Volgens Omroep Gelderland heeft de kerkenraad van de Gereformeerde Gemeente in Scherpenzeel besloten kerkleden die de omroep te woord staan te berispen. Ik kan me niet voorstellen dat de omroep dat zelf verzint. Ik neem maar aan dat de kerkenraad niet de cursus omgaan met de media heeft gevolgd die momenteel aan ambtsdragers in de Gereformeerde Gemeenten worden aangeboden maar ik verbaas me er toch wel erg over.
Wat zou de (ervaren) grondslag zijn voor een dergelijk ge/misbruik van de kerkelijke tucht?
Ik ben ook benieuwd of er ook andere kerkenraden zijn die een dergelijk beleid hebben.
http://www.cip.nl/artikel/35846/Gelderl ... in-15-jaar
Het is natuurlijk een gemiste kans om zelf een toelichting te geven op het belang van het Evangelie. Wat erg dat de betreffende kerk wel foldertjes gaat uitdelen in Amsterdam maar gratis reclame op de regionale televisie niet gebruikt.
Kerkelijke berisping ten gevolge van contact met de media?
- Bonny
- Contacteer:
Re: Kerkelijke berisping ten gevolge van contact met de medi
Misschien omdat tv-bezit censurabel is, en het meewerken aan een uitzending het tv-bezit aanwakkert wellicht. Omdat de mensen de geïnterviewde dan wil zien? Ik gok maar wat, hoor.
The Groom's still waiting at the altar
Ik heb zojuist het stukje bekeken op omroep gelderland.
De vraag is of het wel waar is wat de verslaggever aangeeft.
Anderzijds vind ik het ontzettend jammer dat hoewel ik me goed kan voorstellen dat ze tijdens zo'n dienst niet laten filmen, de kerk op zo'n negatieve manier in de picture komt.
Laat ze dan op een moment terugkomen wanneer er geen dienst is, en laat op die manier ook een stukje 'naar buiten gericht zijn' blijken.
De vraag is of het wel waar is wat de verslaggever aangeeft.
Anderzijds vind ik het ontzettend jammer dat hoewel ik me goed kan voorstellen dat ze tijdens zo'n dienst niet laten filmen, de kerk op zo'n negatieve manier in de picture komt.
Laat ze dan op een moment terugkomen wanneer er geen dienst is, en laat op die manier ook een stukje 'naar buiten gericht zijn' blijken.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Volgens mij heeft het niet te woord willen staan met iets heel anders te maken.
Er was helemaal geen dienst, want er was geen auto te zin op het parkeerterrein.