Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

Herman schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Herman schreef:Je slaat vers 16 tot en met 23 over.
Ik schreef Lukas 4 vanaf vers 14!!!!
Ik ziet het. Excuses.
Excuses aanvaard.ik zit er ook wel eens flink naast hoor Herman.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door samanthi »

Johannes van Dijk schreef:
samanthi schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Het scherpe van de prediking van de Heere Jezus was de voorbeelden die ik noemde! Niet allen,ook niet velen,maar Naäman alleen werdt gereinigd.Vele weduwen in het land,maar de profet moets naar die ene weduwe,met die ene zoon thuis.Waar zware honger heerste! die prediking noemde Jezus,an allen verlieten Hem.Waarop Hij tegen Zijn discipelen sprak:Willen jullie ook gaan?Denk je echt dat de prediking begrepen werd van Zijn vlees eten,en Zijn bloed drinken?dat was voor hun als varen door de mist.
Ze begrepen er niets van!En wie zal ooit door Gods Geest bearbeid,het leve in zichzelf zoeken? Daar is alleen maar de dood in de pot te vinden.
De Heere Jezus preekte niet over Naaman en ook niet over de Weduwe toen ze weg liepen.
Niet Samanthi? Hebben wij toch andere Bijbels.Bij mij staat dit duidelijk uit de mond van De Heere Jezus Zelf, in Lukas 4 vanaf vers 14.Het begin van Jezus prediking,staat boven dit gedeelte. Lees maar wat er staat vanaf vers 24-30 en dat gaat er echt scherp aan toe hoor,want ze wilden Hem van de steilte werpen.
Je hebt echt een andere Bijbel, Het onderstreepte gedeelte gebeurde in de plaats waar Jezus opgegroeid was, toen wilde ze Hem van de steilte afwerpen, de keer dat vele niet meer met Hem wandelde was na de preek dat Jezus zei Mijn vlees waarlijk spijze enz... toen gingen de mensen bij Hem weg en dat is in Johannes 6, op de vraag van Jezus zouden jullie ook niet weg gaan, is het antwoord: Johannes 6: 68 Simon Petrus dan antwoordde Hem: Heere, tot Wien zullen wij heengaan? Gij hebt de woorden des eeuwigen levens.
69 En wij hebben geloofd en bekend, dat Gij zijt de Christus, de Zoon des levenden Gods.

Dat is zeker niet varen door de mist.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Orchidee »

Als je tijd, energie en zin hebt @Johannes van Dijk:
Kom zondag meeluisteren:
www.laankerk.nl
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

samanthi schreef:
Johannes van Dijk schreef: Niet Samanthi? Hebben wij toch andere Bijbels.Bij mij staat dit duidelijk uit de mond van De Heere Jezus Zelf, in Lukas 4 vanaf vers 14.Het begin van Jezus prediking,staat boven dit gedeelte. Lees maar wat er staat vanaf vers 24-30 en dat gaat er echt scherp aan toe hoor,want ze wilden Hem van de steilte werpen.
Je hebt echt een andere Bijbel, Het onderstreepte gedeelte gebeurde in de plaats waar Jezus opgegroeid was, toen wilde ze Hem van de steilte afwerpen, de keer dat vele niet meer met Hem wandelde was na de preek dat Jezus zei Mijn vlees waarlijk spijze enz... toen gingen de mensen bij Hem weg en dat is in Johannes 6, op de vraag van Jezus zouden jullie ook niet weg gaan, is het antwoord: Johannes 6: 68 Simon Petrus dan antwoordde Hem: Heere, tot Wien zullen wij heengaan? Gij hebt de woorden des eeuwigen levens.
69 En wij hebben geloofd en bekend, dat Gij zijt de Christus, de Zoon des levenden Gods.

