft te zijn, geeft het toch wel punten aan om zeker over na te denken. Het moderne marketingchristendom is heel erg in en verslaat duizenden christenen en gemeenten. Ik zou iedereen aan willen raden om kennis van het onderstaande te nemen. Onderzoek deze dingen.
Klik op onderstaande link:
1. Rick Warren en Bill Hybels, Het marketing christendom - een toetsing
2. Een historisch overzicht van de gemeente groei beweging
3. Seeker-friendly, purposedriven
mvrgr, Grace
Klik op onderstaande link:
1. Rick Warren en Bill Hybels, Het marketing christendom - een toetsing
2. Een historisch overzicht van de gemeente groei beweging
3. Seeker-friendly, purposedriven
mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Op de bovengenoemde site van de heer Geelhoed (een goede site overigens) worde Rick Warren en Bill Hybels vergeleken met Robert Schuller (Hour of Power, Crystal Cathedral). Onterecht.
Robert Schuller is een ketter. Hij leert het prosperity gospel (welvaardsevangelie), hij preekt over zelfvertrouwen en de kracht van de wil. Hij gelooft dat alle wereldgodsdiensten verschillende wegen naar dezelfde God zijn. Hij weigert de noodzaak van bekering te prediken omdat dat mensen afstoot.
Rick Warren en Bill Hybels zijn theologisch gezien orthodox. Je kunt het misschien niet eens zijn met hun methodes, maar ze baseren zich op de bijbel als het onfeilbaar woord van God. De missie van deze 2 heren is het laagdrempelig maken van kerkdiensten, om zo buitenkerkelijken te trekken en op Christus te wijzen. Ik ben hier niet perse tegen, maar de volgende zaken dienen te worden beseft:
* De boodschap mag onder geen beding worden aangepast
* Je kunt niet met allerlei succes-methodes mensen bekeren, alleen God's Geest drijft mensen uit tot Christus.
Als bovenstaande zaken beseft worden is er wat mij betreft best wel wat aan de aanpak / vorm gedaan worden.
Robert Schuller is een ketter. Hij leert het prosperity gospel (welvaardsevangelie), hij preekt over zelfvertrouwen en de kracht van de wil. Hij gelooft dat alle wereldgodsdiensten verschillende wegen naar dezelfde God zijn. Hij weigert de noodzaak van bekering te prediken omdat dat mensen afstoot.
Rick Warren en Bill Hybels zijn theologisch gezien orthodox. Je kunt het misschien niet eens zijn met hun methodes, maar ze baseren zich op de bijbel als het onfeilbaar woord van God. De missie van deze 2 heren is het laagdrempelig maken van kerkdiensten, om zo buitenkerkelijken te trekken en op Christus te wijzen. Ik ben hier niet perse tegen, maar de volgende zaken dienen te worden beseft:
* De boodschap mag onder geen beding worden aangepast
* Je kunt niet met allerlei succes-methodes mensen bekeren, alleen God's Geest drijft mensen uit tot Christus.
Als bovenstaande zaken beseft worden is er wat mij betreft best wel wat aan de aanpak / vorm gedaan worden.