Mooi concert, mooie lezing!
Jammer dat er sommigen zijn die vinden dat een dominee dit niet hoort te doen!

Denk om je hoofd, maak je niet druk om de smaak (of het gebrek aan smaak) van anderen. Fijn dat jij ervan genoten hebt. En hopelijk breidt de olievlek zich uit. Goede muziek moet je vaak meerdere keren horen voor je 't gaat waarderen. Mooi dat in Gouda ruimte wordt gegeven aan goede muziek!Forummer schreef:Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Jammer dat er sommigen zijn die vinden dat een dominee dit niet hoort te doen!![]()
Het zal vast mooi geweest zijn, toch zie ik liever een predikant in de studeerkamer het Woord onderzoeken. In een interview heeft ds. Baan aangegeven dat hij meerdere uren per dag studeert op zijn instrument (orgel?).Forummer schreef:Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Wellicht moet je persoonlijke moeiten met hem persoonlijk delen.CvdW schreef:Het zal vast mooi geweest zijn, toch zie ik liever een predikant in de studeerkamer het Woord onderzoeken. In een interview heeft ds. Baan aangegeven dat hij meerdere uren per dag studeert op zijn instrument (orgel?).Forummer schreef:Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Hoe is het dan met de dominee die erg goed is in beleggen? Persoonlijk ken ik een dominee die daar goed in is. Ik wil best een cursus volgen bij hem. Toch denk ik dat vele mensen hier moeite mee zullen hebben. Zo heb ik moeite met bovengenoemde predikant. (laatst nog een discussie geweest over 4 keer preken op een zondag en wel zo dat 14.00 uur in Rilland en 16.00 uur in Vlissingen)
Ai... ik had het wel gezien. Het leek me erg interessant. Vergeten door de drukte.. Misschien de volgende keer hier van te voren aankondigen?Forummer schreef:Ik ben vanavond naar de lezing en het concert van ds. G.J. Baan in Gouda geweest. Waren er nog anderen van dit forum?
Jammer dat er sommigen zijn die vinden dat een dominee dit niet hoort te doen!![]()
William Guthrie ging ook vaak vissen. En ds IJsselstein ook!samanthi schreef:Ach tegen prof. Wisse zeiden de mensen dat hij niet mocht vissen, maar ja deze bijten beter, was zijn antwoord.
Denk je nu echt dat een predikant de hele dag in de studeerkamer zit?
Laten weten onze voorgangers vrijheid geven.
Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.
Ds. Kleppe adviseerde soms ook wel om te gaan vissen. Rustgevend, en je kunt wat mediteren in de stilte.Jeremiah schreef:William Guthrie ging ook vaak vissen. En ds IJsselstein ook!samanthi schreef:Ach tegen prof. Wisse zeiden de mensen dat hij niet mocht vissen, maar ja deze bijten beter, was zijn antwoord.
Denk je nu echt dat een predikant de hele dag in de studeerkamer zit?
Laten weten onze voorgangers vrijheid geven.
Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.
Ik geloof dat je inkomsten zijn om van te leven en om uit te delen en niet om te beleggen staat het in de Bijbel en wat mindere tijden betreft je kunt er zeker van zijn dat je in slechte tijden rente krijgt van de Hemelse bank of hier of later.CvdW schreef:Bovendien gaat beleggen over hebzucht en orgelspelen over iets vertolken.
Juist een kunst om in economisch slechte tijden toch een goede winst behalen uit je vermogen.
Was de muziekavond een soort examen voor ds. Baan? Is orgelspelen alleen iets vertolken?