„Klaagmuur moet in joodse handen blijven”
JERUZALEM - Van de joden in Israël is 91 procent absoluut niet bereid het gezag over de Klaagmuur in Jeruzalem te delen met de Palestijnen in ruil voor een definitief vredes-akkoord.
.
Dit meldde de Israëlische krant Ha’aretz vrijdag op haar website.
.
Een representatief onderzoek door het Dahaf-instituut onder de joodse bevolking van Israël maakt duidelijk dat de joden in het algemeen niets voelen voor het overdragen van zogenaamde heilige plaatsen in Israël aan de Palestijnen in ruil voor een vredesakkoord.
.
Zo wil van de ondervraagden niemand dat de Klaagmuur in Jeruzalem in Palestijnse handen komt. Slechts 6 procent voelt wel wat voor een gezamenlijk bestuur van Israëliërs en Palestijnen, terwijl 91 procent vindt dat deze heiligste plaats van het jodendom in Israëlische handen moet blijven.
.
Wat de Tempelberg betreft vindt 46 procent dat die onder gezamenlijk bestuur van Israëliërs en de Palestijnen mag komen te staan, terwijl 9 procent er geen problemen mee heeft als de Palestijnen alleen het bestuur over deze plaats krijgen.
Even wat anders beteffende de klaagmuur.
'k Hoorde onlangs een verhaal van een jong getrouwd stelletje dat geen kinderen kon krijgen. Ze gaan op vacantie in Israel. gaan uiteraard ook naar de klaagmuur, zij stopt een papiertje met haar kinderwens in de muur.
nadat ze weer een maand in Nederland is, is zij in verwachting.
Is dit toeval, of is dit een antwoord op haar briefje van JaWeH?
JERUZALEM - Van de joden in Israël is 91 procent absoluut niet bereid het gezag over de Klaagmuur in Jeruzalem te delen met de Palestijnen in ruil voor een definitief vredes-akkoord.
.
Dit meldde de Israëlische krant Ha’aretz vrijdag op haar website.
.
Een representatief onderzoek door het Dahaf-instituut onder de joodse bevolking van Israël maakt duidelijk dat de joden in het algemeen niets voelen voor het overdragen van zogenaamde heilige plaatsen in Israël aan de Palestijnen in ruil voor een vredesakkoord.
.
Zo wil van de ondervraagden niemand dat de Klaagmuur in Jeruzalem in Palestijnse handen komt. Slechts 6 procent voelt wel wat voor een gezamenlijk bestuur van Israëliërs en Palestijnen, terwijl 91 procent vindt dat deze heiligste plaats van het jodendom in Israëlische handen moet blijven.
.
Wat de Tempelberg betreft vindt 46 procent dat die onder gezamenlijk bestuur van Israëliërs en de Palestijnen mag komen te staan, terwijl 9 procent er geen problemen mee heeft als de Palestijnen alleen het bestuur over deze plaats krijgen.
'k Hoorde onlangs een verhaal van een jong getrouwd stelletje dat geen kinderen kon krijgen. Ze gaan op vacantie in Israel. gaan uiteraard ook naar de klaagmuur, zij stopt een papiertje met haar kinderwens in de muur.
Ik zou zeggen dat het tussen de oren zat. Geen toeval, maar psychologie.
En als het een jong getrouwd stel was, konden ze nog niet veel gedokter achter de rug hebben wat betreft de kinderloosheid.
Zwak verhaal.
kan zwak zijn, maar wel mooi.Oorspronkelijk gepost door MarjanIk zou zeggen dat het tussen de oren zat. Geen toeval, maar psychologie.
En als het een jong getrouwd stel was, konden ze nog niet veel gedokter achter de rug hebben wat betreft de kinderloosheid.
Zwak verhaal.

Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
De geschiedenis van Hanna is veel mooier (en echt gebeurd, wat ik van dit verhaal zeer betwijfel...). Hanna wíst dat ze geen kinderen kon krijgen want ze wilde dat al langere tijd. En ze bracht haar wens in het gebed bij de Heere, zelfs in de tabernakel.Oorspronkelijk gepost door Egbertkan zwak zijn, maar wel mooi.Oorspronkelijk gepost door MarjanIk zou zeggen dat het tussen de oren zat. Geen toeval, maar psychologie.
Zwak verhaal.![]()
Ik lees nergens in de bijbel dat we worden aangemoedigd om briefjes tussen de stenen te stoppen. Zit daar niet wat bijgeloof bij? Wat maakt die muur zo speciaal? Is God daar meer aanwezig?
Ja, als jij het zegt. Maar dan heb ik nog steeds mijn twijfels. Waarom je wens op een briefje in de klaagmuur? Waarom niet 'gewoon' bidden? Waarom zou God wel dat briefje verhoren en niet het reguliere gebed?Oorspronkelijk gepost door Andre
't stel was een jaartje of drie getrouwd en heel wat afgedoktert.
Is een gebed in Israel van betere kwaliteit? Is een gebed bij de klaagmuur beter? Wat doe je bij dit verhaal met de Bijbelse "binnenkamer"?
Oorspronkelijk gepost door MarjanJa, als jij het zegt. Maar dan heb ik nog steeds mijn twijfels. Waarom je wens op een briefje in de klaagmuur? Waarom niet 'gewoon' bidden? Waarom zou God wel dat briefje verhoren en niet het reguliere gebed?Oorspronkelijk gepost door Andre
't stel was een jaartje of drie getrouwd en heel wat afgedoktert.
Is een gebed in Israel van betere kwaliteit? Is een gebed bij de klaagmuur beter? Wat doe je bij dit verhaal met de Bijbelse "binnenkamer"?
Kijk Marja we weten allemaal wel dat het briefjes gedoe bij de klaagmuur een symboliek is. Bij een bezoek aan de klaagmuur zou ik w.s. ook wel een briefje er in stoppen best wel weten de dat het zonder begeleidend gebed niets uithaald. Het echtpaar zal ook beide gedaan hebben maar de voornaamste reden van zwangerschap [naast uiteraard dat het van God afkomstig is] zal idd het psychologisch effect geweest zijn. Het gebeurt vaker bij echtparen die na uitgedokterd te zijn de hoop min of meer opgaven en vervolgens toch zwanger raakten. Maar ik vind drie jaar getrouwd en dan al bij de dokter lopen wel erg vroeg, bij ons werd de eerste ook pas na drie jaar huwelijk geboren en we piekerden er nog niet over om na de dokter te gaan. 5 jaar of langer lijkt mij eerder een mooie tijd.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Natuurlijk moet de Klaagmuur in Joodse handen blijven. Ze zouden gek zijn als ze dat zouden overdragen aan de Arabieren.
(die hebben mi. al genoeg heilige plaatsen)
Dat van dat briefje is wel mooi, binnenkort DV hoop ik ook naar Israel te gaan en de Klaagmuur te bezoeken dan hoop ik er oook een briefje in te stoppen:D
Dat van dat briefje is wel mooi, binnenkort DV hoop ik ook naar Israel te gaan en de Klaagmuur te bezoeken dan hoop ik er oook een briefje in te stoppen:D
Volkomen offtopic: dat DV staat er zo maf tussen. Ik ben nooit zo DV'erig. Mijn dochter zag een advertentie in het rd, waar een reis werd aangeboden met vertrekgarantie en toch stond er ook DV bij.Oorspronkelijk gepost door yael84
Natuurlijk moet de Klaagmuur in Joodse handen blijven. Ze zouden gek zijn als ze dat zouden overdragen aan de Arabieren.
- ndonselaar
- Contacteer:
Voor de Jood zal de 'Klaagmuur' haast onopgeefbaar zijn, dat leert ons de Schrift al in de vraag van de Samaritaanse vrouw. Ze weet niet waar ze de HEERE moet aanbidden. We weten ook Zijn antwoord.
