Pagina 70 van 243

Re: Vraagje

Geplaatst: 05 sep 2017, 09:45
door eilander
Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Precies, en méér moeten we er niet van maken dunkt mij.
Laat zo'n predikant zich dan helder uit drukken, in plaats van een metafoor te gebruiken die voor velerlei uitleg vatbaar is.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ach...

Re: Vraagje

Geplaatst: 05 sep 2017, 09:55
door DDD
Hoe helderder je je uitdrukt, hoe duidelijker het voor niet ingewijden wordt dat wat je zegt helemaal niet zo gesteld kan worden. De meeste mensen die niet zo van dit soort bevindelijke taalspellen houden, valt zo helemaal niet op dat zij het niet eens zijn met wat er staat.

Dit soort taal is dus misschien ook een vorm van zelfbescherming, al dan niet onbewust. Ik lees in de Bijbel in ieder geval niet over mensen uit het tweestammenrijk die maar verhuisden naar het tienstammenrijk.

Re: Vraagje

Geplaatst: 05 sep 2017, 10:05
door Nasrani
eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Precies, en méér moeten we er niet van maken dunkt mij.
Laat zo'n predikant zich dan helder uit drukken, in plaats van een metafoor te gebruiken die voor velerlei uitleg vatbaar is.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ach...
Zeker weten.
Het is wel de predikant eigen om zich op deze manier uit te drukken...

Re: Vraagje

Geplaatst: 19 sep 2017, 18:04
door Mara
Voor de tweede keer liet de CV ketel controleur me zitten. :banghead
De eerste keer begreep de juffrouw van de klachtenservice het ook niet, "nee, ik zie u wel genoteerd staan", maar er is niemand geweest he?
De tweede afspraak, vandaag, kon niet bevestigd worden per mail.
Hier stoppen we uiteraard mee, aangezien ze het energiecontract ook al op een misleidende manier door onze strot geduwd hadden.
Hebben jullie een CV ketel-onderhoudscontract afgesloten?
Zo ja, bij wie?
Ook naar een negatieve ervaring ben ik wel benieuwd.
Ik zeg: E.neco: niet doen. Ze hadden eerst een extern bedrijf, wat zwaar teleurstelde, nu komen ze met eigen mensen, beweerden ze, maar die komen dus niet opdagen.

Re: Vraagje

Geplaatst: 19 sep 2017, 18:28
door emigrant
zit hier ook bij Eneco. Contract met service elke twee jaar controle.

ze zeggen dat ze zelf contact opnemen over de servicebeurt dat je niks hoeft te doen.

dit jaar ben ik ze voor geweest en heb zelf half augustus gebeld. Veel gedoe en dommigheid bij de klantenservice, maar na twee dagen had ik een monteur. Deze winter kunnen we er weer tegen daarna zie ik wel weer.

Re: Vraagje

Geplaatst: 19 sep 2017, 18:52
door Dodo
Al heel lang Eneco, en bijna nooit problemen. Maar het onderhoud van de ketel laten we door een lokaal bedrijf doen.

Re: Invloed Calvijn en Luther

Geplaatst: 19 sep 2017, 19:08
door Orchidee

Re: Vraagje

Geplaatst: 19 sep 2017, 20:47
door refo
Mara schreef:Voor de tweede keer liet de CV ketel controleur me zitten. :banghead
De eerste keer begreep de juffrouw van de klachtenservice het ook niet, "nee, ik zie u wel genoteerd staan", maar er is niemand geweest he?
De tweede afspraak, vandaag, kon niet bevestigd worden per mail.
Hier stoppen we uiteraard mee, aangezien ze het energiecontract ook al op een misleidende manier door onze strot geduwd hadden.
Hebben jullie een CV ketel-onderhoudscontract afgesloten?
Zo ja, bij wie?
Ook naar een negatieve ervaring ben ik wel benieuwd.
Ik zeg: E.neco: niet doen. Ze hadden eerst een extern bedrijf, wat zwaar teleurstelde, nu komen ze met eigen mensen, beweerden ze, maar die komen dus niet opdagen.
Gaat er bij jou wel eens iets goed eigenlijk?