Dat is zeker niet varen door de mist.
Dat staat in mijn Bijbel precies zo.Ook wat je even niet noemt in Joh vers 66 Van toen af gingen velen Zijner discipelen terug,en wandelden niet meer met Hem. vers 67 Jezus dan zeide tot de twaalve; Wilt gijlieden ook niet weggaan?Dus ik denk dat onze Bijbels niks verschillen.Het enige punt waar jij je niet in kan vinden is,dat de scherpe prediking van Jezus er toe leidde dat velen,bijna allen Hem in de loop der tijd de rug toekeerden.En wat je citeert van Petrus,stond los van de tekst: Mijn vlees is waarlijk spijs,en Mijn bloed is waarlijk drank. Want daar begrepen ze niks van,net zo min als van Zijn aangekondigde lijden! Daar voeren ze echt door de mist. Maar ik wil wel stichten,maar niet onnodig strijden.Neem dat even ter harte alsjeblieft.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

Orchidee schreef:Als je tijd, energie en zin hebt @Johannes van Dijk:
Kom zondag meeluisteren:
http://www.laankerk.nl
vind ik mooi van je aangeboden.De zin heb ik wel,maar om op zondag zo,n eind te rijden zie ik als onnodig.Bovendien gaat DV zondag Ds.Mondria bij ons voor.Dus je begrijpt wel dat ik bij ons geen dienst laat lopen.Misschien komt er wél een andere keer gelegenheid?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door samanthi »

Johannes van Dijk schreef:
samanthi schreef:
Johannes van Dijk schreef: Niet Samanthi? Hebben wij toch andere Bijbels.Bij mij staat dit duidelijk uit de mond van De Heere Jezus Zelf, in Lukas 4 vanaf vers 14.Het begin van Jezus prediking,staat boven dit gedeelte. Lees maar wat er staat vanaf vers 24-30 en dat gaat er echt scherp aan toe hoor,want ze wilden Hem van de steilte werpen.
Je hebt echt een andere Bijbel, Het onderstreepte gedeelte gebeurde in de plaats waar Jezus opgegroeid was, toen wilde ze Hem van de steilte afwerpen, de keer dat vele niet meer met Hem wandelde was na de preek dat Jezus zei Mijn vlees waarlijk spijze enz... toen gingen de mensen bij Hem weg en dat is in Johannes 6, op de vraag van Jezus zouden jullie ook niet weg gaan, is het antwoord: Johannes 6: 68 Simon Petrus dan antwoordde Hem: Heere, tot Wien zullen wij heengaan? Gij hebt de woorden des eeuwigen levens.
69 En wij hebben geloofd en bekend, dat Gij zijt de Christus, de Zoon des levenden Gods.

Dat is zeker niet varen door de mist.
Dat staat in mijn Bijbel precies zo.Ook wat je even niet noemt in Joh vers 66 Van toen af gingen velen Zijner discipelen terug,en wandelden niet meer met Hem. vers 67 Jezus dan zeide tot de twaalve; Wilt gijlieden ook niet weggaan?Dus ik denk dat onze Bijbels niks verschillen.Het enige punt waar jij je niet in kan vinden is,dat de scherpe prediking van Jezus er toe leidde dat velen,bijna allen Hem in de loop der tijd de rug toekeerden.En wat je citeert van Petrus,stond los van de tekst: Mijn vlees is waarlijk spijs,en Mijn bloed is waarlijk drank. Want daar begrepen ze niks van,net zo min als van Zijn aangekondigde lijden! Daar voeren ze echt door de mist. Maar ik wil wel stichten,maar niet onnodig strijden.Neem dat even ter harte alsjeblieft.
Nee je voegde deze beide gebeurtenissen samen en zei dat het zo in de Bijbel stond en dat is onjuist
De discipelen begrepen niet alles, maar ze kende en erkende de Heere Jezus als Messias, het stond niet los van die tekst, toen wandelde velen niet meer met Hem. Daarna de vraag aan de discipelen, dus het staat er echt niet los van.

Maar het feit is dat deze prediking was niet scherp, sterker nog. Het is de weg naar het voedsel, het hemelse manna.
Jij schreef dat mensen na een scherpe prediking wegliepen, maar ze liepen weg toen de Heere Jezus Zichzelf aanbood.
De keer dat ze Jezus van de Steilte af wilde gooien is wel een scherpe prediking, maar echt een andere geschiedenis.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Jantje schreef:
Johannes van Dijk schreef: Beste Samanthi,
Wie zegt jouw dat ik niet besef wat ik geschreven heb? ik denk eerde dat jij moeite hebt met mijn betoog goed te lezen.Weet jij dan niet dat je de Boze bent toegevallen? Dan word het toch de hoogste tijd?(ellendekennis)zonder God en Christus verder?ja,wat moet je dan?Wie zegt jouw,ook al zie ik dat niet,dat de Heere niet in mij werkt?Vanuit mezelf keek ik liever Formule-1 of ging zondags naar het strand.Mijn vrouw is bij me weg gelopen(7jr terug) omdat ik de Heere wilde volgen.Nu ga ik gemiddeld een 5-6x per week naar een eredienst.Maar met dit alles is het te kort.Snap dat toch? Ik hoor wekelijks zo niet dagelijks hoe Christus en Die gekruisigd, de enige Weg ter zaligheid is.Maar beste Samanthi je bent niet in de supermarkt hoor.Zo van hier ligt het brood,daar de melk,en de wijn enz.pak het maar,en laad je karretje maar vol??!!Zo werkt het niet! Ik zat jaren onder zo,n prediking van geloven,pakken en aannemen.Vreselijk!Dat is niet uit God.Dat maakt de Duivel je wijs! De Satan(met hoofdletter) is op zijn gevaarlijkst als hij zich voordoet als een engel des lichts! trap daar toch niet in.Zovelen Hem aangenomen hebben,die heeft Hij macht GEGEVEN kinderen Gods te worden! Dus aan dat aannemen gaat eerst een SCHENKING vooraf.Niet als bij een Post-orderbedrijf,vandaag voor 23 uur besteld,morgen in huis! Ik weet dat Jezus Christus de enige Weg is! Hoe lees jij toch mijn postings zeg?(en met jouw nog enkele anderen)daarom eindigde ik met een cynische opmerking dat sommigen menen dat ik bij Calvé werk.Duidelijk?
Beste Hans,
Als het Evangelie ons gepredikt wordt als de weg ter ontkoming waardoor de straf die wij verdiend hebben, Christus op Zich wil nemen en we geven géén gehoor aan deze oproep tot bekering onder het mom van: ik kan het niet, ik wil het niet, ik doe het niet, ik mag het niet, ik durf het niet, en onder het mom van: "Het gaat te makkelijk.", wat zoeken we dan nog in de kerk? Als we naar Gods huis gaan en we zeggen vervolgens: "Je hoeft me niet op Jezus te wijzen, want ik ga 6 keer per week naar een kerkdienst, wat doe je daar dan? Ga je voor het Woord of voor de spreker?
Beste Jantje,
Waar zou ik nu voor naar de kerk gaan? Gisteravond in O.Tonge bij Ds.de Wit over Ezech 47.Vanavond hoop ik hier naar Ds.van Belzen te luisteren,en morgen hoop ik in N.Tonge naar Ds.G.Pater te luisteren.Zaterdag is op Strijensas Ds.K.Veldman.Zondag hopen we 2x naar Ds.Mondria te luisteren.Waarom denk je?Wat zou toch de reden zijn?
Je noemt allemaal dingen(ik ben 63 jr) die ik al zoveel keren gehoord heb.Er zit niks nieuws bij,echt niet.Ik weet hoe het ligt.De man op de kansel valt geheel weg! Het gaat om Gods Woord,want daarin menen we toch de Woorden des eeuwigen levens te horen? zucht...
Heb je Jesaja 55 en de link ook gelezen???
Hans,
Zie bovenstaande post...
Ik zou graag een antwoord horen of je de link, http://www.ds-paauwe.nl/onderwerpen-0110.html, al gelezen hebt, en Jesaja 55? Wat vindt je hiervan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

Jantje schreef: Hans, Zie bovenstaande post...
Ik zou graag een antwoord horen of je de link, http://www.ds-paauwe.nl/onderwerpen-0110.html, al gelezen hebt, en Jesaja 55?
Ben net terug van een dienst met ds.van Belzen.Moet Pauwe en Jes 55 nog lezen
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

Jantje schreef: Hans,
Zie bovenstaande post...
Ik zou graag een antwoord horen of je de link, http://www.ds-paauwe.nl/onderwerpen-0110.html, al gelezen hebt, en Jesaja 55? Wat vindt je hiervan?
Ten eerste wenste ik wel dat alle forumleden deze link naar ds.Paauwe zouden lezen. Dat is echte zuivere taal,zonder meer.Jesaja 55 spreekt voor zich.De voorwaarde is om dorst te hebben.Wij die van nature een dorst hebben naar de wereld en haar begeerlijkheid,krijgen door Gods Geest een dorsten naar God,naar de levende God.
Zonder prijs, zonder geld,wijn en melk. In Jesaja 55 is elke tekstregel een prediking waard.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

samanthi schreef:Nee je voegde deze beide gebeurtenissen samen en zei dat het zo in de Bijbel stond en dat is onjuist
De discipelen begrepen niet alles, maar ze kende en erkende de Heere Jezus als Messias, het stond niet los van die tekst, toen wandelde velen niet meer met Hem. Daarna de vraag aan de discipelen, dus het staat er echt niet los van.

