Zijn jullie hiermee bekend? Ik ben benieuwd welke kerken hier aan meedoen. Ik vermoed dat dit meer iets is voor de linker/middenflank, maar dat kan ik mis hebben.
Nog nooit van gehoord.Mara schreef:Gisteren was ik in een andere kerk en hoorde voor het eerst dat het Micha Zondag was.
Zijn jullie hiermee bekend? Ik ben benieuwd welke kerken hier aan meedoen. Ik vermoed dat dit meer iets is voor de linker/middenflank, maar dat kan ik mis hebben.
Ik ook nietMistig schreef:Nog nooit van gehoord.Mara schreef:Gisteren was ik in een andere kerk en hoorde voor het eerst dat het Micha Zondag was.
Dat komt waarschijnlijk door Jansje Zondag?-DIA- schreef:Nee, nooit van gehoord. Het deed me een beetje... eh... hoe zeg ik dat... eh jaaa, het deed een beetje denken aan, hoe heette ze ook weer, even denken... ja..! ik weet jet weer! Het deed me denken aan Mientje Vrijdag. Ik weet niet waarom, maar ik moest er plotsklaps aan denken... (Tussen haakjes, heeft iemand 'al de werken van Mientje Vrijdag' gelezen?)
IN mijn vorige gemeente deed men hier wat mee. Eerst Israel zondag en zondag erop Micha zondagMara schreef:Gisteren was ik in een andere kerk en hoorde voor het eerst dat het Micha Zondag was.
Nee... Maar het brengt me wel op een idee.Mistig schreef:Dat komt waarschijnlijk door Jansje Zondag?-DIA- schreef:Nee, nooit van gehoord. Het deed me een beetje... eh... hoe zeg ik dat... eh jaaa, het deed een beetje denken aan, hoe heette ze ook weer, even denken... ja..! ik weet jet weer! Het deed me denken aan Mientje Vrijdag. Ik weet niet waarom, maar ik moest er plotsklaps aan denken... (Tussen haakjes, heeft iemand 'al de werken van Mientje Vrijdag' gelezen?)
Lopen reformatorische kerken niet achter? Waarom zijn er bij groene kerken geen reformatorische kerken? Waarom 'vieren' reformatorische kerken geen "Micha Zondag"? Het Milieu en de Armoede in de werelds moet toch ook onze aandacht hebben....Ouddorp schreef:Nee, niets van gehoord. Het staat voor aandacht voor armoede en onrecht, lees ik op internet. We hebben wel gecollecteerd voor Sulawesi dus toch nog wat aan Micha Zondag gedaan ; )
Met groen kerken is niets mis mee, alle kerken zouden groen moeten zijn, Biologische koffie, maar vooral eerlijke koffie!-DIA- schreef:Ik vroeg me af of het niet iets is wat met de zogenaamde 'groene kerken' te maken heeft? Ook de 'Groene kerken' schieten als paddenstoelen uit de grond.
https://www.groenekerken.nl/kerken/