Stemmen

Wat zou je nu stemmen?

VVD
0
Geen stemmen
PvdA
2
2%
PVV
6
5%
SP
1
1%
CDA
4
4%
D66
2
2%
CU
17
15%
GL
1
1%
SGP
75
67%
Anders
4
4%
 
Totaal aantal stemmen: 112

ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Stemmen

Bericht door ejvl »

Echt wel. Ook van niet christelijke personen kunnen we dingen leren. Ik althans wel. En volgens mij de SGP net zo goed.
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Stemmen

Bericht door Bona Fide »

huisman schreef:
Forummer schreef:
Desiree schreef:Die D66 stemmen, is dat voor het onderwijs?
Misschien wel

Daar kan de SGP nog wat van leren

Van een partij die zo anti-christelijk is kan de SGP niets leren.
Niet alles in de politiek heeft een principiële kant. Het lijkt me daarom wat té sterkt gesteld zo, maar misschien was dat wel bewust.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Stemmen

Bericht door jakobmarin »

ejvl schreef:Echt wel. Ook van niet christelijke personen kunnen we dingen leren. Ik althans wel. En volgens mij de SGP net zo goed.
uiteraard, we kunnen van alle mensen wel wat leren (of afleren).
maar van D66 waarschijnlijk niet zoveel als het gaat om christen-zijn... :fi
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Stemmen

Bericht door ejvl »

jakobmarin schreef:
ejvl schreef:Echt wel. Ook van niet christelijke personen kunnen we dingen leren. Ik althans wel. En volgens mij de SGP net zo goed.
uiteraard, we kunnen van alle mensen wel wat leren (of afleren).
maar van D66 waarschijnlijk niet zoveel als het gaat om christen-zijn... :fi
Dat klopt maar het ging hier over het onderwijs en het stellige NIETS
Al is het maar dat we bepaalde dingen kunnen leren hoe het niet moet.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Stemmen

Bericht door jakobmarin »

ejvl schreef:
jakobmarin schreef:
ejvl schreef:Echt wel. Ook van niet christelijke personen kunnen we dingen leren. Ik althans wel. En volgens mij de SGP net zo goed.
uiteraard, we kunnen van alle mensen wel wat leren (of afleren).
maar van D66 waarschijnlijk niet zoveel als het gaat om christen-zijn... :fi
Dat klopt maar het ging hier over het onderwijs en het stellige NIETS
Al is het maar dat we bepaalde dingen kunnen leren hoe het niet moet.
klopt, er is niet zoiets als christelijke wiskunde ;)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Stemmen

Bericht door refo »

Wat 'christelijk' betreft gaat het meestal om abortus, euthanasie en homo's.
Maar als we die drie punten even parkeren zijn er partijen die op christelijke punten beter scoren.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stemmen

Bericht door Desiree »

Zoals...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Stemmen

Bericht door ejvl »

Desiree schreef:Zoals...
Natuur, sociaal, dieren, weren van valse godsdienst etc
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stemmen

Bericht door Desiree »

Uh.. jij hebt meer kaas van politiek gegeten dan ik, zie ik al.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stemmen

Bericht door -DIA- »

Ben ik nou abuis? Als je het totaal-percentage stemmen optelt krijg je 101 %
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Stemmen

Bericht door Reiziger »

Desiree schreef:
-DIA- schreef:Van dit forum kiest:
  • 86 % kiest voor een christelijke partij
    12 % kiest een anti-christelijke partij (daar komt het immers op neer in de praktijk?)
    2 % niet te achterhalen
Of heeft nog niet gestemd. :)

Ik kan me enigzins voorstellen dat je christelijk bent en toch groenlinks bijvoorbeeld stemt. Als je veel punten hebt, die corresponderen met Groenlinks, en je ziet het geloof als privé-zaak of je vindt het als christen sociaal om pvda te stemmen, dan kan ik me dat best voorstellen.

Aan de andere kant, die morele kwesties, daar word ik heel verdrietig van. Ik vind abortus niet kunnen, hoe dan ook. Maar ik ben nog nooit verkracht etc. Toch waakt God over zo'n pril leventje wat eventjes wordt doodgespoten, ruggegraat doorgeknipt etc. en naar zijn of haar mening wordt niet gevraagd. God zal er op terugkomen want het was Zijn bescherming van het leven dat Hij gaf. Daarom niet afstappen van die geboden, hoe zwaar en hoe moeilijk ze soms ook zijn.. later, later zie je het mogelijk anders.. Waarom laten de onchristelijke partijen dit los????

Nou ja, en zo kun je verder gaan.

God geeft nog mannen die in ieder geval nog proberen weer te geven/herinneren waarom God iets niet wil. Niet om ons te plagen, maar Hij wil het beste voor ons. Het is zo ongelooflijk dom om daar tegenin te gaan.
Als SGP, CU en CDA weg zouden zijn, is kies ik SP. Is die weg, dan stem ik niet meer. Maargoed, ik moet m`n mond nog ff houden ;)

@DIA, ik kom uit op 100 procent.
@huisman, van D66 kunnen we zeker nog wel dingen leren, zoals het opkomen voor onderwijs. Een zeer onterechte opmerking.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stemmen

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef:
Desiree schreef:
-DIA- schreef:Van dit forum kiest:
  • 86 % kiest voor een christelijke partij
    12 % kiest een anti-christelijke partij (daar komt het immers op neer in de praktijk?)
    2 % niet te achterhalen
Of heeft nog niet gestemd. :)

Ik kan me enigzins voorstellen dat je christelijk bent en toch groenlinks bijvoorbeeld stemt. Als je veel punten hebt, die corresponderen met Groenlinks, en je ziet het geloof als privé-zaak of je vindt het als christen sociaal om pvda te stemmen, dan kan ik me dat best voorstellen.

