Interessant: is het klimaatactivisme een religie geworden? Er blijken inderdaad overeenkomsten te bestaan:
https://www.nu.nl/276700/video/is-klima ... orden.html
Klimaatspijbelaars
- J.C. Philpot
- Berichten: 9410
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08
Re: Klimaatspijbelaars
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Re: Klimaatspijbelaars
Ik zag het net al. Ik denk wel dat mensen bang worden. Men wil iets doen en men voelt zich ergens toch machteloos. Het blijkt dat de mens niet alles in de hand heeft. Dat verwekt protest, en tegen wie eigenlijk?J.C. Philpot schreef:Interessant: is het klimaatactivisme een religie geworden? Er blijken inderdaad overeenkomsten te bestaan:
https://www.nu.nl/276700/video/is-klima ... orden.html
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
Re: Klimaatspijbelaars
Gelezen:
De gemiddelde benzineauto gaat ongeveer twintig jaar of langer mee op de weg. Wanneer het einde van zijn levensduur is bereikt, wordt het zorgvuldig gedemonteerd en worden de onderdelen verkocht als gebruikte onderdelen, wat betekent dat er de komende tien jaar of langer geen nieuwe mijnbouw voor deze onderdelen zal plaatsvinden. Dat is mogelijk het grootste recyclingprogramma ter wereld. Dat is ook het hoogste winstdeel van de levenscyclus van benzinevoertuigen, en die winsten gaan naar lokale bedrijven en niet naar de gigantische fabrikanten, dus verdelen zij het autovermogen onder de lagere inkomenssegmenten. Wanneer de onderdelen eindelijk het einde van hun levensduur hebben bereikt, kunnen ze gemakkelijk worden gesmolten om nieuwe onderdelen te maken, zonder nieuwe mijnbouw. Dat betekent dat de hele levenscyclus van traditionele voertuigen veel minder schadelijk is voor het milieu dan de nieuwe mijnbouw die nodig is voor elektrische voertuigen. Ook batterijen en elektronica in de huidige EV’s in Tesla-stijl zijn behoorlijk moeilijk te recyclen, dus vereisen ze de nieuwe mijnbouw. Toyota/Honda-accu's zijn gemaakt voor gemakkelijke wederverkoop/recycling. Het is heel duidelijk dat ‘groene EV’s’ allesbehalve schoon groen zijn.
De gemiddelde benzineauto gaat ongeveer twintig jaar of langer mee op de weg. Wanneer het einde van zijn levensduur is bereikt, wordt het zorgvuldig gedemonteerd en worden de onderdelen verkocht als gebruikte onderdelen, wat betekent dat er de komende tien jaar of langer geen nieuwe mijnbouw voor deze onderdelen zal plaatsvinden. Dat is mogelijk het grootste recyclingprogramma ter wereld. Dat is ook het hoogste winstdeel van de levenscyclus van benzinevoertuigen, en die winsten gaan naar lokale bedrijven en niet naar de gigantische fabrikanten, dus verdelen zij het autovermogen onder de lagere inkomenssegmenten. Wanneer de onderdelen eindelijk het einde van hun levensduur hebben bereikt, kunnen ze gemakkelijk worden gesmolten om nieuwe onderdelen te maken, zonder nieuwe mijnbouw. Dat betekent dat de hele levenscyclus van traditionele voertuigen veel minder schadelijk is voor het milieu dan de nieuwe mijnbouw die nodig is voor elektrische voertuigen. Ook batterijen en elektronica in de huidige EV’s in Tesla-stijl zijn behoorlijk moeilijk te recyclen, dus vereisen ze de nieuwe mijnbouw. Toyota/Honda-accu's zijn gemaakt voor gemakkelijke wederverkoop/recycling. Het is heel duidelijk dat ‘groene EV’s’ allesbehalve schoon groen zijn.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20
Re: Klimaatspijbelaars
Het recyclen van auto-onderdelen van auto's op fossiele brandstoffen heeft anders heel erg lang geduurd voordat het is wat het nu is. Inderdaad word daar bij EV's nu nog weinig rekening mee gehouden, maar dat gaat zeker wel komen is de verwachting.KDD schreef: ↑14 mar 2024, 14:56 Gelezen:
De gemiddelde benzineauto gaat ongeveer twintig jaar of langer mee op de weg. Wanneer het einde van zijn levensduur is bereikt, wordt het zorgvuldig gedemonteerd en worden de onderdelen verkocht als gebruikte onderdelen, wat betekent dat er de komende tien jaar of langer geen nieuwe mijnbouw voor deze onderdelen zal plaatsvinden. Dat is mogelijk het grootste recyclingprogramma ter wereld. Dat is ook het hoogste winstdeel van de levenscyclus van benzinevoertuigen, en die winsten gaan naar lokale bedrijven en niet naar de gigantische fabrikanten, dus verdelen zij het autovermogen onder de lagere inkomenssegmenten. Wanneer de onderdelen eindelijk het einde van hun levensduur hebben bereikt, kunnen ze gemakkelijk worden gesmolten om nieuwe onderdelen te maken, zonder nieuwe mijnbouw. Dat betekent dat de hele levenscyclus van traditionele voertuigen veel minder schadelijk is voor het milieu dan de nieuwe mijnbouw die nodig is voor elektrische voertuigen. Ook batterijen en elektronica in de huidige EV’s in Tesla-stijl zijn behoorlijk moeilijk te recyclen, dus vereisen ze de nieuwe mijnbouw. Toyota/Honda-accu's zijn gemaakt voor gemakkelijke wederverkoop/recycling. Het is heel duidelijk dat ‘groene EV’s’ allesbehalve schoon groen zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com