Ambtskleding

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1242
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Ambtskleding

Bericht door Klavart »

Een heel mooi antwoord. Goed om over na te denken.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ambtskleding

Bericht door Herman »

Het gaat er inderdaad om dat er mensen zijn die wél consequenties trekken uit hun boete en berouw en daaropvolgende vergeving. De psalmen gaan ze daarin voor.

Daar is niets vreemds en onbegrijpelijks aan.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

Herman schreef:Het gaat er inderdaad om dat er mensen zijn die wél consequenties trekken uit hun boete en berouw en daaropvolgende vergeving. De psalmen gaan ze daarin voor.

Daar is niets vreemds en onbegrijpelijks aan.
De Psalmen gaan niet voor om in het zwart te lopen, integendeel zelf zie psalm 42/43, wel voor boete en berouw en evenzo de plek waar je met je berouw naar toe kan gaan.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ambtskleding

Bericht door Herman »

samanthi schreef:integendeel zelf zie psalm 42/43
Daar staat twee keer dat de dichter wel in het zwart loopt, (vanwege des vijands onderdrukking).
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: Ambtskleding

Bericht door MarcoBijl »

Mag ik dit er nog aan toe voegen?

De kleding zegt niks over je innerlijke ,maar je innerlijke zegt wel iets over je kleding
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3988
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ambtskleding

Bericht door Terri »

MarcoBijl schreef:Mag ik dit er nog aan toe voegen?

De kleding zegt niks over je innerlijke ,maar je innerlijke zegt wel iets over je kleding
Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Ambtskleding

Bericht door Orchidee »

Terri schreef:
MarcoBijl schreef:Mag ik dit er nog aan toe voegen?

De kleding zegt niks over je innerlijke ,maar je innerlijke zegt wel iets over je kleding

Helemaal mee eens!
Niet mee eens!

Er zijn genoeg mensen die sombere kleding dragen maar innerlijk heel vrolijk en optimistisch van aard zijn!
En het gedrag van sommige mensen, op welke manier dan ook, strookt totaal niet met de kleding die gedragen word!
Komt ook erg veel voor!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ambtskleding

Bericht door Dodo »

Het lastige is dat zwart niet voor iedereen dezelfde betekenis heeft. Het kan een rouwkleur zijn, bij een begrafenis is zwart de uitdrukking van rouw en verdriet. Het kan een stijlvolle kleur zijn, vaak is zwarte kleding stijlvol en tijdloos, en het kan ook donker, somber zijn, kijk maar een naar de kleding en accesoires van gothics.
Dus iemand die in het zwart gekleed gaat, kan daar van alles mee uitdrukken.

Volgens mij is het de bedoeling van ambtskleding om tijdloos en stijlvol gekleed te gaan. Het heeft geen link met een zondig gevoel of zo. Bovendien, als het goed is kennen ambtsdragers vergeving van zonden, dus als ze dat zouden uitdrukken in hun kleding zouden ze in het wit moeten gaan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtskleding

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:
MarcoBijl schreef:Mag ik dit er nog aan toe voegen?
De kleding zegt niks over je innerlijke ,maar je innerlijke zegt wel iets over je kleding
Niet mee eens!

Er zijn genoeg mensen die sombere kleding dragen maar innerlijk heel vrolijk en optimistisch van aard zijn!
En het gedrag van sommige mensen, op welke manier dan ook, strookt totaal niet met de kleding die gedragen word!
Komt ook erg veel voor!
Dat laatste is juist wat MarcoBijl ook zegt.
En het eerste: ik denk dat hier niet zozeer gedoeld wordt op karakter (onder Gods kinderen komen heel verschillende karakters voor, het karakter verandert niet na hun bekering).
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtskleding

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Bovendien, als het goed is kennen ambtsdragers vergeving van zonden, dus als ze dat zouden uitdrukken in hun kleding zouden ze in het wit moeten gaan.
Dat komt nog, hier op aarde nog niet.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3988
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ambtskleding

Bericht door Terri »

Orchidee schreef:
Terri schreef:
MarcoBijl schreef:Mag ik dit er nog aan toe voegen?

De kleding zegt niks over je innerlijke ,maar je innerlijke zegt wel iets over je kleding

Helemaal mee eens!
Niet mee eens!

Er zijn genoeg mensen die sombere kleding dragen maar innerlijk heel vrolijk en optimistisch van aard zijn!
Dus als iemand een bloemetjesjurk/broek/blouse/overhemd aanheeft is hij of zij optimistisch en kan zich innerlijk niet bedroefd of angstig bijv. voelen :8|
Het was een persoonlijke ontboezeming :)
Ik heb toch nog altijd het idee dat een kind van God zich tot op zekere hoogte sober kleed.
Ik bedoel niet somber!
En inderdaad kan je gewoon je bloemenjurkje uit de kast pakken en inwendig lopen te tobben.
En andersom ook, maar dat bedoelde ik niet.
Maar misschien begrijp ik de quote van @MarcoBijl niet helemaal :huhu
Zekerheid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 mei 2017, 15:51

Re: Ambtskleding

Bericht door Zekerheid »

Orchidee schreef:
Terri schreef:
MarcoBijl schreef:Mag ik dit er nog aan toe voegen?

De kleding zegt niks over je innerlijke ,maar je innerlijke zegt wel iets over je kleding

Helemaal mee eens!
Niet mee eens!

Er zijn genoeg mensen die sombere kleding dragen maar innerlijk heel vrolijk en optimistisch van aard zijn!
En het gedrag van sommige mensen, op welke manier dan ook, strookt totaal niet met de kleding die gedragen word!
Komt ook erg veel voor!
Klopt: want Marco zegt kleding zegt niks over je innerlijke. mijns inziens wordt hier een schijnbare tegenstrijdigheid gesteld die niet bestaat.
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: Ambtskleding

Bericht door MarcoBijl »

orchidee ; komt dat ook voort uit verplichting van het bedrijf waar mensen werken. Of hun cutuur waar ze wonen.

( of hun vrouw waar ze mee getrouwd zijn hahahaha)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ambtskleding

Bericht door Dodo »

eilander schreef:
Dodo schreef:Bovendien, als het goed is kennen ambtsdragers vergeving van zonden, dus als ze dat zouden uitdrukken in hun kleding zouden ze in het wit moeten gaan.
Dat komt nog, hier op aarde nog niet.
Als je om je zonden in het zwart zou moeten gaan, zou je om de vergeving in het wit en jubelend over de straten moeten gaan.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

Herman schreef:
samanthi schreef:integendeel zelf zie psalm 42/43
Daar staat twee keer dat de dichter wel in het zwart loopt, (vanwege des vijands onderdrukking).
Nee er staat wat buigt ge u neder en waarom loop ik 8n het zwart?als vraag aan zichzelf en als antwoord:Hoop op God.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie