Goede manieren

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Goede manieren

Bericht door Mara »

liz boer schreef: Wij bidden meestal hardop in een restaurant en lezen een stukje uit de bijbel, niet provocerend, er is niemand die er naar kijkt, ik zou niet weten waarom je dit zou laten.
Hoe vaak doe je dit? Aangezien je al vaak hebt aangegeven dat de portemonnee bij jullie niet zo dik is.
Zita schreef:In de All you can eat-zaken waar ik weleens geweest ben (gelukkig niet zoveel), is het geluidsniveau dusdanig dat het mij onmogelijk lijkt. Of je moet gaan brullen.
Ik denk dat je sowieso wel behoorlijk stevig in je schoenen moet staan om tijdens het lezen en bidden niet heel erg afgeleid te worden door het idee dat het wel een opvallende toestand is.
Zo is het. Ik kan me echt niet concentreren op een gebed als de muziek op 60 dB staat (of harder)
Orchidee schreef:Getuigt het van goede manieren om als christen in een restaurant (all you can eat) "gewoon" hardop voor te gaan in gebed en na de maaltijd een stukje uit de Bijbel te lezen?
Nee.
Wij hebben zelfs thuis weleens meegemaakt dat vader of moeder niet kon eindigen, omdat wij een niet te stuiten slappe lach hadden. Moeder inkluis.
Nadat ze ons een paar keer gemaand had en zelf ook in een proestlach uitbarstte, zei ze, kinderen, het is niet eerbiedig zo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: RE: Re: Goede manieren

Bericht door Roos2018 »

liz boer schreef: Ik ken die restaurants niet en als er harde muziek is ( pop of klasiek) ga ik er niet eten dan blijven de spruitjes van ellende in mijn keel steken :slurp :ouin
Wij komen sowieso niet in dat soort restaurants waar harde muziek gespeeld wordt. Geen herrie bij het eten.
Geef ons maar een idyllisch pannenkoekenhuis. ;)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Goede manieren

Bericht door liz boer »

Roos2018 schreef:
liz boer schreef: Ik ken die restaurants niet en als er harde muziek is ( pop of klasiek) ga ik er niet eten dan blijven de spruitjes van ellende in mijn keel steken :slurp :ouin
Wij komen sowieso niet in dat soort restaurants waar harde muziek gespeeld wordt. Geen herrie bij het eten.
Geef ons maar een idyllisch pannenkoekenhuis. ;)
Ja en dan met aardbeien ijs en slagroom mmmmm :langue
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Goede manieren

Bericht door eilander »

liz boer schreef:We zijn wel meerder keren nagekeken als we met alle kinderen gingen fietsen ofzo dan kregen we wel vragen of opmerkingen, toch niet echt negatief, de vraag die me het meest is blijven hangen is, zij ze allemaal van een man? :)
Dat is inderdaad iets dat ook wel in dit topic thuis hoort... Hardop tellen enzovoorts, zijn ook niet echt goede manieren. En dan heb ik het nog maar niet over allerlei andere onfatsoenlijke opmerkingen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Goede manieren

Bericht door eilander »

Mara schreef:
liz boer schreef: Wij bidden meestal hardop in een restaurant en lezen een stukje uit de bijbel, niet provocerend, er is niemand die er naar kijkt, ik zou niet weten waarom je dit zou laten.
Hoe vaak doe je dit? Aangezien je al vaak hebt aangegeven dat de portemonnee bij jullie niet zo dik is.
Moet dit nou?
Mannetje
Berichten: 7774
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: RE: Re: Goede manieren

Bericht door Mannetje »

eilander schreef:
Mara schreef:
liz boer schreef: Wij bidden meestal hardop in een restaurant en lezen een stukje uit de bijbel, niet provocerend, er is niemand die er naar kijkt, ik zou niet weten waarom je dit zou laten.
Hoe vaak doe je dit? Aangezien je al vaak hebt aangegeven dat de portemonnee bij jullie niet zo dik is.
Moet dit nou?
Past niet echt in een topic met deze titel nee...
-
Mannetje
Berichten: 7774
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Goede manieren

Bericht door Mannetje »

eilander schreef:
liz boer schreef:We zijn wel meerder keren nagekeken als we met alle kinderen gingen fietsen ofzo dan kregen we wel vragen of opmerkingen, toch niet echt negatief, de vraag die me het meest is blijven hangen is, zij ze allemaal van een man? :)
Dat is inderdaad iets dat ook wel in dit topic thuis hoort... Hardop tellen enzovoorts, zijn ook niet echt goede manieren. En dan heb ik het nog maar niet over allerlei andere onfatsoenlijke opmerkingen.
Zijn die allemaal van u?
Vijjjjf (met zo'n hoog gilletje) jongens?

