Beleidswijziging Refoforum

Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Charles »

O ja, nog kleine aanvulling. Toen ik op de voorloper van dit forum begon was dat 2001. Gevoelsmatig de begintijd van internet. We hadden nog geen Youtube, Hyves, Facebook, Twitter, Geen-Stijl (die meekeek). Inmiddels is er veel veranderd. Is online-veiligheid en privacay een issue geworden. Ik ga nu dan ook anders om met internet dan in bijv. 2001. Dan mogen die zaken uit die beginjaren allemaal wel naar de prullenbak.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Tiberius »

Het is overigens nog maar een voorstel.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door DDD »

Ik ben er een groot voorstander van om alles te bewaren. Wie weet promoveert er ooit nog eens iemand op de waargenomen verschillen.

De redenering dat iemand er in 2001 anders over dacht en dat daarom die bijdragen wel mogen worden vernietigd, kan ik op geen enkele manier begrijpen. In die situatie is het juist van groot belang uiterst zorgvuldig te zijn in de archivering.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Curatorium »

DDD schreef:Ik ben er een groot voorstander van om alles te bewaren. Wie weet promoveert er ooit nog eens iemand op de waargenomen verschillen.
Precies. Echte grote onzin categorieën kunnen wel evt. verwijderd worden. De rest lekker archiveren voor de geregistreerde gebruikers.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door helma »

Tiberius schreef:Wat ik zelf wel een goed voorstel vindt:
- De berichten in de leutertopics na een korte periode verwijderen (bijv. na een half jaar)
- De berichten in de theologsche topics na een langere periode archiveren, zodat alleen geregistreerde gebruikers er bij kunnen (bijv. na vijf jaar)
- De berichten in de overige topics na die periode (van vijf jaar) verwijderen.

Zijn er overigens mensen die helemaal tegen archiefverwijdering zijn of er neutraal in staan? Of zijn dat gewoon alle mensen minus degenen die zich hier roeren?
Ik sta achter je voorstel.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Charles »

DDD schreef:Ik ben er een groot voorstander van om alles te bewaren. Wie weet promoveert er ooit nog eens iemand op de waargenomen verschillen.

De redenering dat iemand er in 2001 anders over dacht en dat daarom die bijdragen wel mogen worden vernietigd, kan ik op geen enkele manier begrijpen. In die situatie is het juist van groot belang uiterst zorgvuldig te zijn in de archivering.
Voor degene die gaat promoveren hoef je het niet zichtbaar te bewaren. Bewaar het lekker niet zichtbaar voor leden als je het zo nodig wilt bewaren.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Zita »

Ik kan mij wel vinden in het standpunt van DDD. Bovendien levert dat ook nog eens het minste werk op. Serverruimte is toch schier onbeperkt, dus wat mij betreft knikkeren we alles in het archief wat 5 jaar of ouder is.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Curatorium »

Eens.
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Charles »

Met de aanvulling dat alles wat ouder is dan 10 jaar in een niet zichtbaar archief komt. Anders kun je alles net zo goed laten staan.

Overigens vind ik het voorstel van Tiberius al heel goed. Daar zou ik wel mee kunnen leven.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Curatorium »

Neehoor, archief = archief. Waarom het ene wel verwijderen en het andere archiveren? Ook 10 jaar geleden waren er interessante discussies. Dus gewoon alles in archief dumpen, zichtbaar voor leden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Luther »

Curatorium schreef:Neehoor, archief = archief. Waarom het ene wel verwijderen en het andere archiveren? Ook 10 jaar geleden waren er interessante discussies. Dus gewoon alles in archief dumpen, zichtbaar voor leden.
Ben je mal. Zo'n zot spelletje als 'Welke van de twee kies je?" heeft toch werkelijk geen enkele waarde, zeker niet in historisch perspectief.

Of: "Wat eten we vandaag?" Het lijkt me een topic waarvan de bijdragen al verwijderd kunnen worden, nadat met enige redelijkheid aangenomen kan worden, dat de maaltijd in een andere vorm in de heimelijkheid is uitgeworpen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Curatorium schreef:Neehoor, archief = archief. Waarom het ene wel verwijderen en het andere archiveren? Ook 10 jaar geleden waren er interessante discussies. Dus gewoon alles in archief dumpen, zichtbaar voor leden.
Ben je mal. Zo'n zot spelletje als 'Welke van de twee kies je?" heeft toch werkelijk geen enkele waarde, zeker niet in historisch perspectief.

Of: "Wat eten we vandaag?" Het lijkt me een topic waarvan de bijdragen al verwijderd kunnen worden, nadat met enige redelijkheid aangenomen kan worden, dat de maaltijd in een andere vorm in de heimelijkheid is uitgeworpen.
En wat als iemand dan wil gaan promoveren op het onderwerp "Wat zijn de eetgewoonten van Refo's in de afgelopen 15 jaar?" Dan hebben ze hier juist een interessante bron.
Mijn standpunt is: geen enkele data, hoe onbenullig het ook lijkt, weggooien; opruimen is niet meer van deze tijd.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door DDD »

Zo is dat. Opruimen is niet meer van deze tijd. Dat doe je in je mail toch ook nauwelijks meer, als je althans de huidige cursussen volgt? Zoekmachineoptimalisatie, dat is wat de klok slaat.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Luther »

DDD schreef:Zo is dat. Opruimen is niet meer van deze tijd. Dat doe je in je mail toch ook nauwelijks meer, als je althans de huidige cursussen volgt? Zoekmachineoptimalisatie, dat is wat de klok slaat.
Nou, dan ben ik kennelijk niet van deze tijd. Ik gooi mail weg, als deze is afgehandeld.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Beleidswijziging Refoforum (uit: Upgrade Refoforum)

Bericht door Pimpelmees »

Wat mij betreft alles weggooien van meer dan 5 jaar geleden. Lekker makkelijk. En het aantal forummers is toch te klein om er een onderzoek uit te halen dat representatief is voor de gezindte. Dit forum is daarnaast veel linkser dan de gezindte. Totaal onbruikbare informatie dus al die topics.
Plaats reactie