Op zoek naar een opsomming van alle afsplitsingen en kerkgen
Op zoek naar een opsomming van alle afsplitsingen en kerkgen
Kan iemand me helpen aan een opsomming van alle afsplitsingen en kerkverbanden van Nederland (of in elk geval een goed deel daarvan)? Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar weet wel dat er ooit iets hier op dit forum over gestaan heeft.
In een boek zag ik laatst ook een mooie tekening staan waar alles overzichtelijk met pijlen en lijnen in aangegeven was hoe alles vanaf de reformatie in zijn werk was gegaan. Heeft iemand die tekening toevallig?
Ik wacht met spanning....
In een boek zag ik laatst ook een mooie tekening staan waar alles overzichtelijk met pijlen en lijnen in aangegeven was hoe alles vanaf de reformatie in zijn werk was gegaan. Heeft iemand die tekening toevallig?
Ik wacht met spanning....
De kaart van kerkelijk Nederland van dr Impeta. Niet heel actueel, maar die heeft heel veel van de afsplitsingen.
Ik weet niet van wanneer de laatste druk is.
Ik weet niet van wanneer de laatste druk is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hmmm... natekenen is niet echt netjes dacht ik. Maar als ik de gegevens gebruik die erop staan, en inderdaad de PKN enzo toevoeg... dat ga ik doen, bedankt! Welke nieuwe stromingen zijn er trouwens ontstaan na het samenvoegen van NHK, GK en LK?
En waar zitten de remonstranten en de apostolischen in dit verhaal? En kan iemand ook nog wat over de evangelischen vertellen?
En waar zitten de remonstranten en de apostolischen in dit verhaal? En kan iemand ook nog wat over de evangelischen vertellen?
- ndonselaar
- Contacteer:
De hoofdstroom is hier de 'Nederlandse Hervormde Kerk'. Ben wel nieuwsgierig hoe de tekening er uit gaat zien. Was over de huidige tekening redelijke consensus, dat zal nu iets anders liggen denk ik.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Je kan hem natekenen, de Hersteld Hervormde Kerk, de PKN en de VGKN erbij tekenen en dan is het je eigen tekening.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
- Miscanthus