Voortbestaan TUA

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Luther »

JCRyle schreef:Bedankt! ik zal eens nalezen. Als dat zo is, dan nuanceer ik mijn mening natuurlijk. Maar dan blijft staan dat ze de openbaarheid wel meer hadden mogen zoeken. Niet alleen in het eigen blaadje, maar ook bijvoorbeeld in een persverklaring (dus niet alleen wat algemeenheden over de zorgen omtrent de CGK), ingezonden stukken in de krant enz. enz.
Dat is niet des CGK's, JCRyle! :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Herman »

JCRyle schreef:
Bedankt! ik zal eens nalezen. Als dat zo is, dan nuanceer ik mijn mening natuurlijk. Maar dan blijft staan dat ze de openbaarheid wel meer hadden mogen zoeken. Niet alleen in het eigen blaadje, maar ook bijvoorbeeld in een persverklaring (dus niet alleen wat algemeenheden over de zorgen omtrent de CGK), ingezonden stukken in de krant enz. enz.
Hoezo meer openbaarheid zoeken? Ze blijven wel netjes in bhp kringen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door helma »

Er heeft toch wel eens wat over van bhp kant in RD gestaan? Ik heb best wel wat bezwaren gelezen hier en daar.
Laatst gewijzigd door helma op 01 jun 2017, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door FlyingEagle »

Stel dat de CGK niet mee gaat doen, gaat de GTU dan helemaal niet door of alleen zonder de TUA?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door JCRyle »

Herman schreef:
JCRyle schreef:
Bedankt! ik zal eens nalezen. Als dat zo is, dan nuanceer ik mijn mening natuurlijk. Maar dan blijft staan dat ze de openbaarheid wel meer hadden mogen zoeken. Niet alleen in het eigen blaadje, maar ook bijvoorbeeld in een persverklaring (dus niet alleen wat algemeenheden over de zorgen omtrent de CGK), ingezonden stukken in de krant enz. enz.
Hoezo meer openbaarheid zoeken? Ze blijven wel netjes in bhp kringen.
Je kan een nette en broederlijke discussie voeren in de openbaarheid. Iets in de openbaarheid zeggen betekent niet dat je een ordinaire scheldpartij gaat voeren. :) Nee.. alles in het licht van Psalm 133.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door JCRyle »

helma schreef:Er heeft toch wel eens wat over van bhp kant in RD gestaan? Ik heb best wel wat bezwaren gelezen hier en daar.
Ja klopt van een ouderling (geen bestuurslid) en van de BHP een persverklaring waarin ze hun 'algemene' zorgen benoemden t.o.v. de koers van de CGK.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Luther »

FlyingEagle schreef:Stel dat de CGK niet mee gaat doen, gaat de GTU dan helemaal niet door of alleen zonder de TUA?
Dan gaat de GTU er wel komen, namelijk als fusie van de TUK en de NGP.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
JCRyle schreef:Bedankt! ik zal eens nalezen. Als dat zo is, dan nuanceer ik mijn mening natuurlijk. Maar dan blijft staan dat ze de openbaarheid wel meer hadden mogen zoeken. Niet alleen in het eigen blaadje, maar ook bijvoorbeeld in een persverklaring (dus niet alleen wat algemeenheden over de zorgen omtrent de CGK), ingezonden stukken in de krant enz. enz.
Dat is niet des CGK's, JCRyle! :)
Klopt, maar de CGK zal wel moeten, gezien Kuiper en Co. Dat vind ik trouwens een unfaire actie in het RD. De druk nog even opvoeren.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door FlyingEagle »

Ik mag toch hopen dat stemmers op de synode zich niet laten beïnvloeden door een interview in de krant
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door JCRyle »

FlyingEagle schreef:Ik mag toch hopen dat stemmers op de synode zich niet laten beïnvloeden door een interview in de krant
Nee natuurlijk niet. Maar Kuiper weet ook dat de GTU niet algemeen gedragen wordt binnen de CGK, hij weet ook dat de dag erna de synode van de CGK gaat vergaderen. Laat de synode dat dan ook in rust doen, dat hebben de CGK'ers ook gedaan bij de GKV en NGK.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Herman »

JCRyle schreef:
Klopt, maar de CGK zal wel moeten, gezien Kuiper en Co. Dat vind ik trouwens een unfaire actie in het RD. De druk nog even opvoeren.
Kijk, dit bedoel ik nou. Kuiper voert een 'broederlijke discussie' in het openbaar en mijnheer JCRyle interpreteert dat als een unfaire actie.

In de CGK snappen ze beter dat dergelijke wijze van communicatie hooguit zorgt voor extra hakken in het zand en beginnen ze er niet aan.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door JCRyle »

Herman schreef:
JCRyle schreef:
Klopt, maar de CGK zal wel moeten, gezien Kuiper en Co. Dat vind ik trouwens een unfaire actie in het RD. De druk nog even opvoeren.
Kijk, dit bedoel ik nou. Kuiper voert een 'broederlijke discussie' in het openbaar en mijnheer JCRyle interpreteert dat als een unfaire actie.

In de CGK snappen ze beter dat dergelijke wijze van communicatie hooguit zorgt voor extra hakken in het zand en beginnen ze er niet aan.
Nee, want het interview had makkelijk gehouden kunnen worden. Alleen moet je dat doen vlak voor (de avond voor) een synode? Dat is het heikele punt. Qua timing was het niet erg handig vind ik persoonlijk. En overigens je laaste zin is aantoonbaar onjuist: de CGK heeft ook aan dergelijke communicatie gedaan: een ouderling, een CGK-lid en de rector. Alleen was daar de timing zorgvuldiger.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door -DIA- »

Ik heb ooit de kanselboodschap van de CGK van 1953 gelezen. Weet iemand of de tekst nog ergens te lezen is?
Ik weet nog wel dat ik er hartelijk mee kon instemmen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:Ik heb ooit de kanselboodschap van de CGK van 1953 gelezen. Weet iemand of de tekst nog ergens te lezen is?
Ik weet nog wel dat ik er hartelijk mee kon instemmen.
Waarschijnlijk is hij in dit document wel te vinden: https://books.google.nl/books?id=86m1Ms ... 53&f=false
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17370
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:Ik heb ooit de kanselboodschap van de CGK van 1953 gelezen. Weet iemand of de tekst nog ergens te lezen is?
Ik weet nog wel dat ik er hartelijk mee kon instemmen.
Hier heb je de hele tekst waar ik van harte aan verbonden ben.

https://www.bewaarhetpand.nl/PDF/Veenen ... diking.pdf

Verder een toelichting van ds Veenendaal
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie