Digibron ontsluit ruim 200 bekeringsgeschiedenissen
Digibron ontsluit ruim 200 bekeringsgeschiedenissen
Nu 200 bekeringsgeschiedenissen online op digibron.nl!
Met brochures van o.a. Willem Slootmaker, vrouw G. van Schuppen, Aaltje Zuiddam, Jan Geense en nog veel meer!
Ga voor de brochures naar: http://bit.ly/1cGt3M7 en/of lees het bericht hierover op: http://bit.ly/1ci1ZrJ
Met brochures van o.a. Willem Slootmaker, vrouw G. van Schuppen, Aaltje Zuiddam, Jan Geense en nog veel meer!
Ga voor de brochures naar: http://bit.ly/1cGt3M7 en/of lees het bericht hierover op: http://bit.ly/1ci1ZrJ
Re: Digibron ontsluit ruim 200 bekeringsgeschiedenissen
Meteen even gelezen hoe het met Jane Welle-Witteman verder ging.
Stond een tijdje in onze kerkbode. Op een gegeven moment stopte het midden in het verhaal.
Kreeg ze dat huis nu kado of niet?
Stond een tijdje in onze kerkbode. Op een gegeven moment stopte het midden in het verhaal.
Kreeg ze dat huis nu kado of niet?
Misschien beviel het vervolg toch niet zo... Dat heb je zo bij bekeringsgeschiedenissen.
Bekeringsgeschiedenissen wordt niet aangeraden te lezen, of juist veel.
Lees je er slechts enkele dan kun je soms verkeerde beelden krijgen.
Er kunnen zeker leerzame en stichtelijke bij zijn.
Maar men gaat snel vergelijkingen trekken of daaruit conclusies trekken.
Zelf lees ik ze niet zo veel.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Ireneüs van Lyon
Ik deel je conclusie. Uiteindelijk komt het er voor onszelf persoonlijk op aan.-DIA- schreef:Bekeringsgeschiedenissen wordt niet aangeraden te lezen, of juist veel.
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
De mooiste bekeringsgeschiedenissen lees je in de Schrift van b.v Levi,Lydia,de Stokbewaarder,Saulus enz enz. Daar bedriegen wij ons zeker niet mee.Ireneüs van Lyon schreef:Ik deel je conclusie. Uiteindelijk komt het er voor onszelf persoonlijk op aan.-DIA- schreef:Bekeringsgeschiedenissen wordt niet aangeraden te lezen, of juist veel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Maar die zijn te kort om uit te geven....huisman schreef:De mooiste bekeringsgeschiedenissen lees je in de Schrift van b.v Levi,Lydia,de Stokbewaarder,Saulus enz enz. Daar bedriegen wij ons zeker niet mee.Ireneüs van Lyon schreef:Ik deel je conclusie. Uiteindelijk komt het er voor onszelf persoonlijk op aan.-DIA- schreef:Bekeringsgeschiedenissen wordt niet aangeraden te lezen, of juist veel.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ze zijn al uitgegeven. Allemaal in hetzelfde Boek.Luther schreef:Maar die zijn te kort om uit te geven....huisman schreef:De mooiste bekeringsgeschiedenissen lees je in de Schrift van b.v Levi,Lydia,de Stokbewaarder,Saulus enz enz. Daar bedriegen wij ons zeker niet mee.Ireneüs van Lyon schreef:Ik deel je conclusie. Uiteindelijk komt het er voor onszelf persoonlijk op aan.-DIA- schreef:Bekeringsgeschiedenissen wordt niet aangeraden te lezen, of juist veel.
Waarmee je als vanzelf op de vraag komt: weet iemand een bekeringsgeschiedenis (niet uit de Bijbel) die net zo snel ging als:
- Paulus: binnen een week van felle christenvervolger tot Christusprediker?
- stokbewaarder: de ene dag een ruwe en ongelovige cipier, de volgende dag met zijn hele gezin gedoopt?
(en zo nog meer voorbeelden)
- stokbewaarder: de ene dag een ruwe en ongelovige cipier, de volgende dag met zijn hele gezin gedoopt?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Johannes de Doper, al van zijn moeders buik...eilander schreef:Waarmee je als vanzelf op de vraag komt: weet iemand een bekeringsgeschiedenis (niet uit de Bijbel) die net zo snel ging als:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Over het algemeen gaat het niet zo snel. De mens staat het tegen. De bekering, de levendmaking op zicheilander schreef:Waarmee je als vanzelf op de vraag komt: weet iemand een bekeringsgeschiedenis (niet uit de Bijbel) die net zo snel ging als:
is onwederstandelijk, als in een punt des tijds, al is niet ieder dit punt bekend. Maar het sterven aan de oude
mens kan zeer pijnlijk zijn: Met Christus gekruisigd worden.
Ds. Lamain zei eens: Niet zomaar in één keer het onthoofd, maar een pijnlijk sterven, een kruisigen van het
vlees. Een met Christus gekruisigd worden.
Nu moet je toch oppassen met wat je zegt. Ik haal een aantal Bijbelse bekeringen aan, en daarop is jouw reactie: "Over het algemeen gaat het niet zo snel". Natuurlijk, ik begrijp heel goed wat je zegt. Want ik lees ook in bekeringsgeschiedenissen niet over deze snelle veranderingen. Wel over krachtdadige bekeringen, maar toch niet dat alles zo snel geleerd wordt.-DIA- schreef:Over het algemeen gaat het niet zo snel. De mens staat het tegen. De bekering, de levendmaking op zicheilander schreef:Waarmee je als vanzelf op de vraag komt: weet iemand een bekeringsgeschiedenis (niet uit de Bijbel) die net zo snel ging als:
is onwederstandelijk, als in een punt des tijds, al is niet ieder dit punt bekend. Maar het sterven aan de oude
Ds. Lamain zei eens: Niet zomaar in één keer het onthoofd, maar een pijnlijk sterven, een kruisigen van het
En toch: misschien denken we dan toch niet zo Bijbels als we wel menen.
Ik ken in de praktijk weinig voorbeelden, maar daarmee zeg ik niet dat de Heere het niet meer op die manier kán.eilander schreef:Nu moet je toch oppassen met wat je zegt. Ik haal een aantal Bijbelse bekeringen aan, en daarop is jouw reactie: "Over het algemeen gaat het niet zo snel". Natuurlijk, ik begrijp heel goed wat je zegt. Want ik lees ook in bekeringsgeschiedenissen niet over deze snelle veranderingen. Wel over krachtdadige bekeringen, maar toch niet dat alles zo snel geleerd wordt.-DIA- schreef:Over het algemeen gaat het niet zo snel. De mens staat het tegen. De bekering, de levendmaking op zicheilander schreef:Waarmee je als vanzelf op de vraag komt: weet iemand een bekeringsgeschiedenis (niet uit de Bijbel) die net zo snel ging als:
Hij doet dat naar Zijn vrijmachtig welbehagen, en het komt in deze tijd, zo het lijkt niet veel meer voor.
Als de praktijk van bekeringsgeschiedenissen anders is dan de bekeringen in Gods Woord dan zet ik vraagtekens bij deze bekeringsgeschiedenissen.-DIA- schreef:Ik ken in de praktijk weinig voorbeelden, maar daarmee zeg ik niet dat de Heere het niet meer op die manier kán.eilander schreef:Nu moet je toch oppassen met wat je zegt. Ik haal een aantal Bijbelse bekeringen aan, en daarop is jouw reactie: "Over het algemeen gaat het niet zo snel". Natuurlijk, ik begrijp heel goed wat je zegt. Want ik lees ook in bekeringsgeschiedenissen niet over deze snelle veranderingen. Wel over krachtdadige bekeringen, maar toch niet dat alles zo snel geleerd wordt.-DIA- schreef:Over het algemeen gaat het niet zo snel. De mens staat het tegen. De bekering, de levendmaking op zicheilander schreef:Waarmee je als vanzelf op de vraag komt: weet iemand een bekeringsgeschiedenis (niet uit de Bijbel) die net zo snel ging als:
Hij doet dat naar Zijn vrijmachtig welbehagen, en het komt in deze tijd, zo het lijkt niet veel meer voor.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
@huisman, als het goed is ging het in de gedachtenwisseling tussen DIA en mij alleen over de tijdsduur, niet over de inhoud. Dus: niet zozeer ánders, maar wel minder snel dan in de Bijbel. Dat geeft op zichzelf al genoeg te denken natuurlijk.huisman schreef:Als de praktijk van bekeringsgeschiedenissen anders is dan de bekeringen in Gods Woord dan zet ik vraagtekens bij deze bekeringsgeschiedenissen.-DIA- schreef:Ik ken in de praktijk weinig voorbeelden, maar daarmee zeg ik niet dat de Heere het niet meer op die manier kán.eilander schreef:Nu moet je toch oppassen met wat je zegt. Ik haal een aantal Bijbelse bekeringen aan, en daarop is jouw reactie: "Over het algemeen gaat het niet zo snel". Natuurlijk, ik begrijp heel goed wat je zegt. Want ik lees ook in bekeringsgeschiedenissen niet over deze snelle veranderingen. Wel over krachtdadige bekeringen, maar toch niet dat alles zo snel geleerd wordt.
Als het wél over de inhoud zou gaan, zou ik het direct met je eens zijn: dan kunnen de bekeringsgeschiedenissen de prullenbak in. Een onbijbelse bekering ís geen bekering.