Vergadering der gelovigen

Plaats reactie
Chrisje72

Vergadering der gelovigen

Bericht door Chrisje72 »

Wat zijn de overeenkomsten en verschillen tussen de vergadering van gelovigen en onze (doelgroep) kerken?
sirdanilot

Re: Vergadering der gelovigen

Bericht door sirdanilot »

Volgens mij maken zij er nog wel eens een punt van dat het Vergadering van Gelovigen is, en niet Vergadering der Gelovigen.

Wat is het verschil? Die tweede naam zou utdrukken dat zij de enige gelovigen zijn, en dat leren zij niet.

Verder: ik weet er weinig van, ik ken wel mensen die erbij zitten/hebben gezeten. Volgens mij bedienen zij de Geloofsdoop. De """strengheid""" (om het zo maar even uit te drukken) variëert heel erg per Vergadering, maar vrijzinnig is het volgens mij nooit. Zo mogen in sommige gemeentes nu ook de zusters iets zeggen in de dienst, ipv enkel de broeders.

De Vergadering wordt vaak tot de Evangelische beweging gerekend, maar het is wel de meer orthodoxe tak binnen die beweging. Ja, ze hebben de Geloofsdoop, zij wijzen de Vervangingstheologie af, etc., maar om ze nu Evangelisch te noemen gaat wellicht wat ver.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Chrisje72 schreef:Wat zijn de overeenkomsten en verschillen tussen de vergadering van gelovigen en onze (doelgroep) kerken?
Misschien heb je hier wat aan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergadering_van_gelovigen
Zoals dat bij gewone kerkverbanden ook het geval is heb je een modernere vleugel (zoals prof. Ouweneel) en een behoudender vleugel.
Desiree

Bericht door Desiree »

We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Plaats reactie