Laatst vroeg iemand mij of wij nog steeds plaatsengeld moesten betalen in de kerk.
Nou nee, dat is al een tijdje afgeschaft.
Maar is dat overal zo, of zijn er nog gemeentes waar de leden moeten betalen voor hun zitplaats?
En als het niet te onbescheiden is, hoeveel?
Ik zou echt niet meer weten wat wij vroeger moesten betalen.
Extra inkomsten kerk, zoals plaatsengeld
Extra inkomsten kerk, zoals plaatsengeld
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Extra inkomsten kerk, zoals plaatsengeld
Ik ken nog één (afgescheiden) gemeente waar ze dit nog doen. Hoeveel: ik heb geen idee. Niet iedereen doet eraan mee, plaats is er toch wel.Mara schreef:Laatst vroeg iemand mij of wij nog steeds plaatsengeld moesten betalen in de kerk.
Nou nee, dat is al een tijdje afgeschaft.
Maar is dat overal zo, of zijn er nog gemeentes waar de leden moeten betalen voor hun zitplaats?
En als het niet te onbescheiden is, hoeveel?
Ik zou echt niet meer weten wat wij vroeger moesten betalen.
Ik ken een Ger Gem die een gedeelte van de kerk plaatsen verhuurd.
Geen idee wat het kost.
Dus het gebeurd nog wel.
Geen idee wat het kost.
Dus het gebeurd nog wel.
-
Hopelijk is het overal afgeschaft. Het heeft in het verleden veel mensen de kerk uitgejaagd.
Destijds was ik lid van de Ontvangstcommissie. Dat betekende mensen welkom heten en voor de aanvang van de kerkdienst met het plaatsengeldbusje rondgaan als het lampje boven de kansel brandde. Gelukkig is dat overal (hoop ik) afgeschaft.
Destijds was ik lid van de Ontvangstcommissie. Dat betekende mensen welkom heten en voor de aanvang van de kerkdienst met het plaatsengeldbusje rondgaan als het lampje boven de kansel brandde. Gelukkig is dat overal (hoop ik) afgeschaft.
Ik weet dat de GG Barneveld op de galerij vaste plaatsen heeft m.n. voor gezinnen. Benedenis het vrij voor alle leden. De collecte bij de uitgang was vaak voor de zitplaatsen. Weet niet of dat nu nog zo is.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.