Heritage Reformed Congregations verliest op Bali theologisch
Heritage Reformed Congregations verliest op Bali theologisch
Artikel uit het Reformatorisch Dagblad d.d. 20 januari 2005:
HRC verliest op Bali theologische school
APELDOORN - Naar nu bekend is geworden heeft ds. A. Mol eind december zijn contacten met de Heritage Reformed Congregations (HRC) verbroken. Ds. Mol was als hoofddocent verbonden aan het theologische seminarie op Bali dat wordt gefinancierd door het Amerikaanse kerkgenootschap.
.
De zendingspredikant heeft zijn ambt binnen de HRC neergelegd en zijn lidmaatschap opgevraagd. Ds. Mol en zijn vrouw hebben zich als lid aangemeld bij de NRC (Netherlands Reformed Congregations) te Norwich. Desgevraagd zegt de hoofddocent dat „hij zich genoodzaakt achtte tot het besluit te komen.â€
HRC verliest op Bali theologische school
APELDOORN - Naar nu bekend is geworden heeft ds. A. Mol eind december zijn contacten met de Heritage Reformed Congregations (HRC) verbroken. Ds. Mol was als hoofddocent verbonden aan het theologische seminarie op Bali dat wordt gefinancierd door het Amerikaanse kerkgenootschap.
.
De zendingspredikant heeft zijn ambt binnen de HRC neergelegd en zijn lidmaatschap opgevraagd. Ds. Mol en zijn vrouw hebben zich als lid aangemeld bij de NRC (Netherlands Reformed Congregations) te Norwich. Desgevraagd zegt de hoofddocent dat „hij zich genoodzaakt achtte tot het besluit te komen.â€
Ds. Mol is een poosje geleden op een SRA-avond geweest en bracht daar een boodschap die men niet van een HNRC-predikant verwachtte. Het boek van Van der Zwaag zou allemaal verstandsgeloof zijn e.d.
In Amerika vermoedde men al langer dat hij toenadering zocht met de NRC.
Maar het is wel een klap voor Cees Molenaar en Brian DeVries.
In Amerika vermoedde men al langer dat hij toenadering zocht met de NRC.
Maar het is wel een klap voor Cees Molenaar en Brian DeVries.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Als hij een andere ligging heeft dan de gemiddelde HRC predikant of lid, dan is Bali wel de plek waar je daar het minste last van hebt, lijkt me.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ds. Mol is een poosje geleden op een SRA-avond geweest en bracht daar een boodschap die men niet van een HNRC-predikant verwachtte. Het boek van Van der Zwaag zou allemaal verstandsgeloof zijn e.d.
Verder, volgens het RD artikel zijn de organizatorische en financiele kanten van de overstap van het zendingswerk allemaal al geregeld. Men is duidelijk niet over een nacht's ijs gegaan. Het zal Dr. Beeke & company wel een wrang gevoel geven.
Wat zou de Grote Werkgever van Ds. Mol hiervan vinden? Als dit allemaal al voorbereid was, alles al geregeld voor, zeg maar, de grote coup, lijkt me dat een niet zo fraai stukje politiek.
Het werk op Bali is niet het eigendom van Ds. Mol. Hij is daar in dienst van een kerkverband. En je kan toch niet zomaar een heel seminarie meenemen naar een andere kerk?
Het werk op Bali is niet het eigendom van Ds. Mol. Hij is daar in dienst van een kerkverband. En je kan toch niet zomaar een heel seminarie meenemen naar een andere kerk?
En hoe zit dat met zijn toekomstige lidmaatschap van de NRC? Kan men als lid van de NRC, zendingspredikant zijn zonder dat via de zending van de NRC te doen? Als dat tenminste niet de nieuwe financier wordt.
Hoe ging dat eerder met ds. Kuyt, toen die als emeritus zendeling van de GerGem deze zending opstartte?
Hoe ging dat eerder met ds. Kuyt, toen die als emeritus zendeling van de GerGem deze zending opstartte?
Je kunt ook op particulier initiatief zending bedrijven. Maar dan kun je dat niet uit naam van je kerkverband doen.
Je ziet dat b.v. bij evangelist Coster, die voor de Spaanse Evangelische Zending werkt. Hij is niet in dienst van welke kerk dan ook, maar van de club.
Je ziet dat b.v. bij evangelist Coster, die voor de Spaanse Evangelische Zending werkt. Hij is niet in dienst van welke kerk dan ook, maar van de club.
de Ger.Gem staat hierbuiten, ze hebben alleen een correspondentieband. Ben wel benieuwd hoe men zal reageren als, na overkomst, een beroep zal worden uitgebracht uit Nederland.Oorspronkelijk gepost door gallioAccepteren de GerGem / NRC dat haar leden dat doen?Oorspronkelijk gepost door Unionist
Je kunt ook op particulier initiatief zending bedrijven.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ds. Molenaar preekte gisteren onverwachts in de HHK van Woudenberg: http://www.kerkomroep.nl/kerken/kerk.ph ... 0507101816
Let op: kerktelefoon is half uur van tevoren aangegaan.
Let op: kerktelefoon is half uur van tevoren aangegaan.
Ik heb gehoord dat de HRC zijn naam gaat veranderen in Hersteld Reformed Congregations.Oorspronkelijk gepost door Pim
De link HRC-HHK is nieuw, toch?

Valt wel mee hoor, op 20 februari preekte Ds. F. van der Zwaag al in Woudenberg (zie: http://www.hervormdekerkwoudenberg.nl/?preken
Ik hoorde dat ook Ds. B. Elshout er een keer gaat preken.
Prachtig! Volgens mij is ds B Elshout in december trouwens weer in NL!Oorspronkelijk gepost door Unionist
Hoorde net ook dat ds. B. Elshout voorgegaan was in Springford, de oude gemeente van Ds. Pieters. Die gemeente gaat ook samen met de HRC in Burgessville een eigen school beginnen.
Er lijkt dus wel iets te groeien.