Maar het feit is dat deze prediking was niet scherp, sterker nog. Het is de weg naar het voedsel, het hemelse manna.
Jij schreef dat mensen na een scherpe prediking wegliepen, maar ze liepen weg toen de Heere Jezus Zichzelf aanbood.
De keer dat ze Jezus van de Steilte af wilde gooien is wel een scherpe prediking, maar echt een andere geschiedenis.
Dat maakt toch niks uit? ik hoef toch heel het Evangelie niet te citeren.Het kwam zomaar in me boven,zoals ik het schreef.Geen muggenzifterij alsjeblieft.De discipelen erkende Jezus wel als de Messias,maar ze begrepen van alles wat Hij zei bijna niets!Daar kan je nu aan gaan trekken zoveel je wilt,maar zo staat het geschreven.Ze begrepen net zo min dat Zijn vlees ,spijze is,als toen hij Zijn lijden aankondigde.Weet je waar zij het meest druk om waren?? Wie van hen SCHEEN de meeste te zijn.En dan nog wat ter correctie,niemand predikte zo scherp als Jezus Christus.Het Woord Gods is en blijft altijd een tweesnijdend scherp zwaard. Snap je m,n beste Samanthi?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door samanthi »

Johannes van Dijk schreef:
samanthi schreef:Nee je voegde deze beide gebeurtenissen samen en zei dat het zo in de Bijbel stond en dat is onjuist
De discipelen begrepen niet alles, maar ze kende en erkende de Heere Jezus als Messias, het stond niet los van die tekst, toen wandelde velen niet meer met Hem. Daarna de vraag aan de discipelen, dus het staat er echt niet los van.

Maar het feit is dat deze prediking was niet scherp, sterker nog. Het is de weg naar het voedsel, het hemelse manna.
Jij schreef dat mensen na een scherpe prediking wegliepen, maar ze liepen weg toen de Heere Jezus Zichzelf aanbood.
De keer dat ze Jezus van de Steilte af wilde gooien is wel een scherpe prediking, maar echt een andere geschiedenis.
Dat maakt toch niks uit? ik hoef toch heel het Evangelie niet te citeren.Het kwam zomaar in me boven,zoals ik het schreef.Geen muggenzifterij alsjeblieft.De discipelen erkende Jezus wel als de Messias,maar ze begrepen van alles wat Hij zei bijna niets!Daar kan je nu aan gaan trekken zoveel je wilt,maar zo staat het geschreven.Ze begrepen net zo min dat Zijn vlees ,spijze is,als toen hij Zijn lijden aankondigde.Weet je waar zij het meest druk om waren?? Wie van hen SCHEEN de meeste te zijn.En dan nog wat ter correctie,niemand predikte zo scherp als Jezus Christus.Het Woord Gods is en blijft altijd een tweesnijdend scherp zwaard. Snap je m,n beste Samanthi?
Even terug lezen Hans jij corrigeerde mij terwijl je het zelf verkeerd had en dan ben ik de muggenzifter? Schiet even op joh.

De Heere Jezus was scherp tegen de Farizeeën, maar niet tegen de Samaritaanse vrouw, daar ging Hij mee in gesprek en wees zo haar zonden aan, direct, maar liefelijk.

Ook de zondige vrouw werd niet weggestuurd, maar Simon werd wel terecht gezet.

De Bijbel is tweesnijdend wet en evangelie
Zonden en genade.

Als je goed leest zie je goed tegen wie Hij scherp was.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Orchidee »

Johannes van Dijk schreef:
Orchidee schreef:Als je tijd, energie en zin hebt @Johannes van Dijk:
Kom zondag meeluisteren:
http://www.laankerk.nl
vind ik mooi van je aangeboden.De zin heb ik wel,maar om op zondag zo,n eind te rijden zie ik als onnodig.Bovendien gaat DV zondag Ds.Mondria bij ons voor.Dus je begrijpt wel dat ik bij ons geen dienst laat lopen.Misschien komt er wél een andere keer gelegenheid?
Oké ik begrijp het.
Je kunt ook online luisteren en naluisteren Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door ejvl »

