Rutte III
Re: Rutte III
Gisteren een paar keer geluisterd en fragmenten gezien.
Het zijn veelal andere poppetjes die elkaar aftroeven met spitsvondige oneliners.
Maar niet iedereen is daar even goed in. Bij Klaas Dijkhoff hoef je het niet te proberen, want hij is de winnaar qua snelheid van reageren.
Wilders floot (vals) zijn oude liedje weer, maar Marianne Thieme bleek zich goed voorbereid te hebben, zodat ze hem op een nette manier, inhoudelijk kon bevragen. Hij had daar geen gedegen antwoord op.
"Die woestijnvolken hoef ik niet hier!
Tja, maar dat wisten we al.
O en ik vind de kamervoorzitter mevrouw Arib echt top!
Het zijn veelal andere poppetjes die elkaar aftroeven met spitsvondige oneliners.
Maar niet iedereen is daar even goed in. Bij Klaas Dijkhoff hoef je het niet te proberen, want hij is de winnaar qua snelheid van reageren.
Wilders floot (vals) zijn oude liedje weer, maar Marianne Thieme bleek zich goed voorbereid te hebben, zodat ze hem op een nette manier, inhoudelijk kon bevragen. Hij had daar geen gedegen antwoord op.
"Die woestijnvolken hoef ik niet hier!
Tja, maar dat wisten we al.
O en ik vind de kamervoorzitter mevrouw Arib echt top!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik begrijp alleen niet dat de indruk bestaat dat 'grote bedrijven' minder belasting gaan betalen. Dat is helemaal niet waar.
Ik begreep van Barbara Baarsma (waarom vragen ze haar niet als minister?) dat dit buitenlandse bedrijven betreft, gestationeerd in Nederland.refo schreef:Ik begrijp alleen niet dat de indruk bestaat dat 'grote bedrijven' minder belasting gaan betalen. Dat is helemaal niet waar.
Is gevraagd door de VVD en heeft nee gezegd.Mara schreef:Ik begreep van Barbara Baarsma (waarom vragen ze haar niet als minister?) dat dit buitenlandse bedrijven betreft, gestationeerd in Nederland.refo schreef:Ik begrijp alleen niet dat de indruk bestaat dat 'grote bedrijven' minder belasting gaan betalen. Dat is helemaal niet waar.
Verder ben ik onder de indruk van Kees van der Staaij die het opnieuw voor elkaar kreeg dat de hele Kamer en het hele kabinet na 12 uur debat ademloos zaten te luisteren naar zijn bijdrage als 11e spreker.
Verder heb ik genoten van de nieuwe VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff. Nuchter, humorvol, etc. En hij vloerde op een bijzondere wijze Thierry Baudet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
O, dat had ik even gemist.Luther schreef: Is gevraagd door de VVD en heeft nee gezegd.
Als zij het uitlegt, snap ik ineens alles van economie.

(Net als Beatrice de Graaf uitlegt hoe terrorisme in elkaar steekt)
Sommige mensen zijn geboren docenten.
O, en waarom schreef hij dan dit? Mijn zoon volgt hem op FB:Luther schreef:Verder ben ik onder de indruk van Kees van der Staaij die het opnieuw voor elkaar kreeg dat de hele Kamer en het hele kabinet na 12 uur debat ademloos zaten te luisteren naar zijn bijdrage als 11e spreker.
Het was laat in de avond gisteren, toen de SGP aan de beurt was bij het debat. Er lag een uitgebreide tekst klaar, over dankdag, eenverdieners, Israël en andere onderwerpen. Maar alle Kamerleden waren zo moe, dat ik besloot een samenvatting in tien tweets voor te lezen. Dat kan je hieronder zien. De volledige tekst zal ik ook zo plaatsen, voor de liefhebbers.
Dit zijn allemaal waarnemingen vanuit een bepaalde voorkeur. Dijkhoff 'vloerde' Baudet niet. En 'ademloos' is gewoon 'beleefd'.Luther schreef:Is gevraagd door de VVD en heeft nee gezegd.Mara schreef:Ik begreep van Barbara Baarsma (waarom vragen ze haar niet als minister?) dat dit buitenlandse bedrijven betreft, gestationeerd in Nederland.refo schreef:Ik begrijp alleen niet dat de indruk bestaat dat 'grote bedrijven' minder belasting gaan betalen. Dat is helemaal niet waar.
Verder ben ik onder de indruk van Kees van der Staaij die het opnieuw voor elkaar kreeg dat de hele Kamer en het hele kabinet na 12 uur debat ademloos zaten te luisteren naar zijn bijdrage als 11e spreker.
Verder heb ik genoten van de nieuwe VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff. Nuchter, humorvol, etc. En hij vloerde op een bijzondere wijze Thierry Baudet.
Is ook zonder account leesbaar: https://nl-nl.facebook.com/keesvanderstaaij/refo schreef:---knip---
En gezien de knipoog bij die posting: ik neem aan dat ie wel gewoon zn verhaal heeft gedaan en niet 10 tweets voorgelezen...
- Wandelende
- Inactief
Soms heb ik weleens het idee dat Roemer echt alleen nog maar over de zorg kan praten. Altijd negatief ook. Jammer.
(~)
Begrijpelijk als je leest dat zelfs een dominee zich verrijkt aan zorggeldenWandelende schreef:Soms heb ik weleens het idee dat Roemer echt alleen nog maar over de zorg kan praten. Altijd negatief ook. Jammer.
https://www.ad.nl/dordrecht/ex-bestuurd ... ~a1d4c8c3/
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
En Wilders - wat een verrassing - kan alleen maar over Islam spreken:
https://www.youtube.com/watch?v=bVE9jiwz4NY
Van der Staaij heeft toch echt zijn 10 tweets voorgelezen en toegelicht.ZWP schreef:Is ook zonder account leesbaar: https://nl-nl.facebook.com/keesvanderstaaij/refo schreef:---knip---
En gezien de knipoog bij die posting: ik neem aan dat ie wel gewoon zn verhaal heeft gedaan en niet 10 tweets voorgelezen...
Er zaten enkele sterke opmerking bij (vond ik).
O.a. zijn tweet + toelichting over de wiet-wet.
Re: RE: Re: Rutte III
Dat is ook een zeer groot gevaar van onze samenleving. Alhoewel ik het vaak niet eens ben met zijn benaderingswijze, vind ik het wel terecht dat hij hier fors de aandacht voor vraagt.Roos2017 schreef:En Wilders - wat een verrassing - kan alleen maar over Islam spreken:
Re: RE: Re: Rutte III
Ben ik zeker met je eens.ejvl schreef:Dat is ook een zeer groot gevaar van onze samenleving. Alhoewel ik het vaak niet eens ben met zijn benaderingswijze, vind ik het wel terecht dat hij hier fors de aandacht voor vraagt.