Wat doen we vandaag?

Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

merel schreef:
Eloesje schreef:
Thea schreef:Wat ik niet goed begrijp is, dat reguliere artsen bij onverklaarbare klachten nooit eens zeggen: 'het zit tussen je oren'. Ze sturen je naar alle mogelijke medici, behalve naar de psycholoog. Ik vind dat echt 'van het kastje naar de muur'-gedrag. Daar kun je dan jaren zoet mee zijn en dat weet je nog niets. Maak ik in mijn omgeving mee.
Dat wordt hier wel degelijk gedaan. Burn out verklaard. Maar kun jij mij vertellen wat burn out met afwijkingen in je bloedwaardes te maken heeft?

Je bent in Nederland gezond tot het tegendeel is bewezen. Dat 'tegendeel' moet een diagnose zijn. Kunnen ze deze niet stellen, dan ben je dus gezond.
Dat lijkt mij wel logisch. Geneeskunde is een wetenschap, waarbij een diagnose gesteld wordt adhv hetgeen je hoort, ziet, ruikt en meet
Mij niet. Als je verklaarbare klachten hebt, bewezen door bloedwaardes, maar ze er geen naam aan kunnen hangen, ben je dus gezond. Niet omdat ze niets kunnen vinden, maar omdat ze er geen naam voor hebben. Vind ik niet logisch.
En als het dan niet levensbedreigend is, laten ze je dus gewoon naar huis gaan, ik de hoop dat het - of uit zichzelf oplost - of erger wordt zodat ze kunnen opereren (in mijn geval een leverbiopt kunnen nemen)
Bruna
Berichten: 1748
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bruna »

merel schreef:Waarom is een zwart-wit denken op dit vlak bezwaarlijk en op allerlei andere vlakken niet?
Zeg ik dat? Ik zeg niet dat het op allerlei ander vlakken niet bezwaarlijk is. En tevens heb ik het over 'te' zwart-wit.
Bij heel veel dingen speelt toch een mate van gevoel mee?

Ik ben ook heel erg van nuchter blijven maar gevoel komt er ook bij kijken. Dus beide, waarom bij nuchtere afweging van feiten de overhand moet blijven houden. Dus laten we niet alles 'keihard' wegslaan, maar pastoraal vermanen.
Laatst gewijzigd door Bruna op 21 feb 2023, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17484
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Eloesje schreef:
Thea schreef:Wat ik niet goed begrijp is, dat reguliere artsen bij onverklaarbare klachten nooit eens zeggen: 'het zit tussen je oren'. Ze sturen je naar alle mogelijke medici, behalve naar de psycholoog. Ik vind dat echt 'van het kastje naar de muur'-gedrag. Daar kun je dan jaren zoet mee zijn en dat weet je nog niets. Maak ik in mijn omgeving mee.
Dat wordt hier wel degelijk gedaan. Burn out verklaard. Maar kun jij mij vertellen wat burn out met afwijkingen in je bloedwaardes te maken heeft?

Je bent in Nederland gezond tot het tegendeel is bewezen. Dat 'tegendeel' moet een diagnose zijn. Kunnen ze deze niet stellen, dan ben je dus gezond.
Het hoort wel bij het ‘westers’ denken dat alles maakbaar moet zijn. Zeker je gezondheid. Maar dat is toch echt niet zo. Niet elke lichamelijke klacht is oplosbaar of heeft een lichamelijke oorzaak.
Bloedwaarden zeggen ook niet alles. In mijn beroep werd ik elk jaar vliegmedisch gekeurd. Het bloed werd op tientallen waarden gecontroleerd. De waarden die niet strookten met de door de medische wetenschap bepaalde niveaus werden bekeken van jaar op jaar. Een afwijkende bloedwaarde kan gewoon bij die persoon horen. Als er opeens grote afwijkingen waren werd er ingegrepen.