Johannes van Dijk schreef:
Jantje schreef: Hans,
Zie bovenstaande post...
Ik zou graag een antwoord horen of je de link, http://www.ds-paauwe.nl/onderwerpen-0110.html, al gelezen hebt, en Jesaja 55? Wat vindt je hiervan?
Ten eerste wenste ik wel dat alle forumleden deze link naar ds.Paauwe zouden lezen. Dat is echte zuivere taal,zonder meer.Jesaja 55 spreekt voor zich.De voorwaarde is om dorst te hebben.Wij die van nature een dorst hebben naar de wereld en haar begeerlijkheid,krijgen door Gods Geest een dorsten naar God,naar de levende God.
Zonder prijs, zonder geld,wijn en melk. In Jesaja 55 is elke tekstregel een prediking waard.
Nee, er is geen voorwaarde om dorst te hebben. Als dat een voorwaarde zou zijn, zou niemand zalig kunnen worden.
Als je geen dorst hebt? Naar Jezus toe. Als je geen berouw hebt? Als je geen verbroken hart hebt? Als je geen verlangen hebt? Naar Jezus toe.
Hij is een Zaligmaker die het alfabet van de genade bij de letter A begint. Hij vraagt niet van mensen dat ze zelf eerst tot de letter B, C of D komt, en dat Hij u dan pas wil ontmoeten. Nee, Hij begint bij het begin."
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Jeremiah »

ejvl schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Jantje schreef: Hans,
Zie bovenstaande post...
Ik zou graag een antwoord horen of je de link, http://www.ds-paauwe.nl/onderwerpen-0110.html, al gelezen hebt, en Jesaja 55? Wat vindt je hiervan?
Ten eerste wenste ik wel dat alle forumleden deze link naar ds.Paauwe zouden lezen. Dat is echte zuivere taal,zonder meer.Jesaja 55 spreekt voor zich.De voorwaarde is om dorst te hebben.Wij die van nature een dorst hebben naar de wereld en haar begeerlijkheid,krijgen door Gods Geest een dorsten naar God,naar de levende God.
Zonder prijs, zonder geld,wijn en melk. In Jesaja 55 is elke tekstregel een prediking waard.
Nee, er is geen voorwaarde om dorst te hebben. Als dat een voorwaarde zou zijn, zou niemand zalig kunnen worden.
Als je geen dorst hebt? Naar Jezus toe. Als je geen berouw hebt? Als je geen verbroken hart hebt? Als je geen verlangen hebt? Naar Jezus toe.
Hij is een Zaligmaker die het alfabet van de genade bij de letter A begint. Hij vraagt niet van mensen dat ze zelf eerst tot de letter B, C of D komt, en dat Hij u dan pas wil ontmoeten. Nee, Hij begint bij het begin."
Christus redt alleen door de middelen die Hij besloten heeft daartoe te gebruiken, namelijk door bekering en geloof.

“In het algemeen wordt door ieder voor waar aangenomen dat Christus macht heeft om ons te zaligen als Hij wil; ja, wie zal Zijn macht om ons zalig te maken betwisten, alhoewel wij in de zonde en het ongeloof blijven voortleven? En velen verwachten dat Hij het zal doen, omdat zij geloven dat Hij daartoe machtig is als Hij wil. Maar werkelijk Christus kan het niet, Hij heeft zodanige macht niet: Hij kan geen ongelovige, onboetvaardige zondaren zalig maken, want dit kan Hij niet doen zonder Zichzelf te verloochenen, tegen Zijn Woord te handelen en Zijn eigen heerlijkheid teniet te doen. Laat niemand zichzelf behagen met zulke ijdele inbeeldingen. Christus heeft de macht om zalig te maken al diegenen, en slechts die, die door Hem tot God gaan. Zolang gij in zonde en ongeloof blijft leven, kan Christus Zelf u niet zalig maken.”

John Owen
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door eilander »

Ik sluit me aan bij o.a. @ejvl als het om de uitleg van Jesaja 55 gaat. Hans, let ook op de samenhang: in vers 1 worden dorstigen genodigd, terwijl in vers 2 toch duidelijk staat dat ze met heel andere dingen bezig zijn dan dorsten naar God. Juist diegenen die dorsten naar de zonde worden genodigd, dat is het buitengewoon wonderlijke van de uitnodiging van de Heere.
Dat is ook de uitleg die Boston aan dit gedeelte geeft.
Plaats reactie