Op de site van de VU theologie zag ik tot mijn verrassing dat ds. Op t'Hof benoemd is tot hoogleraar aan de VU namens het Hersteld Hervormd Seminarium.
Het verbaast me dat ik het nog niet in de media gelezen heb. Weet iemand de reden ?
Prof. dr. Op t'Hof
Benoeming prof.dr. Wim op 't Hof
Vanwege de Generale Synode van de Hersteld Hervormde Kerk is per 1 september 2005 aan de theologische faculteit van de VU Amsterdam dr. W.J. op 't Hof (57) als bijzonder hoogleraar in de Geschiedenis van het Gereformeerd Piëtisme benoemd. Op 't Hof blijft als predikant aan de Hersteld Hervormde gemeente te Nederhemert verbonden. In 1987 promoveerde hij in Utrecht bij prof.dr. O.J. de Jong op een proefschrift over Nederlandse vertalingen van Puriteinse geschriften. Samen met dr. P. de Vries en dr. W. van Vlastuin gaat dr. Op 't Hof aan de VU het Hersteld Hervormd Seminarium vormgeven.
Hierboven de letterlijke tekst.
Een mooi bericht!
Vanwege de Generale Synode van de Hersteld Hervormde Kerk is per 1 september 2005 aan de theologische faculteit van de VU Amsterdam dr. W.J. op 't Hof (57) als bijzonder hoogleraar in de Geschiedenis van het Gereformeerd Piëtisme benoemd. Op 't Hof blijft als predikant aan de Hersteld Hervormde gemeente te Nederhemert verbonden. In 1987 promoveerde hij in Utrecht bij prof.dr. O.J. de Jong op een proefschrift over Nederlandse vertalingen van Puriteinse geschriften. Samen met dr. P. de Vries en dr. W. van Vlastuin gaat dr. Op 't Hof aan de VU het Hersteld Hervormd Seminarium vormgeven.
Hierboven de letterlijke tekst.
Een mooi bericht!
- ndonselaar
- Contacteer:
Worden de predikanten nu anders opgeleid dan voorheen?
Was er vanaf 1 mei een gat gevallen en studeerden er geen predikanten meer af?
Kortom: wat is nu precies de blijdschap waard?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- ndonselaar
- Contacteer:
Vanaf vorig jaar was er een soort noodopleiding Refo. Met de benoeming van op 't Hof zou iedereen in Nederland blij moeten zijn. Hoogleraren zoals bijvoorbeeld ook de Reuver en Verboom zijn er niet veel.Oorspronkelijk gepost door refo
Worden de predikanten nu anders opgeleid dan voorheen?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini