Open internet: censuur
Open internet: censuur
Ik heb begrepen dat in de kerkbode van Hardinxveld-Giessendam een artikel heeft gestaan waarin staat dat men het bezit van open internet gaat aanpakken. Als je open internet hebt word je onder stille censuur geplaatst.
Herkennen jullie dat? Wordt dit beleid al in meerdere (gereformeerde) gemeenten uitgevoerd?
Herkennen jullie dat? Wordt dit beleid al in meerdere (gereformeerde) gemeenten uitgevoerd?
hoe gaat de (tja hoe moet je dat nou weer netjes omschrijven???) dat uitvoeren?Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik heb begrepen dat in de kerkbode van Hardinxveld-Giessendam een artikel heeft gestaan waarin staat dat men het bezit van open internet gaat aanpakken. Als je open internet hebt word je onder stille censuur geplaatst.
Kan dat stuk niet even hier gepost worden?
Lijkt me ook. Het is in de eerste plaats niet te controleren. Ten tweede vind ik het betutteling van de bovenste plank.Oorspronkelijk gepost door Admin
binnen de GGiN en de OGGiN is dit beleid er ook. Echter komen steeds meer kerkenraden er achter dat dit bijna niet te controleren is.. Tevens bestaan vele kerkenraden toch uit wat oudere mannen die vaak geen weet hebben van de IT cultuur..
Ben dus ook benieuwd hoe men in H. G. dit denkt aan te pakken..
Ik zal proberen vandaag het artikel in te scannen.
Ik neem aan dat je toch gewoon kan vragen op huisbezoek: 'heeft u open internet?'Oorspronkelijk gepost door Admin
binnen de GGiN en de OGGiN is dit beleid er ook. Echter komen steeds meer kerkenraden er achter dat dit bijna niet te controleren is.. Tevens bestaan vele kerkenraden toch uit wat oudere mannen die vaak geen weet hebben van de IT cultuur..
Het is je eigen verantwoordelijkheid als je open internet hebt en ik vind het niet goed als de kerkenraad die over gaat nemen. Als je een gezin hebt dan lijkt het me vrij logisch dat je gefilterd internet neemt. De kerkenraad is niet mijn geweten.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

en als ik dan zeg. Daar heeft u niets mee te maken?Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik neem aan dat je toch gewoon kan vragen op huisbezoek: 'heeft u open internet?'Oorspronkelijk gepost door Admin
Oorspronkelijk gepost door jacoben als ik dan zeg. Daar heeft u niets mee te maken?Oorspronkelijk gepost door Pim

Maar goed, dan doen we het anders. Ik vraag je tussen neus en lippen door je e-mail adres, omdat ik je iets lezenswaardigs wil toesturen.

poeh heej. Nou wel vreemd. Mijn broer woont ook in Alblasserdam. En die heeft openinternet. DIe broeder in het kwaad zal die school wel wat op de mouw hebben gespeld.Oorspronkelijk gepost door Admin
Als ik bij ons in Alblasserdam kijk. wordt de vraag ook gesteld als je je kinderen aanmeld op school. In de toelatingseisen van de school staat dat de ouders een gefilterde internet aansluiting moeten hebben.
Leuk voor iemand die een eigen zaak aan huis heeft en niks kan met die gefilterde Internet aanbieders...
Maar wat een flauwekul toch allemaal he. Hebben die mannen nou echt niets beters te doen?
Geef ik mijn hotmail natuurlijkOorspronkelijk gepost door PimOorspronkelijk gepost door jacoben als ik dan zeg. Daar heeft u niets mee te maken?Oorspronkelijk gepost door Pim
Ben dus ook benieuwd hoe men in H. G. dit denkt aan te pakken..Tja, dan ben je uitge-je-weet-wel-t
Maar goed, dan doen we het anders. Ik vraag je tussen neus en lippen door je e-mail adres, omdat ik je iets lezenswaardigs wil toesturen.![]()

tja, da's het lastige van Klikzeef, leuk misschien voor in het klaslokaal op een refoschool maar voor de rest ontoereikend, en als er dan mensen die er geen verstand van hebben geloven wat Klikzeef zegt wordt dat de norm
Laat ik even reclame maken voor de OGGiN. Kort geleden hebben we een Brochure Mulrimediagebruik gekregen, een prachtige en praktische handleiding voor dagelijks gebruik. Met een verhaal eromheen. Blijkbaar hebben ze mensen gevonden die wel eens uit het raam kijken want de hele ontwikkeling van telefoon en krant tot aan internet op je GSM staat erin. Het lezen van tijdschriften als de Fancy en de BreakOut! wat veel meer voorkomt dan je denkt is genoemd. Hoe groot het risico is van DVD's omdat kinderen films als Abeltje en Pietje Bell maar sloom gedoe vinden en al snel meer willen en naar film als The Lord of the Rings grijpen (een toch behoorlijk gewelddadige film). En verder zijn naast de belangrijke zaken als gebed en gesprek met je kinderen praktische handreikingen opgenomen voor ouders. Neem geen open internetverbinding, controleer eens wat je kinderen met hun mobieltje uitspoken, kijk eens op de computer wat er allemaal gebeurt, wat voor spelletjes doen ze, etc. Er is echter ook heel nuchter gezegd, we zullen onze kinderen moeten voorbereiden op een leven in een maatschappij waarin de saten enorme invloed heeft, we zullen ze moetenleren omgaan met multimedia.
Ik heb geen tijd het hele boekje over te typen. Maar het is me uit het hart gegrepen. Voor het geval dat er nog iemand meekijkt hier die eraan gewerkt heeft: complimenten!
Oh ja, on-topic, het woordje censuur komt er geloof ik niet in voor of ik moet erover heen gelezen hebben . . .
Laat ik even reclame maken voor de OGGiN. Kort geleden hebben we een Brochure Mulrimediagebruik gekregen, een prachtige en praktische handleiding voor dagelijks gebruik. Met een verhaal eromheen. Blijkbaar hebben ze mensen gevonden die wel eens uit het raam kijken want de hele ontwikkeling van telefoon en krant tot aan internet op je GSM staat erin. Het lezen van tijdschriften als de Fancy en de BreakOut! wat veel meer voorkomt dan je denkt is genoemd. Hoe groot het risico is van DVD's omdat kinderen films als Abeltje en Pietje Bell maar sloom gedoe vinden en al snel meer willen en naar film als The Lord of the Rings grijpen (een toch behoorlijk gewelddadige film). En verder zijn naast de belangrijke zaken als gebed en gesprek met je kinderen praktische handreikingen opgenomen voor ouders. Neem geen open internetverbinding, controleer eens wat je kinderen met hun mobieltje uitspoken, kijk eens op de computer wat er allemaal gebeurt, wat voor spelletjes doen ze, etc. Er is echter ook heel nuchter gezegd, we zullen onze kinderen moeten voorbereiden op een leven in een maatschappij waarin de saten enorme invloed heeft, we zullen ze moetenleren omgaan met multimedia.
Ik heb geen tijd het hele boekje over te typen. Maar het is me uit het hart gegrepen. Voor het geval dat er nog iemand meekijkt hier die eraan gewerkt heeft: complimenten!
Oh ja, on-topic, het woordje censuur komt er geloof ik niet in voor of ik moet erover heen gelezen hebben . . .
Dat ook maar ik heb twee meiden hier in huis die precies weten hoe je met die dingen ook kan internetten of WAPpen ofzo.Oorspronkelijk gepost door Daphneelkaar bellen en smsen...Oorspronkelijk gepost door limosa
controleer eens wat je kinderen met hun mobieltje uitspoken
Kun je gefilterd internet hebben op de PC, komt de vunzigheid via dat kanaal binnen (heb ik gelukkig nog niet geconstateerd bij ons maar het kán wel allemaal). Weten wat ze aan het doen zijn lijkt me een goede zaak.
Om op de vraag van Pim terug te komen: Komt het vaker voor? Ja, in Beekbergen heeft men dezelfde regel aangekondigd.
Ik ken iemand uit die gemeente die zijn kerkenraad heeft laten weten: Broeders, ik zal gehoorzamen omdat dat moet, maar ik vind de regel veel te ver gaan. Gaan jullie mijn telefoon ook filteren?
Ik heb trouwens ook postzegels met blote vrouwen erop. Ik zal de kerkenraad maar niet wijzer maken, straks willen ze ook gefilterde filatelie.
Ik ken iemand uit die gemeente die zijn kerkenraad heeft laten weten: Broeders, ik zal gehoorzamen omdat dat moet, maar ik vind de regel veel te ver gaan. Gaan jullie mijn telefoon ook filteren?
Ik heb trouwens ook postzegels met blote vrouwen erop. Ik zal de kerkenraad maar niet wijzer maken, straks willen ze ook gefilterde filatelie.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)