In de volheid des tijds wordt de verbondsgemeente gevormd door Jood en heiden. Er is geen onderscheid meer, de tempeldienst is niet meer nodig, want hét Offer is gebracht. Het voorhangsel scheurde doormidden en zo was dit een teken dat we Hem overal mogen aanbidden. Hij is niet aan een plaats gebonden.
In de volheid des tijds wordt de verbondsgemeente gevormd door Jood en heiden. Er is geen onderscheid meer, de tempeldienst is niet meer nodig, want hét Offer is gebracht. Het voorhangsel scheurde doormidden en zo was dit een teken dat we Hem overal mogen aanbidden. Hij is niet aan een plaats gebonden.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
dank je:D haha tja je weet nooit of er in die tussentijd nog wat gebeurd ofzo...Oorspronkelijk gepost door MarjanVolkomen offtopic: dat DV staat er zo maf tussen. Ik ben nooit zo DV'erig. Mijn dochter zag een advertentie in het rd, waar een reis werd aangeboden met vertrekgarantie en toch stond er ook DV bij.Oorspronkelijk gepost door yael84
Dat God aan geen tijd of plaats gebonden is is juist. Maar zouden we niet mogen zeggen dat de volheids des tijds nu is? Immers je ziet om je heen dat de volheid van de heidenen ingaat en God weer terugkeerd naar Zijn volk Israel. Kijk alleen maar naar Israel en de groei van de in Yeshua gelovende Joden.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Voor de Jood zal de 'Klaagmuur' haast onopgeefbaar zijn, dat leert ons de Schrift al in de vraag van de Samaritaanse vrouw. Ze weet niet waar ze de HEERE moet aanbidden. We weten ook Zijn antwoord.
Al vind ik de vergelijking van de Sameritaanse vrouw niet helemaal opgaan, omdat er nogal een verschil is met toen en nu. Nu staat er alleen een muur en is het voor iedereen toegankelijk. Toen stond er een tempel die alleen voor Joden toegankelijk was.
Nu kan dus ook eenieder die wil de Klaagmuur bezoeken en daar tot God bidden. Wat dus evengoed ook kan ergens aan de andere kant van de wereld, wat Jezus toen iig al voorspelde tegen die vrouw.
Klaagmuur in Joodse handen, zo ook heel de Tempelberg, en dat geval wat er boven opstaat afbreken .
En laten wij ook bidden voor onze Christelijke broeders en zusters in Israel en het Midden Oosten, zo gelijkertijd in oostelijk bezet Griekenland waar de Christenen onderdrukt worden door de turken.De turken hebben in 1920/1923 drie miljoen Christenen vermoord.
En laten wij ook bidden voor onze Christelijke broeders en zusters in Israel en het Midden Oosten, zo gelijkertijd in oostelijk bezet Griekenland waar de Christenen onderdrukt worden door de turken.De turken hebben in 1920/1923 drie miljoen Christenen vermoord.
De Tempelberg wordt trouwens niet zozeer gecontroleerd door de Palestijnen als wel door moslims. Lang niet alle Palestijnen zijn moslim.
Daarnaast is het zo dat moslims toch geen gevoel hebben bij de Klaagmuur. Ze hebben de Al-Aqsa Moskee en de Rotskoepel, die staan op de Tempelberg.
Om te reageren op Adorote, ik denk niet dat het verstandig zou zijn om de twee gebouwen op de Tempelberg in andere handen te geven dan die van de moslims. Dat zou namelijk nogal veel onrust veroorzaken.
Daarnaast is het zo dat moslims toch geen gevoel hebben bij de Klaagmuur. Ze hebben de Al-Aqsa Moskee en de Rotskoepel, die staan op de Tempelberg.
Om te reageren op Adorote, ik denk niet dat het verstandig zou zijn om de twee gebouwen op de Tempelberg in andere handen te geven dan die van de moslims. Dat zou namelijk nogal veel onrust veroorzaken.