Stemmen

Wat zou je nu stemmen?

VVD
0
Geen stemmen
PvdA
2
2%
PVV
6
5%
SP
1
1%
CDA
4
4%
D66
2
2%
CU
17
15%
GL
1
1%
SGP
75
67%
Anders
4
4%
 
Totaal aantal stemmen: 112

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stemmen

Bericht door Luther »

BJD schreef:
Auto schreef:Ik heb gisteren eens Nieuwsuur bekeken, in eerste instantie niet vanwege de politiek, maar omdat er een bekende Nederlander in het publiek zat. Vervolgens heb ik toch met verbazing kennisgenomen van de standpunten van de CU. Veel wat Segers aangaf van waar de CU voor staat is toch heel anders dan dat ze in eerdere verkiezingen hebben uitgedragen. Het standpunt van abortus, dat ze niet meer voor het verbod zijn, maar willen helpen waar het kan. Bijvb. als de grens van abortus verlaagd kan worden naar 18 weken. (Dit kan toch ook als je ten alle tijde pleit voor een verbod op moord? Maar zo werd het niet meer verwoord door Segers) Vervolgens werd zichtbaar de grote verschuiving die gemaakt is mbt de standpunten in de visie rond homoseksualiteit. Dat als een man getrouwd is met een andere man op de lijst kan voor de CU. Dat Segers eerst het antwoord ontweek op de vraag of je van homoseksualiteit genezen kan (Nieuwsuur confronteerde hem met een fragment van ds. Bottenbleij die aangeeft dat het mogelijk is) en vervolgens aangaf dat hij daar zijn twijfels bij had. Ook de standpunten die de CU heeft mbt de agrarische sector zijn gewijzigd mbt eerdere verkiezingsprogramma. Als agrarier kom je toch in de problemen als je voor het CU program kiest. Zo waren er nog wel meer standpunten, maar hier verbaas ik me toch echt over.
Standpunt Abortus sgp en cu is vrijwel hetzelfde. Liefst abortuswet afschaffen.. maar realistisch als dat de sgp en cu zijn, eerst aantal weken maar naar beneden.
Verschuiving rondom op lijst van cu als getrouwde homosexuele is niet anders dan dat Rouvoet hem uitlegde.
Dat laatste is echt niet juist. Rouvoet was stukken voorzichtiger. Ik heb het fragment ook gezien en het verbijsterde me behoorlijk. Ik vind het optreden van Segers doorgaans een verademing ten opzichte van de CU-koers ten tijde van André Rouvoet en Tineke Huizinga, maar op dit punt bleek Segers de voorzichtige koers van zijn voorgangers (die al zwabberend was) helemaal los te laten. Getrouwde homoseksuelen zijn van harte welkom om ook CU-vertegenwoordiger te zijn. Hoe je dat kunt rijmen met het woordje 'bijbelgetrouw' blijft me een raadsel, maar dat ligt vast aan mij. Het is jammer dat de CU zich hiermee behoorlijk vervreemdt van de SGP-achterban, hoewel de dingen ook wel weer duidelijker komen te liggen. Het is een lijn die in evangelicale gemeenten, in GKV, NGK, grote delen van de PKN, aan de linkerzijde van de CGK niet meer als schokkend zal worden ervaren. dat is om meer dan één reden zeer te betreuren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Stemmen

Bericht door BJD »

Luther schreef:
BJD schreef:
Auto schreef:Ik heb gisteren eens Nieuwsuur bekeken, in eerste instantie niet vanwege de politiek, maar omdat er een bekende Nederlander in het publiek zat. Vervolgens heb ik toch met verbazing kennisgenomen van de standpunten van de CU. Veel wat Segers aangaf van waar de CU voor staat is toch heel anders dan dat ze in eerdere verkiezingen hebben uitgedragen. Het standpunt van abortus, dat ze niet meer voor het verbod zijn, maar willen helpen waar het kan. Bijvb. als de grens van abortus verlaagd kan worden naar 18 weken. (Dit kan toch ook als je ten alle tijde pleit voor een verbod op moord? Maar zo werd het niet meer verwoord door Segers) Vervolgens werd zichtbaar de grote verschuiving die gemaakt is mbt de standpunten in de visie rond homoseksualiteit. Dat als een man getrouwd is met een andere man op de lijst kan voor de CU. Dat Segers eerst het antwoord ontweek op de vraag of je van homoseksualiteit genezen kan (Nieuwsuur confronteerde hem met een fragment van ds. Bottenbleij die aangeeft dat het mogelijk is) en vervolgens aangaf dat hij daar zijn twijfels bij had. Ook de standpunten die de CU heeft mbt de agrarische sector zijn gewijzigd mbt eerdere verkiezingsprogramma. Als agrarier kom je toch in de problemen als je voor het CU program kiest. Zo waren er nog wel meer standpunten, maar hier verbaas ik me toch echt over.
Standpunt Abortus sgp en cu is vrijwel hetzelfde. Liefst abortuswet afschaffen.. maar realistisch als dat de sgp en cu zijn, eerst aantal weken maar naar beneden.
Verschuiving rondom op lijst van cu als getrouwde homosexuele is niet anders dan dat Rouvoet hem uitlegde.
Dat laatste is echt niet juist. Rouvoet was stukken voorzichtiger. Ik heb het fragment ook gezien en het verbijsterde me behoorlijk. Ik vind het optreden van Segers doorgaans een verademing ten opzichte van de CU-koers ten tijde van André Rouvoet en Tineke Huizinga, maar op dit punt bleek Segers de voorzichtige koers van zijn voorgangers (die al zwabberend was) helemaal los te laten. Getrouwde homoseksuelen zijn van harte welkom om ook CU-vertegenwoordiger te zijn. Hoe je dat kunt rijmen met het woordje 'bijbelgetrouw' blijft me een raadsel, maar dat ligt vast aan mij. Het is jammer dat de CU zich hiermee behoorlijk vervreemdt van de SGP-achterban, hoewel de dingen ook wel weer duidelijker komen te liggen. Het is een lijn die in evangelicale gemeenten, in GKV, NGK, grote delen van de PKN, aan de linkerzijde van de CGK niet meer als schokkend zal worden ervaren. dat is om meer dan één reden zeer te betreuren.
Het was juist Rouvoet die wat stelliger was maar daar op terug kwam en ook zei dat een gesprek met een selectiecommissie bepalend was. Zelfde als Segers dus.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stemmen

Bericht door Desiree »

Ik ben er wel uit.. Alleen zeg ik het lekkertjes niet. :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stemmen

Bericht door helma »

Ik ben er ook uit. Het blijft hetzelfde :-)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stemmen

Bericht door Luther »

BJD schreef:Het was juist Rouvoet die wat stelliger was maar daar op terug kwam en ook zei dat een gesprek met een selectiecommissie bepalend was. Zelfde als Segers dus.
De conclusie was inderdaad hetzelfde, maar de toeleidende weg naar de conclusie zeker niet. De taal die Segers gebruikte is bijna 1 op 1 dezelfde als die van de 17 CGK-gemeenten die revisie hebben aangevraagd op het GS-besluit t.a.v. homoseksuele relaties. (En zoals je weet zijn die allemaal op grond van de Bijbel afgewezen.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Stemmen

Bericht door refo »

Dat moet zijn: op grond van een bepaalde interpretatie van bepaalde bijbelteksten afgewezen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stemmen

Bericht door Luther »

refo schreef:Dat moet zijn: op grond van een bepaalde interpretatie van bepaalde bijbelteksten afgewezen.
helaas denken veel mensen daar zo over, ja...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stemmen

Bericht door Desiree »

Ik stem CU, laat ik het gewoon eerlijk zeggen. Althans dat is mijn voornemen. Mijn echtgenoot zal wel de SGP stemmen.

Het houdt me de hele middag al bezig. Het werk schiet niet op.. Afijn, maar ff laten overwinteren... dan sta ik morgen weer met beide benen op de grond. Ik draag de SGP ook een warm hart toe, ik voel me verbonden.. maar ook met Segers.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Stemmen

Bericht door Hendrien »

helma schreef:Ik ben er ook uit. Het blijft hetzelfde :-)
Ik ook!
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Stemmen

Bericht door Bruna »

Desiree schreef:Ik stem CU, laat ik het gewoon eerlijk zeggen. Althans dat is mijn voornemen. Mijn echtgenoot zal wel de SGP stemmen.

Het houdt me de hele middag al bezig. Het werk schiet niet op.. Afijn, maar ff laten overwinteren... dan sta ik morgen weer met beide benen op de grond. Ik draag de SGP ook een warm hart toe, ik voel me verbonden.. maar ook met Segers.
Tsja, ik snap het niet maar altijd beter dan veel andere partijen.
Heb het idee dat de CU toch wel wat aan het schuiven is. Alhoewel ik dat ook bij de SGP zie.
Maar daar vind ik het meer toe te juichen, vooral bijvoorbeeld het deelnemen aan debatten op tv etc.
Vooral voor jongeren goed dat de SGP haar geluid laat horen. Onder Van der Vlies gebeurde dit niet.

http://www.rd.nl/vandaag/politiek/verwi ... e-1.464239

https://www.werkenaaneenheid.nl/index.p ... Itemid=670
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Stemmen

Bericht door GJdeBruijn »

Nu ND-debat met CDA, CU en SGP lijsttrekkers.
http://nos.nl/livestream/npo-politiek.html
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Stemmen

Bericht door Jeremiah »

Zwaarbewapende agenten bij debat met christelijke lijsttrekkers in Ede

Zwaarbewapende agenten zijn donderdagavond uitgerukt naar het christelijke lijsttrekkersdebat in Ede. Dat meldt Omroep Gelderland. Bezoekers mogen naar binnen, maar worden wel gefouilleerd. Het is nog niet duidelijk wat er aan de hand is.

http://www.rd.nl/vandaag/binnenland/zwa ... -1.1381387
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Stemmen

Bericht door merel »

Afgelopen maanden veel interviews met Segers gelezen. Afgelopen woensdag heb ik hem in debat gehoord met diverse luisteraars van Edwin Evers en ik ben overtuigd. Mijn stem krijgt hij.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemmen

Bericht door DDD »

refo schreef:Dat moet zijn: op grond van een bepaalde interpretatie van bepaalde bijbelteksten afgewezen.
Juist ja. Het staat iedereen vrij om zijn mening te hebben, maar natuurlijk waren de minderheidskerken ook van mening dat hun interpretatie bijbels zeer verantwoord is.

Met andere mensen in de hoek te zetten, help je het gesprek hierover niet vooruit. Mensen die het hier niet mee eens zijn, kunnen gelukkig altijd nog op de SGP stemmen. Dan krijg je het standpunt over de gebedsoproepen er gratis bij, maar er zijn ergere dingen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Stemmen

Bericht door Nasrani »

Desiree schreef:Ik stem CU, laat ik het gewoon eerlijk zeggen. Althans dat is mijn voornemen. Mijn echtgenoot zal wel de SGP stemmen.

Het houdt me de hele middag al bezig. Het werk schiet niet op.. Afijn, maar ff laten overwinteren... dan sta ik morgen weer met beide benen op de grond. Ik draag de SGP ook een warm hart toe, ik voel me verbonden.. maar ook met Segers.
Stem je normaal gesproken SGP? Wil je delen waarom nu CU?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie