Verandering van kerkverband
Verandering van kerkverband
Het komt regelmatig voorbij op dit forum dat mensen zijn veranderd van kerkverband.
Ik ben eigenlijk wel in een peiling benieuwd hoe het zit met verandering van kerkverband hier op het forum.
Ik ben eigenlijk wel in een peiling benieuwd hoe het zit met verandering van kerkverband hier op het forum.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Re: Verandering van kerkverband
Ik hoor bij de optie overig: van CGK naar HHK.
Nee, gedoopt in de GG en nog steeds GG.
- J.C. Philpot
Ik hoor ook bij overig.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik behoor bij de optie: van Koptisch naar CGK.
-
- Verbannen
Ik ben vanaf mijn geboortedatum een GG-er in hart en nieren. 
Verder vind ik eigenlijk dat bij de optie 3 t/m 5 ook nog andere kerkverbanden, (O)GGiN, HHK, CGK, enzovoorts, vermeld zouden moeten worden.

Verder vind ik eigenlijk dat bij de optie 3 t/m 5 ook nog andere kerkverbanden, (O)GGiN, HHK, CGK, enzovoorts, vermeld zouden moeten worden.
Laatst gewijzigd door Jantje op 28 nov 2018, 20:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
IdemHerman schreef:Ik hoor bij de optie overig: van CGK naar HHK.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
- J.C. Philpot
Nooit geweten dat er echte GG babies bestaanJantje schreef:Ik ben vanaf mijn geboortedatum een GG-er in hart en nieren.

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Wat bijzonder! Was u lid van de Koptische Kerk vanaf de geboorte?Roos2018 schreef:Ik behoor bij de optie: van Koptisch naar CGK.
Ja, toen wij naar Nederland verhuisden zijn mijn ouders CGK geworden.Ouddorp schreef:Wat bijzonder! Was u lid van de Koptische Kerk vanaf de geboorte?Roos2018 schreef:Ik behoor bij de optie: van Koptisch naar CGK.
Ok, dan kan ik het wat meer plaatsen. Desondanks toch nog een behoorlijke overgang kan ik me voorstellen.
Van GG naar PKN (hervormde gemeente)
-
- Verbannen
Ik zal het nog sterker vertellen: ik ben een GG-er die valt onder de noemer 'tot in het vierde geslacht' (en misschien nog wel verder).J.C. Philpot schreef:Nooit geweten dat er echte GG babies bestaanJantje schreef:Ik ben vanaf mijn geboortedatum een GG-er in hart en nieren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Als van NHKnaar HHK geen verandering van kerkverband is dan ben ik niet geswitched.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
De opzet van de peiling is wel nogal 'gekleurd', er staan vooral opties om van GG naar een ander kerkverband te switchen