Internet grootste bedreiging ?

Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: internet grootste bedreiging ?

Bericht door BJD »

Wilhelm schreef:
BJD schreef: Ik had vorige week huisbezoek van twee broeders, ook van de gg, en die wilde tot slot stuk uit de Bijbel lezen. Of ik er een had staan. "ja, beneden de hsv en boven de sv" De broeder las jes 55 voor uit de HSV en gaf toelichting en zei.. "hoor hoe mooi het hier staat" . #verschil
Een oude of een jonge broeder? ;)
Oud wil ik niet zeggen.. Maar hij zal zeker de 60 gepasseerd zijn.. Overigens ook voorzitter van de kerkenraad. #eenwijsman
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

BJD schreef:
Wilhelm schreef:
BJD schreef: Ik had vorige week huisbezoek van twee broeders, ook van de gg, en die wilde tot slot stuk uit de Bijbel lezen. Of ik er een had staan. "ja, beneden de hsv en boven de sv" De broeder las jes 55 voor uit de HSV en gaf toelichting en zei.. "hoor hoe mooi het hier staat" . #verschil
Een oude of een jonge broeder? ;)
Oud wil ik niet zeggen.. Maar hij zal zeker de 60 gepasseerd zijn.. Overigens ook voorzitter van de kerkenraad. #eenwijsman
Dit heeft niet zo heel veel meer met internet te maken ....
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

De discussie is helaas gestopt. Ik zou best nog wel meer reacties willen lezen. Wie ziet internet ten diepste als een bedreiging?
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Panny »

Ik zie internet zeker als een grote bedreiging.

De tijd vliegt als je achter de pc een beetje zit te surfen. Dan gebeurd het wel eens dat het later wordt dan je had gewild.
En als je dan (te) laat stille tijd neemt zit je hoofd te vol en ben je te moe om goed te kunnen concentreren en 'stil' te worden voor God.

Om het nog maar niet te hebben waar je allemaal mee geconfronteerd word op sites als ad.nl, telegraaf.nl...
'Wereldse' zaken hebben ongemerkt veel invloed en je raakt eraan gewend.

Internet zonder filter zou ik zelf ook nooit nemen. En zelfs met een filter als kliksafe kun je nog genoeg verkeerde dingen vinden als je weet hoe je moet zoeken.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Posthoorn »

Ik niet. Daarbij heeft internet zóveel voordelen, dat ik het niet meer zou willen missen. :)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Jongere »

dennis schreef:De discussie is helaas gestopt. Ik zou best nog wel meer reacties willen lezen. Wie ziet internet ten diepste als een bedreiging?
Jij, denk ik, aangezien de laatste drie topics die je bent begonnen over ditzelfde onderwerp gaan...
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 93&start=0
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 02&start=0
Kun je ook aangeven waarom dit je zo hoog zit?

Persoonlijk zie ik zeker de schaduwkanten van internet. Maar ik houd er niet zo van om internet als zondebok aan te wijzen.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Jo-Ann »

dennis schreef:De discussie is helaas gestopt. Ik zou best nog wel meer reacties willen lezen. Wie ziet internet ten diepste als een bedreiging?
Er is een 'vereniging zonder internet'. Die wil er vast met jou over in gesprek gaan en die bedreiging met je bespreken.
Deze vereniging wil internet uit de huizen weren. Je kunt ze echter alleen bellen, want ze hebben geen e-mail en geen internet (stond in een advertentie).
Het bijzondere vind ik dat ze wel een facebook-pagina hebben: https://www.facebook.com/verenigingzonderinternet
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Tiberius »

Jo-Ann schreef:Het bijzondere vind ik dat ze wel een facebook-pagina hebben: https://www.facebook.com/verenigingzonderinternet
Ik denk dat het een fake-pagina is.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

Jo-Ann schreef:
dennis schreef:De discussie is helaas gestopt. Ik zou best nog wel meer reacties willen lezen. Wie ziet internet ten diepste als een bedreiging?
Er is een 'vereniging zonder internet'. Die wil er vast met jou over in gesprek gaan en die bedreiging met je bespreken.
Deze vereniging wil internet uit de huizen weren. Je kunt ze echter alleen bellen, want ze hebben geen e-mail en geen internet (stond in een advertentie).
Het bijzondere vind ik dat ze wel een facebook-pagina hebben: https://www.facebook.com/verenigingzonderinternet
Vorige week heb ik iemand gesproken die lid van deze vereniging bleek te zijn!! Ik vind dit heel knap. Kan zelf dus ook niet meer zonder internet, maar wil me wel bewust zijn van de risico's
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door ejvl »

Het doet mij een beetje Amish overkomen.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

ejvl schreef:Het doet mij een beetje Amish overkomen.
Tja. Misschien zouden we in sommige opzichten wel wat meer op de Amish moeten lijken...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door refo »

Krijgen we te maken met paardenp**pprobleem. Met een lange oe.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

refo schreef:Krijgen we te maken met paardenp**pprobleem. Met een lange oe.
Ha ha .. Leuk!
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door Mannetje »

Als mensen hier op het forum internet werkelijk als de grootste bedreiging zien, dan snap ik niet wat zij op het forum doen...

Internet heeft zeker zeer gevaarlijke kanten in zich. Het heeft echter ook zijn zegeningen.
Zelf zie ik een grote parallel met de boekdrukkunst. Dat heeft grote voordelen gebracht en grote bedreigingen.

Het kan sowieso geen kwaad om je (en ik mijn) internetgedrag onder de loep te leggen. Niet één keer, maar regelmatig.
-
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Internet grootste bedreiging ?

Bericht door dennis »

Mannetje schreef:Als mensen hier op het forum internet werkelijk als de grootste bedreiging zien, dan snap ik niet wat zij op het forum doen...

Internet heeft zeker zeer gevaarlijke kanten in zich. Het heeft echter ook zijn zegeningen.
Zelf zie ik een grote parallel met de boekdrukkunst. Dat heeft grote voordelen gebracht en grote bedreigingen.

Het kan sowieso geen kwaad om je (en ik mijn) internetgedrag onder de loep te leggen. Niet één keer, maar regelmatig.
Zelf weet ik niet of het 'de grootste bedreiging is.' Dat zijn heel grote woorden. Maar dat het veel mensen opslokt lijkt me buiten kijf. En dat is m.i. best gevaarlijk.
Plaats reactie