Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door Mara »

Moeders, kinderen zijn in hun jonge jaren de meeste tijd onder uw hoede.
U heeft het meest gelegenheid om hen te onderwijzen in het kennen van God, in het bidden tot Hem, in het liefhebben van
Christus en in het haten van de zonde.
De indrukken die zij van u ontvangen, blijven hen doorgaans bij in hun verdere leven.
Daarom, als uw eigen ziel en de zielen van uw kinderen u lief zijn, verwaarloos dan niet de mogelijkheid die God u geeft.
U was in barensnood bij hun eerste geboorte.
O, laat nu uw ziel in barensnood zijn voor hun tweede geboorte.
Van nature zijn het uw kinderen.
Uit genade kunnen zij Gods kinderen worden, instrumenten van Zijn lof en erfgenamen van genade.

John Willison
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Moeders, kinderen zijn in hun jonge jaren de meeste tijd onder uw hoede.
U heeft het meest gelegenheid om hen te onderwijzen in het kennen van God, in het bidden tot Hem, in het liefhebben van
Christus en in het haten van de zonde.
De indrukken die zij van u ontvangen, blijven hen doorgaans bij in hun verdere leven.
Daarom, als uw eigen ziel en de zielen van uw kinderen u lief zijn, verwaarloos dan niet de mogelijkheid die God u geeft.
U was in barensnood bij hun eerste geboorte.
O, laat nu uw ziel in barensnood zijn voor hun tweede geboorte.
Van nature zijn het uw kinderen.
Uit genade kunnen zij Gods kinderen worden, instrumenten van Zijn lof en erfgenamen van genade.

John Willison
deze had mooi hier: "Afwezige ouders? Lastige kinderen" gepast. :super
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3999
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door Terri »

Mara schreef:Moeders, kinderen zijn in hun jonge jaren de meeste tijd onder uw hoede.
U heeft het meest gelegenheid om hen te onderwijzen in het kennen van God, in het bidden tot Hem, in het liefhebben van
Christus en in het haten van de zonde.
De indrukken die zij van u ontvangen, blijven hen doorgaans bij in hun verdere leven.
Daarom, als uw eigen ziel en de zielen van uw kinderen u lief zijn, verwaarloos dan niet de mogelijkheid die God u geeft.
U was in barensnood bij hun eerste geboorte.
O, laat nu uw ziel in barensnood zijn voor hun tweede geboorte.
Van nature zijn het uw kinderen.
Uit genade kunnen zij Gods kinderen worden, instrumenten van Zijn lof en erfgenamen van genade.

