Interview Ds. Mallan in het ND

Unionist

Interview Ds. Mallan in het ND

Bericht door Unionist »

Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
memento

Bericht door memento »

m, leuk intervieuw. In het begin een tikje spottend (alhoewel m.i. niet kwetsend), voorderest een redelijk diepgaand interview waarin de vragensteller eerlijke vragen stelt, en ook eerlijk antwoord krijgt.

Leuk dat het ND op deze wijze aandacht schenkt aan Mallan.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Leuk artikel. Jammer dat het ND soms wat spottend overkomt (niet alleen dit artikel) als het om rechts-bevindelijke stromingen gaat; maar in dit artikel word de betreffende predikant wel duidelijk aan het woord gelaten.
Marjan

Bericht door Marjan »

In het begin een beetje flauw, maar daarna heel goed.
Ik had een ander beeld van hem dan ik nu uit het interview krijg. Milder, gunnender, ook meer een gewoon mens die van zijn kleinkinderen geniet.
Be yourself, there are plenty of others.
Andre

Bericht door Andre »

een goed stukje nieuws! voor een krant.
Gian

Bericht door Gian »

Aardig stukje.
,,Ik heb geworsteld met de vraag of ik die auto wel kon kopen. Maar ik kreeg de kans via een gemeentelid en de Here liet me zien: Des Heren is de aarde, én haar volheid en ik mag daarin delen. Ik had voor mijn benen een ruime auto nodig. En mijn bedrijfsleider hierboven is zo goed op deze wijze aan zijn oude knecht te denken.
En de ggin heeft weer een excuus om auto's met ''wat meer beenruimte'' te rijden....:,
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Inderdaad doen ze in het begin een beetje vreemd. Zoals ds Mallan schrijft zo ken ik hem niet. Jaren terug heb ik hem regelmatig gehoord, maar hij is toch in zijn voordeel veranderd.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
limosa

Bericht door limosa »

Goed artikel, ik zou het begin niet negatief willen duiden. Het artikel komt open en eerlijk over. Ik heb ds. Mallan lang niet gehoord maar hij lijkt mij milder geworden de laatste jaren.

[Aangepast op 16/4/05 door limosa]
refo

Bericht door refo »

Kan iemand het interview samenvatten?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

dat weet ik wel.
maar hij heeft het zoveel over z'n eige
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door refo
dat weet ik wel.
Misschien omdat daar de vragen over gingen? Lijkt me ook logisch als je over iemand wil schrijven, dat zo'n journalist ook persoonlijke vragen stelt...
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door refo
dat weet ik wel.
Misschien omdat daar de vragen over gingen? Lijkt me ook logisch als je over iemand wil schrijven, dat zo'n journalist ook persoonlijke vragen stelt...
Logisch toch? Het is een interview, niet over een bepaald onderwerp, maar gewoon over de persoon van Ds. Mallan. Een giografie gaat toch ook over een persoon?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

En ds. Mallan wordt vandaag 80 jaar, dus zal dat de aanleiding wel zijn. Dus logisch dat het over z'n eige gaat.

Zie http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1210849

en ook het artikel in het ND:
Komende maandag wordt hij tachtig.
[Aangepast op 18/4/05 door elbert]
Jelle

Bericht door Jelle »

Een mooi artikel, Admin heeft het mij voorgelezen vanaf zijn PC.
Het heeft mij een andere kijk op deze man gegeven, maar ook weer opnieuw de bevestiging dat de kerkmens vaker meer dan de tiengeboden heeft waaraan men zich moet houden dan de dominee zelf.
Wat hij zelf volgens mij ook aangeeft in zijn antwoorden.
Plaats reactie