Facebook gevaarlijk?

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door eilander »

refo schreef:
Mara schreef:Mijn vriendin belde om te vertellen dat ze oma hoopt te worden.
Ik wist het echter al, één van mijn kinderen heeft met desbetreffende zoon contact via FB.
Foto van de echo stond erbij en het geslacht van de baby.
Ik vond het zo sneu voor haar. Ik kon niet net doen alsof ik het nog niet wist.
Is dit nu een generatiekloof :quoi
Wat is er sneu?
Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken? Als je iemand belt om verheugend nieuws te vertellen, en vervolgens blijkt dat iemand het al wist... Dan is het nieuwtje eraf.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Als ze het geslacht al weten, is de 20-weken echo al geweest. Dan heeft je vriendin dus niet erg snel gebeld.
Het ging in tweëen Dodo.
Vanwege een paar miskramen, zetten ze het op FB met plm 13 weken.
Toen mijn vriendin later belde om te zeggen dat ze het geslacht ook wist, stond dit inmiddels ook op FB, wij zitten er beiden niet op.
eilander schreef:...en ook zonder Facebook komen dit soort dingen wel voor natuurlijk, tenminste op ons kleine dorpje wel.....
O ja?
Toen FB er nog niet was, vertelde je het eerst aan je ouders en vervolgens aan de rest. Toch niet tegelijk?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:...en ook zonder Facebook komen dit soort dingen wel voor natuurlijk, tenminste op ons kleine dorpje wel.....
O ja?
Toen FB er nog niet was, vertelde je het eerst aan je ouders en vervolgens aan de rest. Toch niet tegelijk?
Dat gaat bij ons - mét FB - nog steeds zo, hoor. Dus we moeten het nu niet ophangen aan Facebook alleen.
Maarre... je had er niet bij verteld dat je vriendin je direct heeft gebeld nadat zij het gehoord had.
Ik ging dus uit van de normale gang van zaken
- eerst weet je het zelf :)
- daarna vertel je het je ouders en je evt. eigen kinderen
- daarna zet je het nieuwerwets op FB of vertel je het ouderwets al je vrienden
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1242
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Klavart »

eilander schreef:
Mara schreef:
eilander schreef:...en ook zonder Facebook komen dit soort dingen wel voor natuurlijk, tenminste op ons kleine dorpje wel.....
O ja?
Toen FB er nog niet was, vertelde je het eerst aan je ouders en vervolgens aan de rest. Toch niet tegelijk?
Dat gaat bij ons - mét FB - nog steeds zo, hoor. Dus we moeten het nu niet ophangen aan Facebook alleen.
Maarre... je had er niet bij verteld dat je vriendin je direct heeft gebeld nadat zij het gehoord had.
Ik ging dus uit van de normale gang van zaken
- eerst weet je het zelf :)
- daarna vertel je het je ouders en je evt. eigen kinderen
- daarna zet je het nieuwerwets op FB of vertel je het ouderwets al je vrienden
Ik zou het niet op facebook zetten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Mara »

eilander schreef: Ik ging dus uit van de normale gang van zaken
- eerst weet je het zelf :)
- daarna vertel je het je ouders en je evt. eigen kinderen
- daarna zet je het nieuwerwets op FB of vertel je het ouderwets al je vrienden
Lijkt mij dus ook, maar zo ging het helaas niet in dit geval.
En dan is er nog verschil tussen een open en "gesloten" account, begrijp ik.
En je kunt ook zelfs pben met elkaar?
Jaren geleden had je een reclame van U.nox, oma deed nasikruiden door de boerenkool en dochter was bezorgd of dit een begin was van... verwardheid. Nee hoor, zei oma stralend, recept van FB.
Die reclame is dus inmiddels achterhaald. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3917
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Wim Anker »

Faceboek terzijde schuiven. Net als de OS. Kinderen leren - als ze toch willen faceboeken - niet teveel te praten over anderen.

Lees de Schrift maar.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Zita »

Ik zal vast een enorme tut zijn, maar ik stoor me altijd een beetje aan die echo's op facebook. Een zwangerschap is iets intiems. Op de echo zie je een ongeboren kind in de buik van zijn moeder. We zingen met een traan in het oog over 'gewrocht in het verborgene', en dan staat het patsboem met allerlei details te kijk voor iedereen. Ik ben daar niet zo'n fan van, maar misschien ligt het heel anders als je helemaal happy zit te zijn en het van de daken wilt schreeuwen ofzo.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Martijn »

Wim Anker schreef:Faceboek terzijde schuiven. Net als de OS. Kinderen leren - als ze toch willen faceboeken - niet teveel te praten over anderen.

Lees de Schrift maar.
Kun je wat uitleg geven over onderstreepte zinnen?

Facebook is zeker wel gevaarlijk. Je gaat veel te snel in op vriendschapsverzoeken. Sommige mensen liken alles en dat krijg je te zien zolang je ze volgt. Aan de andere kant, het evangelie komt ook via facebook bij mensen die er normaal niet snel mee in aanraking zouden komen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Mara »

Zita schreef:Ik zal vast een enorme tut zijn, maar ik stoor me altijd een beetje aan die echo's op facebook. Een zwangerschap is iets intiems. Op de echo zie je een ongeboren kind in de buik van zijn moeder. We zingen met een traan in het oog over 'gewrocht in het verborgene', en dan staat het patsboem met allerlei details te kijk voor iedereen. Ik ben daar niet zo'n fan van, maar misschien ligt het heel anders als je helemaal happy zit te zijn en het van de daken wilt schreeuwen ofzo.
Ik ben kennelijk net zo'n tut, ik snap die bevallingsfoto's ook niet, die je soms ongevraagd onder je neus krijgt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Chrisje72 »

Dat snap ik niet Mara, ik zit wél op fb maar heb nog nooit bevallings foto's gezien en jij zit niet op fb en ziet ze wel? Of bedoel je dat je ze op kraambezoek ineens onder de neus geduwd krijgt? Daar zou ik ook niet van gediend zijn. Verder eens met Zita.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Dodo »

Mijn grootste ergernis op fb is dat mensen van alles liken in de hoop een gratis bank/fotoshoot/bos bloemen etc te krijgen.
De tweede ergernis is dat mensen voortdurend hun perfecte gezin etaleren. De liefste man die volmaakte kadootjes geeft, perfecte kinderen die totaal gelukkig op hun verjaardag ingewikkelde handgemaakte traktaties naar school brengen en zo door.
Dat is een façade, en op den duur blok ik ze.
Dan nog de tieners die dagelijks nieuwe selfies maken en veel filmpjes delen. Die ook allemaal op mijn tijdlijn komen.
Verder is fb erg leuk :-) Ik heb het vooral voor de (grote) familie.
merel
Berichten: 9880
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door merel »

Ik heb bewust geen facebook. Ik ben namelijk bang dat ik avonden ga besteden aan iedereen volgen en het lezen over het leven van 'oude'bekenden die ik toch nooit meer spreek.

Echo's delen op internet zou ik ook niet doen. Al kan ik mij voorstellen dat je superblij bent. Ik heb ook wel dagen met mijn echo's op zak gelopen om er steeds verliefd naar te kijken.
Detail; het geslacht van het kind kan je al weten rond de 11/12 weken. Wij wisten het bij 3 vd 4 ook rond dat tijdstip.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6510
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Posthoorn »

Als ik dit zo lees, zou ik jullie ook niet als Facebookvriend willen hebben, denk ik. :OO3
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Mara »

Chrisje72 schreef:Dat snap ik niet Mara, ik zit wél op fb maar heb nog nooit bevallings foto's gezien en jij zit niet op fb en ziet ze wel? Of bedoel je dat je ze op kraambezoek ineens onder de neus geduwd krijgt? Daar zou ik ook niet van gediend zijn. Verder eens met Zita.
Soms zit je op kraambezoek, krijg dan een stapeltje foto's of album onder je neus, met daarbij ook de bevalling in alle details.
Dan ben ik misschien een tut of preuts, maar ik vind dat heel onprettig.
merel schreef:Echo's delen op internet zou ik ook niet doen. Al kan ik mij voorstellen dat je superblij bent. Ik heb ook wel dagen met mijn echo's op zak gelopen om er steeds verliefd naar te kijken.
Detail; het geslacht van het kind kan je al weten rond de 11/12 weken. Wij wisten het bij 3 vd 4 ook rond dat tijdstip.
Ik ben van de generatie dat er geen echo werd gemaakt tijdens de zwangerschap, alleen bij strikt medische noodzaak.
Bij mij is dat dus tijdens 1 zwangerschap gedaan, toen ik 2 weken over de uitgerekende datum was.
Het geslacht zou ik persoonlijk niet willen weten. Maar ja, die keuze hadden wij dan ook niet.
Dodo schreef:Mijn grootste ergernis op fb is dat mensen van alles liken in de hoop een gratis bank/fotoshoot/bos bloemen etc te krijgen.
De tweede ergernis is dat mensen voortdurend hun perfecte gezin etaleren. De liefste man die volmaakte kadootjes geeft, perfecte kinderen die totaal gelukkig op hun verjaardag ingewikkelde handgemaakte traktaties naar school brengen en zo door.
Ik heb wel een aantal keren rondgekeken op FB en zag ook al die perfecte stelletjes, gezinnetjes, het voortdurende gelik en gelike naar elkaar, terwijl sommigen notabene in één huis wonen.
Dodo, het liken van een bedrijf levert toch nooit iets op? Ik las weleens in de krant dat dat een zeepbel is. Niemand kent iemand die iets gewonnen heeft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Dodo »

Soms publiceren ze de naam van een winnaar, maar dat is maar zelden. Bij de meeste like-acties hoor je niks meer. Denk ik, ik heb het zelf nooit gedaan. Vind het toch een soort publiek bedelen.
Plaats reactie