College Style failliet (uit: Wist je dat)

Wim Anker
Berichten: 3946
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:Die college style man constateert enkel een feit. Hij geeft geen oordeel.
Dus dat helemaal los gaan op die man begrijp ik niet zo goed.
Ik ga niet los op die man, ik vind het gezien de prijsstelling bij dit bedrijf een beetje een treurige opmerking. Ook een refo-gezin kan een euro maar één keer uitgeven. Als bedrijven uit eigen kring dan veel duurder zijn dan andere bedrijven, dan is het onverantwoord t.o.v. je gezin om toch bij dat bedrijf te blijven kopen. Dat kan toch iedereen snappen?
Het (rijke) refo publiek - de doelgroep waar cs zich op richtte - kocht vroeger veel meer bij colllege style dan tegenwoordig. De college style man zegt gewoon dat de tijden zijn veranderd. Niet meer en ook niet minder.
Dan is achteraf nog even schameren over zijn businessmodel wat sneu.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

Vandaag staan de reacties van werknemers op de RD-site. Die verbaast het niets: de collectie is verjongd, maar de prijzen bleven hoog.
Dan koopt de doelgroep (jongeren) niet. En ik vermoed dat de oudere klanten zich door de verjongen wat minder thuis gingen voelen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Het (rijke) refo publiek - de doelgroep waar cs zich op richtte - kocht vroeger veel meer bij colllege style dan tegenwoordig. De college style man zegt gewoon dat de tijden zijn veranderd. Niet meer en ook niet minder.
Dan is achteraf nog even schamperen over zijn businessmodel wat sneu.
Nee, de beste man zegt meer. Hij spreekt van loyaliteit. In dat woord zit iets van verwachting en verantwoordelijkheid. Die is wat mij betreft ook terecht, maar niet op het moment dat die loyaliteit niet wederzijds is. Er is meer refopubliek dan alleen het rijke deel, m.n. onder gezinnen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Ik zal vooral de acties 4 halen 1 betalen missen :hum
Feit is wel dat de kleding van College Style een goede pasvorm heeft. Veel beter dan iets van de C&A bijvoorbeeld. Jongere meiden zullen daar niet zo'n last van hebben.

De kleding die ik ooit kocht bij College Style is zo goed dat ik het na jaren nog draag. Ik heb zelfs wel tweedehands dingen die vervolgens ook weer jaren meegaan. De kwaliteit is niet te vergelijken met bijvoorbeeld iets van Primark (maar daar heb ik voor mezelf nog nooit wat gekocht ) De kwaliteit is bij goedkopere winkels echt minder. Maar wie draagt er nog jaren hetzelfde.....daar heeft Zita helemaal gelijk in.

De gewone prijzen van C.S. waren voor ons gezin ook altijd te hoog. Wij moesten het altijd hebben van de uitverkoop, en dat deden ze altijd goed. Maar daar zal je dus niet van kunnen bestaan als winkel.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Sheba »

Mara schreef:
Luther schreef: Voor de geschiedschrijving: de quote is niet van mij, maar van huisman.
Excuus Luther, mijn fout. Goed dat je corrigeerde. :)
Luther schreef:Als bedrijven uit eigen kring dan veel duurder zijn dan andere bedrijven, dan is het onverantwoord t.o.v. je gezin om toch bij dat bedrijf te blijven kopen. Dat kan toch iedereen snappen?
Ik hoorde wel dat ze een goedkopere collectie geprobeerd hebben, maar de kwaliteit was duidelijk minder en dat beviel ook niet.
De kledingbranche heeft het erg moeilijk.
En als er redelijke prijzen waren gehanteerd, hadden er echt veel meer mensen gekocht.
Ik reed vroeger ook naar Simons om jurkjes voor dochter te kopen bijv.
:jongle Simons doet in prijs niet echt veel onder in kinderkleding bijvoorbeeld ivgl college style/sales sisters. .m.a.w als je daar de kledingkast moet vullen van je dochters, heb je ook geen beleg meer op je brood :)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Sheba schreef: :jongle Simons doet in prijs niet echt veel onder in kinderkleding bijvoorbeeld ivgl college style/sales sisters. .m.a.w als je daar de kledingkast moet vullen van je dochters, heb je ook geen beleg meer op je brood :)
Mara schreef:Ik reed vroeger
:tilt
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Ik heb hier niet zo'n verstand van, maar ik zou haast denken dat sommige mensen zich nu gaan schamen - maar daar zie ik nog weinig van. Vaak wordt er nl. gesuggereerd dat refokledingwinkels veel te duur zijn. Nu zie je dan toch dat het in elk geval niet tot winsten leidt.