Aan de andere kant, die morele kwesties, daar word ik heel verdrietig van. Ik vind abortus niet kunnen, hoe dan ook. Maar ik ben nog nooit verkracht etc. Toch waakt God over zo'n pril leventje wat eventjes wordt doodgespoten, ruggegraat doorgeknipt etc. en naar zijn of haar mening wordt niet gevraagd. God zal er op terugkomen want het was Zijn bescherming van het leven dat Hij gaf. Daarom niet afstappen van die geboden, hoe zwaar en hoe moeilijk ze soms ook zijn.. later, later zie je het mogelijk anders.. Waarom laten de onchristelijke partijen dit los????

Nou ja, en zo kun je verder gaan.

God geeft nog mannen die in ieder geval nog proberen weer te geven/herinneren waarom God iets niet wil. Niet om ons te plagen, maar Hij wil het beste voor ons. Het is zo ongelooflijk dom om daar tegenin te gaan.
Als SGP, CU en CDA weg zouden zijn, is kies ik SP. Is die weg, dan stem ik niet meer. Maargoed, ik moet m`n mond nog ff houden ;)

@DIA, ik kom uit op 100 procent.
@huisman, van D66 kunnen we zeker nog wel dingen leren, zoals het opkomen voor onderwijs. Een zeer onterechte opmerking.
Gisteren was het toch echt 101 %
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Stemmen

Bericht door parsifal »

Forummer schreef: @huisman, van D66 kunnen we zeker nog wel dingen leren, zoals het opkomen voor onderwijs. Een zeer onterechte opmerking.
Waarom die focus op onderwijs? Goed onderwijs is belangrijk, maar ik vraag me af of D66' plannen echt de beste voor het land zijn, ondanks dat ze relatief veel geld naar onderwijs pompen. En ja ik zou er zelf ook behoorlijk voordeel van hebben als er meer geld naar de universiteiten gaat, maar ik denk dat er in het landsbelang wel eens andere keuzes gemaakt kunnen worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stemmen

Bericht door huisman »

Forummer schreef:
Desiree schreef:
-DIA- schreef:Van dit forum kiest:
  • 86 % kiest voor een christelijke partij
    12 % kiest een anti-christelijke partij (daar komt het immers op neer in de praktijk?)
    2 % niet te achterhalen
Of heeft nog niet gestemd. :)

Ik kan me enigzins voorstellen dat je christelijk bent en toch groenlinks bijvoorbeeld stemt. Als je veel punten hebt, die corresponderen met Groenlinks, en je ziet het geloof als privé-zaak of je vindt het als christen sociaal om pvda te stemmen, dan kan ik me dat best voorstellen.

Aan de andere kant, die morele kwesties, daar word ik heel verdrietig van. Ik vind abortus niet kunnen, hoe dan ook. Maar ik ben nog nooit verkracht etc. Toch waakt God over zo'n pril leventje wat eventjes wordt doodgespoten, ruggegraat doorgeknipt etc. en naar zijn of haar mening wordt niet gevraagd. God zal er op terugkomen want het was Zijn bescherming van het leven dat Hij gaf. Daarom niet afstappen van die geboden, hoe zwaar en hoe moeilijk ze soms ook zijn.. later, later zie je het mogelijk anders.. Waarom laten de onchristelijke partijen dit los????

Nou ja, en zo kun je verder gaan.

God geeft nog mannen die in ieder geval nog proberen weer te geven/herinneren waarom God iets niet wil. Niet om ons te plagen, maar Hij wil het beste voor ons. Het is zo ongelooflijk dom om daar tegenin te gaan.
Als SGP, CU en CDA weg zouden zijn, is kies ik SP. Is die weg, dan stem ik niet meer. Maargoed, ik moet m`n mond nog ff houden ;)

@DIA, ik kom uit op 100 procent.
@huisman, van D66 kunnen we zeker nog wel dingen leren, zoals het opkomen voor onderwijs. Een zeer onterechte opmerking.
Opkomen voor het onderwijs en tegelijk art 23 over de vrijheid van het onderwijs torpederen ? Een partij die het liefst alleen neutraal onderwijs wil....neutraal is in D66-taal onderwijs geven met de normen van D66. Het verheerlijken van de autonome mens die zelf mag beschikken over levensbegin en levenseinde. Nee ik kan niets leren van D66
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Stemmen

Bericht door ejvl »

Vrijheid van onderwijs houd ook in dat er vrijheid wordt gegeven aan moslimscholen, of scholen voor andere godsdiensten, wat weer tegen artikel 36 ingaat.
Zo gek vind ik het dus niet om neutrale scholen in te stellen en de christelijke opvoeding alleen thuis in gezinnen en in de kerk te regelen.
Plaats reactie