John Willison
Uit m'n hart gegrepen!
Galaten 4:18
"Mijn kinderkens, die ik wederom arbeide te baren, totdat Christus een gestalte in u krijge."
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:Er wordt heel weinig echt inhoudelijks gezegd. Ook niet echt meteen te verwachten van een krant die in de vrijgemaakte traditie wortelt. Het enige wat er gezegd wordt is zo ongeveer "De intonatie kon wat minder monotoon." Wat was de Inhoud? Juist dát lijkt me vele malen belangrijker dan de goede of minder goede spreektalenten van de leraar.
DIA, is dat nu een hobby van je om te proberen alles in een kwaad dicht te stellen? Je doet voortdurend volstrekt het tegenovergestelde van wat de Heidelberger noemt 'des naasten goed gerucht bevorderen'. Ook in dit geval weer. Het is helemaal niet 'een krant die in de vrijgemaakte traditie wortelt' die iets zegt over kerkdienst maar ze citeren een Rooms Katholieke mevrouw die met kerst in een dienst heeft bij gewoond bij de Ger Gem. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die voor het eerst een kerkdienst bij woonde binnen de reformatorische gezindte en vervolgens uitvoerig op de inhoud in ging. Om de eenvoudige reden dat al het uiterlijke wat in zo'n dienst over je heen komt zo overweldigend is en de inhoud, ook qua taalgebruik, zo volstrekt nieuw, dat mensen dat helemaal niet in één keer kunnen bevatten. Daarnaast ken ik vele reformatorische kerkmensen die hun leven al in de kerk komen en nog steeds onbekeerd verder leven en de Heere blijven afwijzen. Laten we blij zijn met iedereen die de kerk bezoekt en daar het gesprek mee aangaan in plaats van er veroordelend over te spreken.
-DIA-
Berichten: 32785
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:Er wordt heel weinig echt inhoudelijks gezegd. Ook niet echt meteen te verwachten van een krant die in de vrijgemaakte traditie wortelt. Het enige wat er gezegd wordt is zo ongeveer "De intonatie kon wat minder monotoon." Wat was de Inhoud? Juist dát lijkt me vele malen belangrijker dan de goede of minder goede spreektalenten van de leraar.
DIA, is dat nu een hobby van je om te proberen alles in een kwaad dicht te stellen? Je doet voortdurend volstrekt het tegenovergestelde van wat de Heidelberger noemt 'des naasten goed gerucht bevorderen'. Ook in dit geval weer. Het is helemaal niet 'een krant die in de vrijgemaakte traditie wortelt' die iets zegt over kerkdienst maar ze citeren een Rooms Katholieke mevrouw die met kerst in een dienst heeft bij gewoond bij de Ger Gem. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die voor het eerst een kerkdienst bij woonde binnen de reformatorische gezindte en vervolgens uitvoerig op de inhoud in ging. Om de eenvoudige reden dat al het uiterlijke wat in zo'n dienst over je heen komt zo overweldigend is en de inhoud, ook qua taalgebruik, zo volstrekt nieuw, dat mensen dat helemaal niet in één keer kunnen bevatten. Daarnaast ken ik vele reformatorische kerkmensen die hun leven al in de kerk komen en nog steeds onbekeerd verder leven en de Heere blijven afwijzen. Laten we blij zijn met iedereen die de kerk bezoekt en daar het gesprek mee aangaan in plaats van er veroordelend over te spreken.
De krant wortelt zeker wel in de vrijgemaakte traditie, maar heeft dat juk van zich geworpen, en het resultaat is dat ze verder dan toen van de plaats zijn. Toen dhr. P. Jongeling hoofdredacteur was zou het bijna een SGP krant kunnen zijn geweest, als hij niet 'vrijgemaakt' was. De krant had toen zijn principes nog hoog. Ik heb die krant zelf in die tijd gelezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door Tiberius »

On-topic a.u.b. en niet op de persoon.
DDD
Berichten: 28861
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:Er wordt heel weinig echt inhoudelijks gezegd. Ook niet echt meteen te verwachten van een krant die in de vrijgemaakte traditie wortelt. Het enige wat er gezegd wordt is zo ongeveer "De intonatie kon wat minder monotoon." Wat was de Inhoud? Juist dát lijkt me vele malen belangrijker dan de goede of minder goede spreektalenten van de leraar.
DIA, is dat nu een hobby van je om te proberen alles in een kwaad dicht te stellen? Je doet voortdurend volstrekt het tegenovergestelde van wat de Heidelberger noemt 'des naasten goed gerucht bevorderen'. Ook in dit geval weer. Het is helemaal niet 'een krant die in de vrijgemaakte traditie wortelt' die iets zegt over kerkdienst maar ze citeren een Rooms Katholieke mevrouw die met kerst in een dienst heeft bij gewoond bij de Ger Gem. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die voor het eerst een kerkdienst bij woonde binnen de reformatorische gezindte en vervolgens uitvoerig op de inhoud in ging. Om de eenvoudige reden dat al het uiterlijke wat in zo'n dienst over je heen komt zo overweldigend is en de inhoud, ook qua taalgebruik, zo volstrekt nieuw, dat mensen dat helemaal niet in één keer kunnen bevatten. Daarnaast ken ik vele reformatorische kerkmensen die hun leven al in de kerk komen en nog steeds onbekeerd verder leven en de Heere blijven afwijzen. Laten we blij zijn met iedereen die de kerk bezoekt en daar het gesprek mee aangaan in plaats van er veroordelend over te spreken.
De krant wortelt zeker wel in de vrijgemaakte traditie, maar heeft dat juk van zich geworpen, en het resultaat is dat ze verder dan toen van de plaats zijn. Toen dhr. P. Jongeling hoofdredacteur was zou het bijna een SGP krant kunnen zijn geweest, als hij niet 'vrijgemaakt' was. De krant had toen zijn principes nog hoog. Ik heb die krant zelf in die tijd gelezen.
Maar dat is geen antwoord op de vraag.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9255
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door parsifal »

Ik heb pas Sandra McCracken's cd Psalms weer opgepakt via Spotify:
Hoewel niet een psalm, de volgende "hymn" was wel aansprekend:
I am the One, the earth is my handmade work
The skies I laid them wide, beauty unfurled
Horizon to horizon
Creation to creation, sings you home

Welcome home, gather round
all ye refugees, come in.

Oh refugee, I did not cast you out In death and broken ground,
Salvation springs
My body and my blood, the healing that you need
Come and receive

Welcome home, gather round all ye refugees, come in.

Watch and wait and see, what is yet to be
Watch and wait and see, for the morning

Go out in joy and join the great procession
The mountains and the heav'ns all will rejoice
horizon to horizon, creation to creation
horizon to horizon, creation to creation
With one voice

Welcome home, gather round all ye refugees, come in.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32785
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door -DIA- »

Om welbekende reden had ik iets te snel en te vroeg gereageerd. Mijn excuses!

Ik vind het overigens een typisch ND-artikel. Misschien dat ik wat kritisch ben, maar ik voel me niet thuis in de ND-kringen. Over het algemeen staat het ND in zijn kolommen positief tegen vernieuwingen in de Gereformeerde Gemeenten. Overeenkomstig hun vrijgemaakte origine zijn ze vaak meer negatief, dan neutraal over een Schriftuurlijk-bevindelijke prediking.
Vandaar dat ik het ook een typisch ND-bericht vond.

Als er meer vragen zijn, hoop ik die te beantwoorden, mits redelijk gesteld.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:Om welbekende reden had ik iets te snel en te vroeg gereageerd. Mijn excuses!

Ik vind het overigens een typisch ND-artikel. Misschien dat ik wat kritisch ben, maar ik voel me niet thuis in de ND-kringen. Over het algemeen staat het ND in zijn kolommen positief tegen vernieuwingen in de Gereformeerde Gemeenten. Overeenkomstig hun vrijgemaakte origine zijn ze vaak meer negatief, dan neutraal over een Schriftuurlijk-bevindelijke prediking.
Vandaar dat ik het ook een typisch ND-bericht vond.

Als er meer vragen zijn, hoop ik die te beantwoorden, mits redelijk gesteld.
Mooi DIA. Ondanks dat mijn bericht is verwijderd omdat tegenspraak niet geduld wordt, is de boodschap over gekomen. Bedankt en excuses aanvaard!
CvdW
Berichten: 2962
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door CvdW »

Tiberius = Ditbenik?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door Tiberius »

CvdW schreef:Tiberius = Ditbenik?
Nee hoor. Ik ben dit.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17446
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
CvdW schreef:Tiberius = Ditbenik?
Nee hoor. Ik ben dit.
on-opic a.u.b. en niet op de persoon

nu ben ik Tiberius
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door Moderamen »

-DIA- schreef: Ik vind het overigens een typisch ND-artikel. Misschien dat ik wat kritisch ben, maar ik voel me niet thuis in de ND-kringen. Over het algemeen staat het ND in zijn kolommen positief tegen vernieuwingen in de Gereformeerde Gemeenten. Overeenkomstig hun vrijgemaakte origine zijn ze vaak meer negatief, dan neutraal over een Schriftuurlijk-bevindelijke prediking.
Vandaar dat ik het ook een typisch ND-bericht vond.
Aha, dus evangelisatie is een vernieuwing?
DDD
Berichten: 28861
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [3]

Bericht door DDD »

Dat staat er toch ook helemaal niet?
Gesloten