Er wordt m.i. veel teveel zorg geconsumeerd vanwege onze welvaart. Wij kunnen het ons veroorloven om elk pijntje of ongemak uitgebreid te laten onderzoeken. Dat kost ontzettend veel en levert weinig gezondheidswinst op.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11433
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mister »

Eloesje schreef:
Orchidee schreef:
KDD schreef:
Terri schreef:Ik raad wel een ieder aan om niet al te harde woorden te gebruiken tegen Eloesje. Gezondheid is een kwetsbaar onderwerp.
Eens. Aan wal staan de beste stuurlui …
Het is ook vaak: door schade en schande wijsheid verkregen.
Dan mag je toch niet zwijgen!
Ik val Eloesje niet aan!
Ik probeer (nogmaals) in liefde te waarschuwen.
Er word veel geschermd met: ' je moet zelf eens tegen muren oplopen' of: ' je zou het zelf maar hebben ', dat is een dooddoener!
Persoonlijk én in familie én in vriendenkring genoeg mensen die tobben met allerlei aandoeningen.
De beste stuurlui staan echt niet alleen aan wal, ze hebben al woeste wateren bevaren!
Ik vraag me oprecht af wat er occult/gevaarlijk /niet bijbels is aan mecebi. Wat zij doen is verklaarbaar, niets duisters aan, niets zweverigs, het was een verhoring op ons gebed. En ik ben nog steeds dankbaar dat we iemand in onze omgeving hadden die ons naar hen verwees.
Bij wat ik lees op de site, met name bij de laatste twee punten, vind ik echt wel wat duister en zweverig overkomen.
U neemt plaats op een stoel naast de apparatuur (Bicom 2000) en u wordt door middel van elektroden aangesloten aan de Bicom.
Deze elektroden nemen frequenties op van uw lichaam of een ziek lichaamsdeel en leiden deze via kabels in de Bicom.
Afhankelijk van het behandelingsdoel en de situatie op de dag van behandeling wordt deze trillingsinformatie (frequentie) afgezwakt, versterkt of in spiegelbeeld (geïnverteerd) via een elektrodekabel naar een andere op het lichaam geplaatste elektrode overgedragen.
Ook wordt gebruik gemaakt van speciaal vervaardigde ampullen met informatie van ziekmakende bacteriën en virussen, waarvan de informatie afgezwakt, versterkt of geïnverteerd aan het lichaam wordt teruggegeven.
Zeeuw
Berichten: 11707
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Eloesje schreef:
Thea schreef:Wat ik niet goed begrijp is, dat reguliere artsen bij onverklaarbare klachten nooit eens zeggen: 'het zit tussen je oren'. Ze sturen je naar alle mogelijke medici, behalve naar de psycholoog. Ik vind dat echt 'van het kastje naar de muur'-gedrag. Daar kun je dan jaren zoet mee zijn en dat weet je nog niets. Maak ik in mijn omgeving mee.
Dat wordt hier wel degelijk gedaan. Burn out verklaard. Maar kun jij mij vertellen wat burn out met afwijkingen in je bloedwaardes te maken heeft?

Je bent in Nederland gezond tot het tegendeel is bewezen. Dat 'tegendeel' moet een diagnose zijn. Kunnen ze deze niet stellen, dan ben je dus gezond.
Het hoort wel bij het ‘westers’ denken dat alles maakbaar moet zijn. Zeker je gezondheid. Maar dat is toch echt niet zo. Niet elke lichamelijke klacht is oplosbaar of heeft een lichamelijke oorzaak.
Bloedwaarden zeggen ook niet alles. In mijn beroep werd ik elk jaar vliegmedisch gekeurd. Het bloed werd op tientallen waarden gecontroleerd. De waarden die niet strookten met de door de medische wetenschap bepaalde niveaus werden bekeken van jaar op jaar. Een afwijkende bloedwaarde kan gewoon bij die persoon horen. Als er opeens grote afwijkingen waren werd er ingegrepen.

