In memoriam

merel
Berichten: 9859
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: In memoriam

Bericht door merel »

pierre27 schreef: 10 apr 2024, 06:24 Ik kreeg gisteravond het bericht dat ds. G. R. Procee is overleden.
Hij was toch nog maar net met emeritaat? Dan is hij niet oud geworden.
merel
Berichten: 9859
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: In memoriam

Bericht door merel »

helma schreef: 10 apr 2024, 08:48
pierre27 schreef:Ik kreeg gisteravond het bericht dat ds. G. R. Procee is overleden.
Ach...ik hoorde inderdaad dat hij stervende was. Goede herinneringen aan zijn preken.
Zijn preken ken ik niet, maar ik begreep wel eens dat hij vaderlijk was in zijn pastoraat.
Carsten
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2017, 19:34

Re: In memoriam

Bericht door Carsten »

merel schreef: 10 apr 2024, 08:49
pierre27 schreef: 10 apr 2024, 06:24 Ik kreeg gisteravond het bericht dat ds. G. R. Procee is overleden.
Hij was toch nog maar net met emeritaat? Dan is hij niet oud geworden.
Hij was geboren in 1953.
aggieoudje
Berichten: 903
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

aggieoudje schreef: 06 apr 2024, 10:05 Mirjam Meijer de vrouw van ds. W. Meijer uit Gameren(pkn) is afgelopen week in de jonge leeftijd van 50 jaar overleden.
Ze was al jaren ziek.
Gisteren live de rouwdienst mee gekeken, Ds. L. de Wit uit Ede leidde de dienst.
Hij sprak over Efeze 2: 1 t/m 10
Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is de gave van God.
Die woorden kwamen veel voorbij.
Het was een indrukwekkende preek. Mirjam mocht ondanks dat ze al 20 jaar ziek was een rotsvast geloof hebben in haar God. En deelde dat ook uit aan een ieder om haar heen.
De kinderen hadden over hun moeder geschreven en hieruit deelde dominee de Wit ook meerdere anekdotes.
Aan het begin van de dienst sprak Ds. Meijer zelf de aanwezige toe.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17378
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: In memoriam

Bericht door huisman »

helma schreef: 10 apr 2024, 08:48
pierre27 schreef:Ik kreeg gisteravond het bericht dat ds. G. R. Procee is overleden.
Ach...ik hoorde inderdaad dat hij stervende was. Goede herinneringen aan zijn preken.
Hij was een huisvriend bij mijn ouders en bij ons. Wij zijn verdrietig, dankbaar en verblijd…..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: In memoriam

Bericht door KDD »

Emma de Jong
Berichten: 166
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: In memoriam

Bericht door Emma de Jong »

Is bekend wat hij had? In de krant stond dat hij ernstig ziek was. In Middelharnis werd vorige week dankzegging gedaan voor hem en in Canada werd gebeden om spoedig herstel, zodat hij weer kon preken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5414
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: In memoriam

Bericht door pierre27 »

Emma de Jong schreef: 11 apr 2024, 20:50
Is bekend wat hij had? In de krant stond dat hij ernstig ziek was. In Middelharnis werd vorige week dankzegging gedaan voor hem en in Canada werd gebeden om spoedig herstel, zodat hij weer kon preken.
Uitgezaaide longkanker, uiteindelijk is het erg snel gegaan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »


Emma de Jong schreef:
Is bekend wat hij had? In de krant stond dat hij ernstig ziek was. In Middelharnis werd vorige week dankzegging gedaan voor hem en in Canada werd gebeden om spoedig herstel, zodat hij weer kon preken.
4 april zag ik een brief die de gemeente in Canada kreeg over de ernst van de situatie en dat de familie erbij was geroepen om afscheid te nemen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Ik bewaar dierbare herinneringen aan hem. Hij mag nu eeuwig God grootmaken, hij heeft zijn wens verkregen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HersteldHervormd
Berichten: 6116
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: In memoriam

Bericht door HersteldHervormd »

Mara schreef: 12 apr 2024, 15:05 Ik bewaar dierbare herinneringen aan hem. Hij mag nu eeuwig God grootmaken, hij heeft zijn wens verkregen.
Hoe gaat het met je Mara?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

De Heere gaat door met Zijn werk!Afbeelding
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3990
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

Mara schreef: 12 apr 2024, 15:05 Ik bewaar dierbare herinneringen aan hem. Hij mag nu eeuwig God grootmaken, hij heeft zijn wens verkregen.
Hopelijk mag het met jou goed gaan @Mara?
aggieoudje
Berichten: 903
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

Ds. J. Blom em. Predikant uit Ridderkerk is afgelopen vrijdag op 80 jarige leeftijd overleden.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8985
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

aggieoudje schreef: 22 apr 2024, 06:31 Ds. J. Blom em. Predikant uit Ridderkerk is afgelopen vrijdag op 80 jarige leeftijd overleden.
Ik herinner me hem van destijds de cursus theologische vorming van de GB in Zeist. Later hoorde ik eens een preek van hem, waar hij aan het einde van de dienst vertelde van de depressie waar hij in kwam (na een medische behandeling (?)), en mocht getuigen hoe de Heere hem in die diepte op had gezocht.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie