In Amerika hebben zo ondanks het niet toelaten van studenten toch geen probleem, ze beroepen wel een predikant uit Nederland.Oorspronkelijk gepost door Pim
Curatorium Geref. Gem. Amerika laat geen studenten toe
GRAND RAPIDS - Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen nieuwe studenten toegelaten tot de Theologische School. Student E. Adams werd beroepbaar gesteld.
.
Het curatorium van de NRC, de zusterkerken van de Gereformeerde Gemeenten, vergaderde in Grand Rapids in de Verenigde Staten. Tijdens de gebruikelijke bidstond sprak ds. H. D. den Hollander uit Clifton dinsdagavond over Hand. 8:35: „En Filippus deed zijn mond open, en beginnende van diezelfde Schrift, verkondigde hem Jezus.”
.
Student Adams uit Grand Rapids, die tot 2001 ouderling was in Norwich, legde examen af. Hij ontving zijn opleiding van ds. P. van Ruitenburg en ds. C. Vogelaar.
.
Adams was de enige student aan de school.
Bron: RD
n.a.v. Kerknieuws
n.a.v. Kerknieuws
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Oorspronkelijk gepost door EgbertIn Amerika hebben zo ondanks het niet toelaten van studenten toch geen probleem, ze beroepen wel een predikant uit Nederland.Oorspronkelijk gepost door Pim
GRAND RAPIDS - Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC) in Noord-Amerika heeft woensdag geen nieuwe studenten toegelaten tot de Theologische School. Student E. Adams werd beroepbaar gesteld.
.
Het curatorium van de NRC, de zusterkerken van de Gereformeerde Gemeenten, vergaderde in Grand Rapids in de Verenigde Staten. Tijdens de gebruikelijke bidstond sprak ds. H. D. den Hollander uit Clifton dinsdagavond over Hand. 8:35: „En Filippus deed zijn mond open, en beginnende van diezelfde Schrift, verkondigde hem Jezus.”
.
Student Adams uit Grand Rapids, die tot 2001 ouderling was in Norwich, legde examen af. Hij ontving zijn opleiding van ds. P. van Ruitenburg en ds. C. Vogelaar.
.
Ja je hebt gewoon gelijk en ik betreur dat
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
de dominee moet maar mee emigrerenOorspronkelijk gepost door MargrietOorspronkelijk gepost door EgbertIn Amerika hebben zo ondanks het niet toelaten van studenten toch geen probleem, ze beroepen wel een predikant uit Nederland.Oorspronkelijk gepost door Pim
.
.
.
Ja je hebt gewoon gelijk en ik betreur dat
Zonder daar een waarde-oordeel aan te hangen: Dhr. Adams heeft vorig jaar in de synodetijd een paar keer in den lande gepreekt, en daar heb ik positieve berichten over gehoord. Dus ik denk dat de wat behoudender gemeenten hem zeker zouden willen beroepen.Oorspronkelijk gepost door mementoIs er niet een 'liggingsverschil' tussen Amerikaanse GG en gemiddelde GG in NL?Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ho, ho, maar wij kunnen ook Adams beroepen. Die spreekt ook goed Nederlands.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ik wil niet flauw doen, maar ik denk dat je beter kunt vérwachten dan afwachten... Ook al zien jullie niet veel in die kandidaten, daarom kunnen het nog wel lichtverspreiders worden of zijn!Oorspronkelijk gepost door jacoblaten we eerst maar eens afwachten........Oorspronkelijk gepost door timo
Laten we niet vergeten om God te bedanken dat er nog drie studenten zijn aangenomen. Bidden is goed en danken ook
Be yourself, there are plenty of others.
soms bereik je een punt. Dan ga je afwachten. Dat punt heb ik bereikt. Ik geloof er niet meer in.Oorspronkelijk gepost door MarjanIk wil niet flauw doen, maar ik denk dat je beter kunt vérwachten dan afwachten... Ook al zien jullie niet veel in die kandidaten, daarom kunnen het nog wel lichtverspreiders worden of zijn!Oorspronkelijk gepost door jacoblaten we eerst maar eens afwachten........Oorspronkelijk gepost door timo
Laten we niet vergeten om God te bedanken dat er nog drie studenten zijn aangenomen. Bidden is goed en danken ook
Tis over en uit.
Uit het RD: Beroepen: te Scherpenzeel, kand. E. Adams te Burgessville (Canada).Oorspronkelijk gepost door UnionistZonder daar een waarde-oordeel aan te hangen: Dhr. Adams heeft vorig jaar in de synodetijd een paar keer in den lande gepreekt, en daar heb ik positieve berichten over gehoord. Dus ik denk dat de wat behoudender gemeenten hem zeker zouden willen beroepen.Oorspronkelijk gepost door mementoIs er niet een 'liggingsverschil' tussen Amerikaanse GG en gemiddelde GG in NL?Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ho, ho, maar wij kunnen ook Adams beroepen. Die spreekt ook goed Nederlands.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)