Soms denk ik dat mensen echt pijn in de nek krijgen als ze ons voorbijrijden en dan nog eens kijken.

En dan hebben wij er 'maar' vijf...
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Goede manieren

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:
eilander schreef:Dat is inderdaad iets dat ook wel in dit topic thuis hoort... Hardop tellen enzovoorts, zijn ook niet echt goede manieren. En dan heb ik het nog maar niet over allerlei andere onfatsoenlijke opmerkingen.
Zijn die allemaal van u?
Vijjjjf (met zo'n hoog gilletje) jongens?

Soms denk ik dat mensen echt pijn in de nek krijgen als ze ons voorbijrijden en dan nog eens kijken.

En dan hebben wij er 'maar' vijf...
Als je er nog wat meer hebt, heb je nog meer bekijks. Je raakt er wel aan gewend, moet ik zeggen. Soms helpen we mensen maar: het zijn er X, of als er één of meerdere kinderen niet bij zijn zeggen de kinderen wel eens: 'er zijn er nog X thuis, hoor'.
Het voordeel bij ons is dat we twee auto's nodig hebben.
merel
Berichten: 9856
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Goede manieren

Bericht door merel »

Wij kregen bij onze jongste ( en 4e in 5 jaar) regelmatig de vraag of hij wel gepland dan wel gewenst was.

En bij de schoolarts kreeg ik vorig jaar de vraag of nr 3 en 4 wel dezelfde vader hebben. Ik ging nog uitleggen ook op wie zij lijken om aan te tonen dat zij echt dezelfde vader hebben. Dat had ik achteraf ook niet moeten doen.

@ eilander nu ben ik toch wel heel benieuwd hoeveel kinderen jullie hebben. Of is dat ook onbeleefd om te vragen
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Goede manieren

Bericht door eilander »

merel schreef:Wij kregen bij onze jongste ( en 4e in 5 jaar) regelmatig de vraag of hij wel gepland dan wel gewenst was.

En bij de schoolarts kreeg ik vorig jaar de vraag of nr 3 en 4 wel dezelfde vader hebben. Ik ging nog uitleggen ook op wie zij lijken om aan te tonen dat zij echt dezelfde vader hebben. Dat had ik achteraf ook niet moeten doen.
Die schoolarts (op het VO) kan bij ons ook nog wel wat leren als het over goede manieren gaat. Absurd zoals zij onze kinderen benaderde omdat ze uit een groot gezin kwamen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Goede manieren

Bericht door Desiree »

Zo is het altijd wat...
Laatst gewijzigd door Desiree op 03 sep 2018, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Goede manieren

Bericht door Brbndr »

eilander schreef:
merel schreef:Wij kregen bij onze jongste ( en 4e in 5 jaar) regelmatig de vraag of hij wel gepland dan wel gewenst was.

En bij de schoolarts kreeg ik vorig jaar de vraag of nr 3 en 4 wel dezelfde vader hebben. Ik ging nog uitleggen ook op wie zij lijken om aan te tonen dat zij echt dezelfde vader hebben. Dat had ik achteraf ook niet moeten doen.
Die schoolarts (op het VO) kan bij ons ook nog wel wat leren als het over goede manieren gaat. Absurd zoals zij onze kinderen benaderde omdat ze uit een groot gezin kwamen.
In de ziekenhuis toen onze jongste geboren was zei een zuster aan mij direct na de bevalling, 'nu heb je genoeg toegevoegd aan de wereldbevolking'. Ik liet het maar gaan ...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Goede manieren

Bericht door helma »

Bizar zoals mensen kunnen reageren als je een groot gezin hebt. (en van 'eigen mensen' doet het het meest zeer)
Ik herinner me nog goed de verbijstering van een douanebeambte in Engeland: are these all yours??? Uncredible!!
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Goede manieren

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:ik ben de moeder van klinkt zo kleuterachtig
Als ik dat zo lees komen er weer herinneringen boven. De supermarktmanager die in de eerste jaren dat ik er werkte de scepter zwaaide bij AH kon geen namen onthouden.... We hadden rond de 100 man/vrouw personeel, en hij sprak altijd over "de moeder van...xxx" als hij het over een bepaald persoon had... :)
Laatst gewijzigd door -DIA- op 03 sep 2018, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9204
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Goede manieren

Bericht door Ambtenaar »

Dat er verbazing is over grote gezinnen vind ik niet vreemd. Het is een grote fysieke en ook geestelijke belasting om veel kinderen te hebben.
Plaats reactie