Tenzij de marges wel goed waren, maar de kosten exhorbitant hoog.
Of tenzij de winst wel goed was, maar de liquiditeiten op een andere manier verdwenen.
Maar ik ga er toch maar van uit dat de kleding niet te duur was.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Sheba »

Mara schreef:
Sheba schreef: :jongle Simons doet in prijs niet echt veel onder in kinderkleding bijvoorbeeld ivgl college style/sales sisters. .m.a.w als je daar de kledingkast moet vullen van je dochters, heb je ook geen beleg meer op je brood :)
Mara schreef:Ik reed vroeger
:tilt
Ja, heb ik gelezen...
Waarschijnlijk voor mijn tijd dan. ;)
Maar de oprichter van deze winkel vond het zelf ook echt wel aan de dure kant, achteraf.

Lees dit maar eens; https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... er-prijs/2
Wíj hadden tenminste de juiste lengte, het juiste soort en de juiste kleur. Ik zag echter niet dat we met de nieuwste, duurste en degelijkste mode samen met de wereld voorop liepen."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Het viel me bij mijn laatste bezoek in Canada op dat de sobere, eenvoudige degelijke kleding in de kerk voor een groot deel verdwenen was. Er was niet veel verschil meer met een doorsnee GG in Nederland itt een paar jaar geleden.
Toen ik daarnaar vroeg bleek dat er sinds een paar jaar een filiaal van College Style was in het dorp...
Een van mijn tantes verzuchtte: die vervloekte Hollandse kleren...

Niet iedereen zal het faillissement betreuren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Sheba schreef:
Ja, heb ik gelezen...
Waarschijnlijk voor mijn tijd dan. ;)
Maar de oprichter van deze winkel vond het zelf ook echt wel aan de dure kant, achteraf.
Ze was toen kleuter, basisschoolmeisje en ik kon weinig leuke jurkjes vinden. De legging kwam toen in met een kort hesje erover.
Bij Simons hadden ze heel veel keus in jurkjes, rokjes, bloesjes, ook was er leuke nette kleding voor jongetjes.
Mijn moeder reed dan ook mee omdat ze mooie japonnen verkochten.
Ik vond hen echt niet te duur. De jurkjes gingen daarna nog door naar nichtjes en gingen nog lang mee.
eilander schreef:Vaak wordt er nl. gesuggereerd dat refokledingwinkels veel te duur zijn.
Ja dat is echt zo. De zogenoemde busverkopen, de verkopingen die belegd werden in de verschillende ouderencentra, de huiskamerverkopen (clementijn?)
In die tijd was er nog geen internet, weinig vergelijk omdat buiten de biblebelt geen "nette" kleding was te vinden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door karel de grote »

Sheba schreef:
Lees dit maar eens; https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... er-prijs/2

Ik heb dat interview gelezen. Met verbijstering. Je zal de broer zijn van deze ds., die de zaak overgenomen heeft. Daar voelt ds. zich toch wat boven verheven, lijkt het. Hoe dopers! Alsof je kleed niet alle tijd glanzend wit mag zijn...
Ik schat zomaar in dat verschillende RF'ers gewoon een beroerde smaak hebben en er een beetje zakkerig bijlopen. Hoeft niet hoor.
Luctor et emergo
DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Ik zou me er als broer helemaal niet minder om voelen hoor. Ik vind het een mooi interview. En een koopman in dienst van het Evangelie heeft inderdaad een belangrijker taak in het koninkrijk Gods dan een kledingverkoper. Daar is niets arrogant aan, dat is heel simpel een feit, naar mijn idee.

Maar ik ben het met je eens dat het wel belangrijk is om er als koningskinderen bij te lopen.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Sheba »

DDD schreef:Ik zou me er als broer helemaal niet minder om voelen hoor. Ik vind het een mooi interview. En een koopman in dienst van het Evangelie heeft inderdaad een belangrijker taak in het koninkrijk Gods dan een kledingverkoper. Daar is niets arrogant aan, dat is heel simpel een feit, naar mijn idee.

Maar ik ben het met je eens dat het wel belangrijk is om er als koningskinderen bij te lopen.
Maar ook koningskinderen kopen klaarblijkelijk net als hun moeder kleding bij de Zara. M.a.w, het hoeft niet reformatorisch koninklijk duur te zijn :OO3
DDD
Berichten: 28891
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Eens. Mooi hoeft niet altijd duur te zijn.
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door karel de grote »

...het jacquet van de dominee van de Ger. Gem. ook bij College Style gekocht was, op een latente herenafdeling?
Luctor et emergo
Plaats reactie