Re: Vraagje

Geplaatst: 19 sep 2017, 21:00
door Ambtenaar
Mara schreef:Voor de tweede keer liet de CV ketel controleur me zitten. :banghead
De eerste keer begreep de juffrouw van de klachtenservice het ook niet, "nee, ik zie u wel genoteerd staan", maar er is niemand geweest he?
De tweede afspraak, vandaag, kon niet bevestigd worden per mail.
Hier stoppen we uiteraard mee, aangezien ze het energiecontract ook al op een misleidende manier door onze strot geduwd hadden.
Hebben jullie een CV ketel-onderhoudscontract afgesloten?
Zo ja, bij wie?
Ook naar een negatieve ervaring ben ik wel benieuwd.
Ik zeg: E.neco: niet doen. Ze hadden eerst een extern bedrijf, wat zwaar teleurstelde, nu komen ze met eigen mensen, beweerden ze, maar die komen dus niet opdagen.
Wij hebben goede ervaring met vdvloed.nl. Wel wat duurder, maar daarom ook betere service en kunde.

Re: Vraagje

Geplaatst: 19 sep 2017, 21:16
door Desiree
Ik zit al jaren bij Van Trigt uit Sliedrecht. Ze kwamen al in mijn oude huis en ik heb ze meegenomen hierheen.. In beide huizen nieuwe kachel en abonnement nu rond 70 euro met elk jaar controle.

Re: Vraagje

Geplaatst: 20 sep 2017, 12:04
door Mara
Bedankt @Ambtenaar en @Desiree. Hier kan ik misschien wel iets mee.
Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Aardige mevrouw die het helemaal niet snapte waarom het tweemaal fout is gegaan.
Alles stond genoteerd, dat de eerste afspraak in augustus was, monteur niet was geweest, mevrouw had gebeld, nwe afspraak gemaakt en dat er contact zou moeten worden opgenomen als de afspraak niet door kon gaan enz.
Nwe afspraak gemaakt, maar je komt achteraan in de planning, dat betekent medio november.
Hopelijk blijft de ketel goed functioneren tot die tijd.

Re: Vraagje

Geplaatst: 20 sep 2017, 13:17
door Desiree
Desiree schreef:Ik zit al jaren bij Van Trigt uit Sliedrecht. Ze kwamen al in mijn oude huis en ik heb ze meegenomen hierheen.. In beide huizen nieuwe kachel en abonnement nu rond 70 euro met elk jaar controle.
Bedrijf zit in Zwijndrecht.. sorry. Ik ben er nooit geweest, ze komen altijd bij mij.. :haha

Tja, ik heb weleens koud gedoucht, gewoon hard zingen dat verandert je gedachten.. en met keteltje water opgewarmd.. laagjes aan... (was niet thuis) maar in deze drukke tijden is een goed werkend CV wel praktischer.. succes Mara!

Re: Vraagje

Geplaatst: 21 sep 2017, 08:01
door merel
Heb jij geen stadsverwarming mara?

Dat is voor ons de enige reden dat wij bij E.neco blijven. Wij zijn daaraan verbonden en kunnen qua verwarming niet overstappen. Het percentage energieverbruik naast de verwarming loont de moeite niet om over te stappemn.

Re: Vraagje

Geplaatst: 21 sep 2017, 09:23
door Mara
merel schreef:Heb jij geen stadsverwarming mara?

Dat is voor ons de enige reden dat wij bij E.neco blijven. Wij zijn daaraan verbonden en kunnen qua verwarming niet overstappen. Het percentage energieverbruik naast de verwarming loont de moeite niet om over te stappemn.
Nee gelukkig niet.
Wij hebben vanaf het begin bij E.neco gezeten, maar zij hebben een fout gemaakt door ons aan een 3 jarig contract te verbinden, terwijl wij een 1 jarig contract wilden. Alles staat zwart op wit, maar desondanks bleven ze star en onverbiddelijk. Toen een andere leverancier ons een prima aanbod deed, zijn wij overgestapt. We kregen 120 euro bonus en ons maandbedrag ging 40 euro omlaag.
We moesten wel 2 x 100 euro boete betalen, wegens contractbreuk.(aan E.)
Het CV ketelcontract lieten we nog even doorlopen, want daar waren we op zich wel tevreden over, dat is apart nl.
Maar nu dus inmiddels ook niet meer. Een klant tweemaal laten zitten is niet bepaald klantvriendelijk.
Intussen heeft E. ons al tweemaal gebeld om te vragen of we weer terug wilden keren.
Ik zei, als jullie die 200 euro boete terugstorten. :huhu

Re: Vraagje

Geplaatst: 02 jan 2019, 21:42
door Mannetje
Weet iemand of er in 2019 subsidieregelingen zijn (of komen) voor het isoleren van huizen? (Dak-, spouwmuur en/of bodemisolatie.)