Nog OSW-ers dit boek aan het lezen?
auteur: Andreas Kinneging
Bijzonder boeiend !
(p.s. voor zowel christen als niet-christen een heldere kijk op geschiedenis/maatschappij en rechtsstaat)
[Aangepast op 4/5/05 door Billy]
Geografie van goed en kwaad
- ndonselaar
- Contacteer:
't Is een maatje van BJ Spruyt.
Opmerkingen als 'heldere kijk' zijn meestal synoniem aan: hij zegt wat ik ook al dacht.
Het feit dat hij 'het verlichtingsdenken kritiseert' moet ons ook als muziek in de oren klinken.
Wat staat er nou concreet voor spannends in, zodat we het moeten gaan lezen?
Opmerkingen als 'heldere kijk' zijn meestal synoniem aan: hij zegt wat ik ook al dacht.
Het feit dat hij 'het verlichtingsdenken kritiseert' moet ons ook als muziek in de oren klinken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
'Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Heeft het een wijsgerige achtergrond?
ik denk dat je dat wel zo mag zeggen.
het zijn filosofische essays, het zet je tot nadenken en verdere bezinning/ opinievorming ..
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Oorspronkelijk gepost door refo
't Is een maatje van BJ Spruyt.
tja, een conservatief pur sang, dus wat kan je anders verwachten dat ik het in veel zaken met hem eens ben.
Verwacht geen spanning in dit boek ( daar dienst het ook helemaal niet voor, neem dan een Oliver North of zoiets).
Het is verrijkend om zijn kritiek te lezen op het liberale verlichtingsdenken. iets waarvan veel mensen denken dat dit alleen in de "christelijke hoek" leeft en te vinden is.
Verder lees je de ontwikkeling die Kinneging zelf heeft gemaakt in zijn denken en opinievorming. ( Van livertarische verlichtigsdenker naar Conservatief denker)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."