Er wordt m.i. veel teveel zorg geconsumeerd vanwege onze welvaart. Wij kunnen het ons veroorloven om elk pijntje of ongemak uitgebreid te laten onderzoeken. Dat kost ontzettend veel en levert weinig gezondheidswinst op.
Yes. En we (al valt dat volgens mij bij de forummers wel mee), leven een stuk minder gezond dat we zouden kunnen met alles wat ons ter beschikking staat aan mogelijkheden.
merel
Berichten: 9985
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Ik vind dat ook niet occult/duister/niet bijbels. Eerder de reinste flauwekul. Als werkelijk zo eenvoudig ziektes opgespoord zouden kunnen worden, zou dit ook in de reguliere geneeskunde volop gebruikt worden. Ellendige onderzoeken zoals gastroscopieën, endoscopieën, bronchoscopie, lumbaalpuncties etc. zijn niet meer nodig.
merel
Berichten: 9985
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Eloesje schreef:
Thea schreef:Wat ik niet goed begrijp is, dat reguliere artsen bij onverklaarbare klachten nooit eens zeggen: 'het zit tussen je oren'. Ze sturen je naar alle mogelijke medici, behalve naar de psycholoog. Ik vind dat echt 'van het kastje naar de muur'-gedrag. Daar kun je dan jaren zoet mee zijn en dat weet je nog niets. Maak ik in mijn omgeving mee.
Dat wordt hier wel degelijk gedaan. Burn out verklaard. Maar kun jij mij vertellen wat burn out met afwijkingen in je bloedwaardes te maken heeft?

Je bent in Nederland gezond tot het tegendeel is bewezen. Dat 'tegendeel' moet een diagnose zijn. Kunnen ze deze niet stellen, dan ben je dus gezond.
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... ose-lastig

Burn out is meer spraakgebruik dan een daadwerkelijke diagnose. Daarover vallen namelijk heel veel andere psychiatrische aandoeningen.
merel
Berichten: 9985
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
huisman schreef:[

Er wordt m.i. veel teveel zorg geconsumeerd vanwege onze welvaart. Wij kunnen het ons veroorloven om elk pijntje of ongemak uitgebreid te laten onderzoeken. Dat kost ontzettend veel en levert weinig gezondheidswinst op.
Yes. En we (al valt dat volgens mij bij de forummers wel mee), leven een stuk minder gezond dat we zouden kunnen met alles wat ons ter beschikking staat aan mogelijkheden.
Ik denk ook dat te veel zorg geconsumeerd wordt. Ik lees in dit topic al diverse malen dat men wel naar het alternatieve circuit 'moet', omdat een huisarts niet doorverwijst. Wellicht heeft de huisarts een medische reden om niet door te verwijzen.
Zeeuw
Berichten: 11707
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
huisman schreef:[

Er wordt m.i. veel teveel zorg geconsumeerd vanwege onze welvaart. Wij kunnen het ons veroorloven om elk pijntje of ongemak uitgebreid te laten onderzoeken. Dat kost ontzettend veel en levert weinig gezondheidswinst op.
Yes. En we (al valt dat volgens mij bij de forummers wel mee), leven een stuk minder gezond dat we zouden kunnen met alles wat ons ter beschikking staat aan mogelijkheden.
Ik denk ook dat te veel zorg geconsumeerd wordt. Ik lees in dit topic al diverse malen dat men wel naar het alternatieve circuit 'moet', omdat een huisarts niet doorverwijst. Wellicht heeft de huisarts een medische reden om niet door te verwijzen.
Ik hoor dat vooral als men al behoorlijke lange tijd in het medische circuit rondloopt. Dan begrijp ik wel dat mensen toch op zoek gaan. Zoals ik over mezelf beschreef: als je een huisarts hebt die een osteopaat al alternatief vindt, maar zelf geen oplossing ziet, dan zoek je wel verder.
Ik vind in algemene zin dat er veel te snel medicijnen worden voorgeschreven. Ik zie mijn ouders echt met een pillendoosje lopen, waar je van rilt. Terwijl m.i. minimaal de helft met leefstijl weggenomen kan worden.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Thea »

Ik bedoel ziektes als fybromyalgie, cvs etc. Daar zijn geen medische verklaringen voor, maar je wordt niet naar de psycholoog gestuurd. Dat begrijp ik echt niet. Ik denk dat je door psychische problemen lichamelijke klachten kunt krijgen. Daar is m.i. te weinig oog voor. Met alle mensen die hierdoor afgekeurd thuis zitten en het alternatieve circuit in gaan.
Idd in de medische wereld is meten weten. Maar daardoor ontstaat een lacune in de psycho-somatische situaties.
merel
Berichten: 9985
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
huisman schreef:[

Er wordt m.i. veel teveel zorg geconsumeerd vanwege onze welvaart. Wij kunnen het ons veroorloven om elk pijntje of ongemak uitgebreid te laten onderzoeken. Dat kost ontzettend veel en levert weinig gezondheidswinst op.
Yes. En we (al valt dat volgens mij bij de forummers wel mee), leven een stuk minder gezond dat we zouden kunnen met alles wat ons ter beschikking staat aan mogelijkheden.
Ik denk ook dat te veel zorg geconsumeerd wordt. Ik lees in dit topic al diverse malen dat men wel naar het alternatieve circuit 'moet', omdat een huisarts niet doorverwijst. Wellicht heeft de huisarts een medische reden om niet door te verwijzen.
Ik hoor dat vooral als men al behoorlijke lange tijd in het medische circuit rondloopt. Dan begrijp ik wel dat mensen toch op zoek gaan. Zoals ik over mezelf beschreef: als je een huisarts hebt die een osteopaat al alternatief vindt, maar zelf geen oplossing ziet, dan zoek je wel verder.
Ik vind in algemene zin dat er veel te snel medicijnen worden voorgeschreven. Ik zie mijn ouders echt met een pillendoosje lopen, waar je van rilt. Terwijl m.i. minimaal de helft met leefstijl weggenomen kan worden.
Dat laatste klopt zeker. Ook veel docenten werpen de optie ritalin op bij drukke en dromerige kinderen.
Vergeet alleen ook niet hoeveel druk op artsen ligt om pillen voor te schrijven en dan heb ik het niet over de farmaceutische lobby. Hoeveel mensen klachten indienen als zij bij een virale infectie geen AB voorgeschreven krijgen, zijn niet meer op een hand te tellen. Ik kan mij voorstellen dat artsen door de werkdruk bezwijken en dan het met een pilletje afdoen, terwijl de leefstijl inderdaad een oplossing kan zijn.

Daarnaast kan ik mij ook goed voorstellen dat je bij langdurige klachten op zoek gaat naar een oplossing. Alleen vraag ik mij af of het alternatieve circuit de juiste oplossing.
Laatst gewijzigd door merel op 21 feb 2023, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
TSD
Berichten: 2136
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door TSD »

Mister schreef:
Eloesje schreef:
Ik vraag me oprecht af wat er occult/gevaarlijk /niet bijbels is aan mecebi. Wat zij doen is verklaarbaar, niets duisters aan, niets zweverigs, het was een verhoring op ons gebed. En ik ben nog steeds dankbaar dat we iemand in onze omgeving hadden die ons naar hen verwees.
Bij wat ik lees op de site, met name bij de laatste twee punten, vind ik echt wel wat duister en zweverig overkomen.
U neemt plaats op een stoel naast de apparatuur (Bicom 2000) en u wordt door middel van elektroden aangesloten aan de Bicom.
Deze elektroden nemen frequenties op van uw lichaam of een ziek lichaamsdeel en leiden deze via kabels in de Bicom.
Afhankelijk van het behandelingsdoel en de situatie op de dag van behandeling wordt deze trillingsinformatie (frequentie) afgezwakt, versterkt of in spiegelbeeld (geïnverteerd) via een elektrodekabel naar een andere op het lichaam geplaatste elektrode overgedragen.
Ook wordt gebruik gemaakt van speciaal vervaardigde ampullen met informatie van ziekmakende bacteriën en virussen, waarvan de informatie afgezwakt, versterkt of geïnverteerd aan het lichaam wordt teruggegeven.
Ik heb je artikelen gegeven Eloesje, maar daarop reageer je niet, maar je blijft wel dezelfde vragen stellen. Ik zal citeren:
Bij bio-resonantie wordt de diagnoseverkregen door elektro-acupunctuur. Er wordt dus gebruik gemaakt van het stelsel van de meridianen (energiebanen) die door het lichaam lopen. De microkosmos is verstoord en moet in balans komen door trillingen. Eén en ander staat niet los van het oude en tegelijk springlevende gedachtegoed van het Taoïsme waarbij uitgegaan wordt van een energetisch mensbeeld.
Er zijn natuurtherapeuten die proberen zich hier ver van te houden. Tegelijkertijd is het wel zo dat er binnen de beroepsvereniging van bio-resonantie kringen zijn – zoals een toonaangevend opleidingscentrum – die in contact staan met boze geesten. Ook natuurtherapeuten uit de gereformeerde gezindte die bio-resonantie toepassen, kunnen nietsvermoedend in contact komen met duistere en occulte machten. Zo is het voorgekomen dat tijdens een telefonisch consult bij een collega, deze persoon achter de telefoon bleek te pendelen! Therapeuten en patiënten lopen dus het gevaar ongewild occult belast te worden.
Zie mijn eerdere reactie, inzake persoonlijke ervaring. Het leek allemaal zo goed en mooi en zelfs via een reformatorische therapeut...
Bioresonantie is een vorm van elektroacupunctuur waar gebruik gemaakt worden van meridianen (= energiebanen). We moeten dit wel degelijk onderscheiden van zenuwbanen. Nogmaals willen we benadrukken dat de leer van de energiebanen aansluit bij een oosterse godsdienst, het Taoïsme. Dit heidense gedachtegoed, wat ook binnen de acupunctuur gepraktiseerd wordt, heeft bij bioresonantie alleen een moderne jas gekregen. Energiebanen zijn in tegenstelling tot zenuwbanen niet aan te tonen. Je moet geloven dat ze bestaan. Bioresonantie-therapie is een energetische geneeswijze die net als andere energetische therapieën (zoals bijvoorbeeld homeopathie en acupunctuur) uitgaat van de grondgedachte dat alles energie is. De mens wordt gezien als een energieconcentratie in het Tsji-universum. Dit universum is een alles omvattend energieveld, een soort zee van fijnstoffelijke energie, waaruit alles zou zijn ontstaan, bijvoorbeeld atomen en melkwegstelsels, sterren en levende wezens en zelfbewustzijn
Omdat de volgende reactie ons ook met zorg vervult, willen we u die niet onthouden: ‘In onze gemeente zijn er zelfs ouderlingen onkundig en doen vol vertrouwen de Vega-test (=bioresantie) en gebruiken homeopathie. Als met bij me komt met problemen als: ‘Ik kan helemaal niet goed meer naar de preek luisteren, en goede boeken en de Bijbel spreken me niet meer aan’, dan wordt er gelachen als ik spreek over occulte belasting vanwege verkeerde geneeswijzen.
Dit, Eloesje, was helaas exact de ervaring die wij hadden en die overduidelijk 1 op 1 relatie had met het ons inlaten hiermee (bioresonantie i.c.m. korrels met een extreem verdund stofje), en dit was dus ook op slag weg toen wij radicaal zijn gestopt. Daarin hebben wij zo duidelijk mogen zien uit welk "gevaar" we verlost waren...

Nogmaals, ik schrijf dat niet om over je te oordelen ofzo, juist niet. Ik begrijp het heel goed dat je op een gegeven moment een alternatieve weg probeert als je "regulier" vastloopt. Ik ga ook echt niet alles wat "alternatief" heeft over 1 kam scheren. Maar ik kan niet anders dan waarschuwen om met juist deze methode heel terughoudend te zijn, ik mag mijn mond niet houden.

Dus nee, ik denk niet dat bioresonantie per definitie altijd leidt tot occulte belasting, maar in die wereld zijn er (blijkbaar!) teveel open lijntjes met de occulte wereld en daarnaast is het hele energiebanen-verhaal gebaseerd op een heidens geloof (Taoïsme). De Bijbel zegt: Er is een weg, die iemand recht schijnt; maar het laatste van dien zijn wegen des doods. (Spreuken 14 vers 12).

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit allemaal je nogal in verwarring brengt (ons in elk geval wel, toen). Want het staat tegenover een weg die zo gezegend lijkt te worden. Dat maakt het ook zo verwarrend. Zo begon het bij ons ook "éíndelijk iets waar je wél van opknapt en dan moet je dáár precies mee stoppen...." Leg het voor de Heere neer, al deze reacties. Ik weet zeker dat Hij je de weg zal wijzen.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Eloesje »

Zeeuw schreef: Ik hoor dat vooral als men al behoorlijke lange tijd in het medische circuit rondloopt. Dan begrijp ik wel dat mensen toch op zoek gaan. Zoals ik over mezelf beschreef: als je een huisarts hebt die een osteopaat al alternatief vindt, maar zelf geen oplossing ziet, dan zoek je wel verder.
Ik vind in algemene zin dat er veel te snel medicijnen worden voorgeschreven. Ik zie mijn ouders echt met een pillendoosje lopen, waar je van rilt. Terwijl m.i. minimaal de helft met leefstijl weggenomen kan worden.

Helemaal mee eens.

Ik vind ik dat er veel te snel naar de huisarts wordt gelopen, maar ook dat die heel snel een pilletje geeft zonder de oorzaak te achterhalen.
Ik moet dan altijd aan mijn oude buurvrouw denken, jonge meid overigens, maar we zijn beide verhuisd.
Ze had hartkloppingen vanwege stress en angsten. Kreeg hiervoor metoprolol voorgeschreven. Dit is een beta blokker met als bijwerking dat de hartslag vertraagt. Ipv ademhalingsoefeningen en eventueel doorverwijzing naar een psycho somatische fysio die hier vaak veel mee kan een pilletje erin. Ik snap dat niet. Maar dat staat los van alternatieve geneeswijzen.
Zeeuw
Berichten: 11707
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Eloesje schreef:
Zeeuw schreef: Ik hoor dat vooral als men al behoorlijke lange tijd in het medische circuit rondloopt. Dan begrijp ik wel dat mensen toch op zoek gaan. Zoals ik over mezelf beschreef: als je een huisarts hebt die een osteopaat al alternatief vindt, maar zelf geen oplossing ziet, dan zoek je wel verder.
Ik vind in algemene zin dat er veel te snel medicijnen worden voorgeschreven. Ik zie mijn ouders echt met een pillendoosje lopen, waar je van rilt. Terwijl m.i. minimaal de helft met leefstijl weggenomen kan worden.

Helemaal mee eens.

Ik vind ik dat er veel te snel naar de huisarts wordt gelopen, maar ook dat die heel snel een pilletje geeft zonder de oorzaak te achterhalen.
Ik moet dan altijd aan mijn oude buurvrouw denken, jonge meid overigens, maar we zijn beide verhuisd.
Ze had hartkloppingen vanwege stress en angsten. Kreeg hiervoor metoprolol voorgeschreven. Dit is een beta blokker met als bijwerking dat de hartslag vertraagt. Ipv ademhalingsoefeningen en eventueel doorverwijzing naar een psycho somatische fysio die hier vaak veel mee kan een pilletje erin. Ik snap dat niet. Maar dat staat los van alternatieve geneeswijzen.
En wsl dan een omeprazolletje tegen de bijwerkingen van metoprolol? :-)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6534
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Er wordt in de wetenschap wel steeds meer bekend over de 'energie' in en om het lichaam, ook in relatie tot de kwantumfysica.
Ik moet zelf ook niks hebben van tao, yin en yang en meridianen. Anderzijds kan het wel zo zijn dat de Chinezen bepaalde wetmatigheden op het spoor zijn gekomen, waar op zich niks mis mee is, die gewoon in de schepping gegeven zijn, maar hebben zij het ingepast in hun godsdienst c.q. filosofie van het taoisme.
Dus alles afbranden als zijnde niet-wetenschappelijk gaat ook weer niet. Wel denk ik dat je bijzonder voorzichtig moet zijn.
Zo'n vegatest, waarbij ook meteen wordt uitgezocht welk homeopathisch middel bij je past (of is dat niet zo?), vind ik ook allemaal erg vaag.
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 21 feb 2023, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie